"חושש לבטחון השחקנים, אבל חייבים לנצח פה"

סטויקוביץ'. רוצה לקלקל לאלבנים
סטויקוביץ'. רוצה לקלקל לאלבנים | צילום: דני מרון

סטויקוביץ' וסרביה יעלו לשחק הערב באלבניה באווירה עוינת

(גודל טקסט)

"אני חושש לביטחון השחקנים שלנו אבל חייבים להיות מרוכזים לקראת המשחק מול אלבניה ולשים הכל בצד", כך אמר שוער נבחרת סרביה ומכבי חיפה, ולאדימיר סטויקוביץ', לקראת המשחק הערב (21:45) מול השכנה השנואה.

 

סרביה כבר איבדה מזמן עניין במשחקי היורו 2016 והיא מדורגת אחרונה בבית 9 עם נקודה אחת. "אנחנו צריכים לנסות לנצח את המשחק כדי להמתיק את הכישלון של המוקדמות ליורו. לשכוח מהשערורייה של המשחק הראשון וכל דבר שלא קשור לכדורגל", הוסיף סטויקוביץ' שיפתח כמובן בעוד פרדראג ראיקוביץ' אמור לשבת על הספסל.

 

לאלבניה, שתשחק במוקדמות המונדיאל 2018 בבית אחד עם ישראל, יש סיכוי לעלות ליורו והיא רחוקה רק נקודה מדנמרק המדורגת שנייה וכרגע האלבנים במצב בו יוכלו לשחק בפלייאוף. 

 

אלא שהמשחק הערב הוא הרבה מעבר לכדורגל. המשחק הקודם בין השתיים ב-14 באוקטובר אשתקד פוצץ בדקה ה-41 בתוצאה 0:0 לאחר שאוהדים הטיסו דאון לאיצטדיון עם דגל "אלבניה המורחבת" הכולל אזורים מסרביה. הדגל הוביל להתפרעויות קשות ביציעים מצד האוהדים הסרבים, ושחקן סרבי קרע את הדגל שירד לכר הדשא. בשל אותם אירועים, הוענק לאלבניה ניצחון טכני והסרבים אף נענשו בהורדה של שלוש נקודות.

 

 

האווירה הבוקר בטיראנה, בירת אלבניה, מתוחה מאוד. שחקני סרביה שיצאו לטייל ברחובות העיר נאלצו לחזור למלון לאחר שאלבנים איימו לפגוע בהם וחסמו את דרכם. המשטרה חסמה לחלוטין רחובות מסביב למלון ועדיין האוהדים האלבנים הצליחו להסתנן וליצור מגע עם הסרבים.

 

איסמעיל מורינאיי, החשוד בהטסת אותו דאון במשחק הקודם, נעצר לפני המשחק לאחר שהודה בראיון שהוא נושא עמו נשק. לצד מורינאיי, נעצרו גם כמה אוהדים נוספים. במקביל נרגם אמש האוטובוס של הסרבים באבנים כשהיה בדרכו משדה התעופה למלון. חלונות האוטובוס נותצו ובמזל אף שחקן לא נפצע. הסרבים הודיעו שיתלוננו לאופ"א, האלבנים הודיעו שנעצר חשוד במעשה, נער בן 14.

 

המהומה מהמשחק הקודם. אין הרבה אהבה בין שתי המדינות האלה (AFP)

"אם יהיה מצב ששחקן אחד שלנו יהיה בסיכון לא נעלה לשחק", אמר האחראי על הביטחון בנבחרת סרביה. אוהדים סרביים לא הורשו להגיע למשחק וצפויים רק 70 אוהדים שהם סטודנטים. היום יתקיימו פגישות בין הסרבים לאלבנים כדי להדק את העניין הביטחון.  ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, התנצל על התקרית בפני הסרבים.

 

בגלל ההתעניינות העצומה במשחק האמירו מחירי הכרטיסים בשוק השחור ל-500 יורו. המשכורת הממוצעת באלבניה לחודש עומדת על 350 יורו לחודש אבל יש אוהדים שמוכנים לשלם את המחיר.

 

"אם האלבנים יראו שהמשחק לא נוטה לטובתם הם יתחילו לעשות פרובוקציות כדי לזכות שוב בניצחון טכני", אמר שחקן סרביה זוראן טוסיץ'.

 

אופ"א מינתה למשחק את השופט הבכיר ניקולה ריצולי כדי למנוע פרובוקציות כאלה, אבל הסרבים טענו שהמינוי בעייתי משום שגם ריצולי וגם מאמן אלבניה, ג'יאני דה ביאסי, איטלקים.

 

מאמן סרביה, ראדובן צ'ורצ'יץ': "לא היתה לי בעיה להכין את הנבחרת למשחק הזה מכיוון שלכל השחקנים יש מוטיבציה עצומה. אני מקווה שהרצון הגדול שלהם להוציא תוצאה טובה לא יהפוך למשהו אחר. האלבנים רוצים לעלות ליורו בעוד אנחנו כבר בונים נבחרת לקראת המונדיאל, כך שעלינו אין לחץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי