מארק ווילמוטס: "שומר את לוקאקו למשחק מול ישראל"

| צילום: Gettyimages

ניצחון באנדורה ובלגיה ביורו (21:35, ספ'1), אך המאמן חושב על יום שלישי

(גודל טקסט)

אם לא יקרו היום כנראה שום ניסים בבית הישראלי במוקדמות, בלגיה תנצח הערב באנדורה ותעלה ליורו 2016 (21:35, ספורט1 וב-HD).

 

המשחק האחרון של ישראל יהיה בבלגיה ביום שלישי וייתכן שנצטרך טובה גם מהם כדי לעלות אם בוסניה תנצח את וויילס. בעיתוני בלגיה פורסם שלפי החישוב אם נבחרתם תנצח את אנדורה וישראל היא תעלה למקום הראשון בדירוג פיפ"א אחרי הפסדי ארגנטינה וגרמניה. היא מדורגת כעת במקום השלישי.

 

 

מאמן השדים האדומים, מארק וילמוטס, חשף אתמול בלילה אחרי האימון האחרון את ההרכב והעדיף במפתיע את חלוץ גנט, לאורן דפוייטרה, במקומו של רומולו לוקאקו בחוד. זו תהיה הופעת הבכורה של החלוץ בנבחרת שעד כה כבש 6 שערי ליגה העונה. "אני שומר את לוקאקו למשחק נגד ישראל", אמר ווילמוטס, ואותת שכנראה לא נקבל ממנו הנחות.

 

לוקאקו. הצרות שלנו (Gettyimages)

 

מאחורי החלוץ ישחק קווין דה בריינה שלראשונה לא יתופקד באגף. באגף שמאל ירוץ אדן הזאר, שיהיה הקפטן, ודריס מרטנס ישחק מימין במקום דה בריינה. מרטנס כבש צמד ובישל בניצחון על אנדורה 0:6 בבלגיה. אגב, קשר נאפולי נבחר במונדיאל 2014 לשחקן הסקסי של נבחרת בלגיה ויש לו מעריצים ובעיקר מעריצות רבות. 660 אלף עוקבים אחרי בפייסבוק, 26% מהן נשים.

 

אקסל ויטסל וראג'ה ניאנגולן ישחקו במרכז הקישור. לראשונה מאז מאי 2012 ישחקו ביחד כבלמים שני שחקני טוטנהאם יאן ורטונחן וטובי אלדרווירלד שמשחקים בנבחרת כמגינים. זאת לאחר פציעתו של וינסנט קומפני. בכלל, לבלגים הרבה פצועים בהגנה. ג'ורדן לוקאקו ותומאס מונייר יהיה המגינים. סימון מיניולה שוער ליברפול מחליף את טיבו קורטואה הפצוע. הוא ישחק לראשונה אחרי ארבע שנים בנבחרת.

 

דה בריינה. לראשונה מאחורי החלוץ (Gettyimages)

 

וילמוטס אמר על המשחק: "נצטרך להבקיע שער מהר כדי להוריד את מפלס הלחץ. בבית אנדורה בדרך כלל לא מובסת והם עשו צרות לוויילס". המאמן הזהיר מהמשטח הסינטטי באסטדי ואמר: "אם מתקלים אותך במשטח הזה הרגל שלך הופכת לפיצה מרגריטה ואתה בחוץ לשבוע". לדבריו הוא יציב את דה בריינה מאחורי החלוץ כדי שבלגיה תשחק מהר יותר. "נגד קפריסין ניצחנו, אבל לא שיחקנו טוב וזה הרגיז אותי. החלטתי לעשות קצת שינויים".

 

הזאר ינסה לשים מאחור את הצרות בצ'לסי ואת יכולתו הבינונית מתחילת העונה. בנבחרת הוא דווקא בכושר טוב וכבש 4 שערים מ-5 משחקים אחרונים. על צ'לסי אמר: "זו התקופה הכי קשה שלי בקריירה. תמיד יש עליות וירידות בקריירה של שחקן, אבל הפעם אני לא יודע מה הבעיה. היא בעיקר קבוצתית ומנטלית. תמיד טוב להיות בנבחרת בעיקר כשבמועדון שלך פחות טוב. גם בנבחרת אני יכול לשחק טוב יותר למרות שכבשתי במשחק האחרון נגד קפריסין לא הייתי טוב".

 

הזאר. "התקופה הכי קשה בקריירה שלי" (Gettyimages)

 

הרכבים משוערים:

 

אנדורה: פול, ניקולס, רודריגס, לימה, גריסה, רבס, סונז'ה, לורנצו, ויירה, פפה, ארון

 

בלגיה: מינולה, ג'. לוקאקו, ורטונחן, אלדרווירלד, מונייר, ניאנגולן, ויטסל, דה בריינה, מרטנס, הזאר, דפוייטרה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי