דה בריינה: "לא מסתפקים במקום 1, רוצים תואר"

וילמוטס ושחקניו חוגגים פסגת דירוג
וילמוטס ושחקניו חוגגים פסגת דירוג | צילום: אודי ציטיאט

בבלגיה חגגו העפלה לפסגת הדירוג כאילו זכו ביורו. וילמוטס: "יציבים"

(גודל טקסט)

אם מישהו הרגיש שבלגיה משחקת בהילוך נמוך הרי שמאמן הנבחרת מארק וילמוטס חשב אחרת. אחרי ה-1:3 על ישראל אמר: "זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו". בלגיה על גג העולם עם מקום ראשון בפיפ"א, אבל לקחה במשחק הזה את הטריפל כמו שאמר וילמוטס. היא סיימה גם ראשונה בבית ובגלל הדחת הולנד מהיורו היא תהיה ראש בית בהגרלת הבתים לטורניר.

 

הניצחון על ישראל היה גם הניצחון ה-300 של נבחרת בלגיה מאז משחקה הראשון ב-1905. הכל היה עגול עבור הבלגים. וילמוטס אמר: "לקחנו 6 נקודות נגד שתי נבחרות שונות כמו אנדורה וישראל ששיחקו בסטייל אחר. ראינו את אחד המשחקים הטובים שלנו. שיחקנו עם ארבעה שחקנים התקפיים ומרואן פלאיני הצטרף אליהם יפה. הגענו לשישה מצבים בחצי הראשון, יכולנו להוביל לפחות 0:2. אף פעם לא ראיתי את יאן ורטונחן רץ כל כך הרבה". על העלייה למקום הראשון בעולם הוסיף: "עוד לא זכינו בתארים, אבל בשני קמפיינים לקחנו 26 ו-23 נקודות. זה מראה שאנחנו נבחרת מאורגנת. אולי אנחנו לא הכי טובים בעולם, אבל זה מוכיח המשכיות ויציבות".

 

 

קווין דה בריינה שכבש בבעיטה חופשית אמר: "היינו צריכים לסיים בצורה טובה. רצינו להראות שאנחנו רוצים לנצח את המשחק הזה. הפגנו משחק טוב והשערים היו הפרס על משחק טוב. טוב להיות מספר 1 בעולם, אבל עכשיו ישפטו אותנו על זכייה בתארים ואנחנו לא רוצים לעצור רק במקום הראשון בדירוג של פיפ"א. היו לנו כמה צירופי משחק יפים. יכולנו לסיים את החצי הראשון על 0:3. ב-15 הדקות הראשונות של החצי השני העלנו את רמת משחקנו".

 


דה בריינה חוגג. רוצה תארים (אודי ציטיאט)

 

העיתונות הבלגית חגגה. העיתון 'האט ניוז בלאדט' הקדיש את כל השער הכללי של העיתון לניצחון כאילו זכו ביורו, תחת הכותרת – "מקום 1 בעולם".

 

על ישראל לא נכתב הרבה בתקשורת הבלגית. היא היתה רק חלק מהתפאורה במשחק. הבלגים יצברו בדירוג החדש של פיפ"א 1440 נקודות לעומת 1388 של גרמניה, 1364 של פורטוגל.

 

הבלגים לפחות התרשמו מערן זהבי שקיבל ציון 7 בעיתון. איתן טיבי ותומר חמד קיבלו 6 ושאר השחקנים האחרים של ישראל ציון 5. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי