"זה נגמר", "בושה וביזיון לכדורגל ההולנדי"

ואן פרסי מעכל את הבושה
ואן פרסי מעכל את הבושה | צילום: AFP

בהולנד חתכו את הנבחרת שלא תהיה ביורו לראשונה מאז 1984

(גודל טקסט)

הכדורגל ההולנדי חווה אמש (שלישי) את אחד הימים השחורים שלו. הפסד בייתי מול צ'כיה 3:2 ובמקביל ניצחון טורקי על איסלנד 1:2 מנע מההולנדים לעלות לטורניר גדול לראשונה מאז מונדיאל 2002. לראשונה מאז 1984 הולנד לא תשחק באליפות אירופה. הכדורגל ההולנדי נקלע למשבר ענק כאשר התברר שגם במשחק לחיים ולמוות של האורנג', הנבחרת הזו פשוט לא פוגעת.

 

השער של ה'טלחראף' הוקדש כולו לטרגדית הכדורגל. "הו, הו, אורניה", היא הכותרת. "הכל נגמר בעוד בביזיון" כתב העיתון. "אין יותר רחובות מקושטים עבור הכדורגל. הוא יצא מהאופנה".

 

המשחק עצמו היה מביש ואולי רגע הכי מעליב היה כשרובין ואן פרסי כבש שער עצמי. לפני המשחק הצביעו לא פחות מ-74 אחוז מקוראי העיתון שדני בלינד המאמן צריך ללכת הביתה. רק 26 אחוז במשאל שערך העיתון הסכימו לתת לו צ'אנס נוסף. האוהדים גם דורשים שהמנכ"ל של הנבחרת ברט ואן אוסטבין יפוטר מתפקידו. הוא החליט למנות את בלינד במקום חוס הידינק וכשהמאמן נכנס לתפקידו הולנד עדיין היתה שלישית ובדרך לפלייאוף.

 

התקשורת ההולנדית תחכה לגזרים את הנבחרת וכתבה: "יום שחור לכדורגל ההולנדי. זה לא רק ההדחה עצמה מהטורניר אלה הדרך בה זה נעשה. הולנד לא רשמה ניצחון אחד על נבחרת שדורגה מעליה. צריך עכשיו לנתח היטב את הכישלו ולהגיע למסקנות כואבות".

 


גם לסניידר כואב הראש (AFP)

 

בעוד כותרות נכתב: "איזו בושה. אחרי שזכינו מקום שלישי במונדיאל 2014 ביורו לא נשחק השנה וכל אירופה צוחקת עלינו. המאמן דני בלינד הוליך את הנבחרת להפסד מביש בבית נגד נבחרת שכבר עלתה".

 

למרות זאת אחרי ההפסד אמר ווסלי סניידר: "בלינד צריך להישאר. אני מרגיש ריקנות נוראית בפנים. בלינד לא אשם. האשמה היא על כל הקבוצה. זה היה על כתפי השחקנים להצליח והם נכשלו למרות שטורקיה היתה עולה ממילא. אני לא חושב לפרוש מנבחרת הולנד,".

 

לדעת אחד ממומחי הכלכלה בכדורגל ההולנדי הכסף שהיה נכנס מההצלחות של הולנד היה מושקע בטיפוח הצעירים וכעת יהיה פחות כסף לכך. פרופסור לספורט באוניברסיטת כרונינגן, רוד קונינג, סבור שהליגה ההולנדית תהיה פחות פופולארית כעת ופחות כרטיסים יימכרו. למונדיאל טסו הולנדים רבים, הפעם הם יישארו בבית. "ההולנדים יפנו את העניין שלהם לאולימפיאדה, הטור דה פראנס, טורניר ווימבלדון. הכדורגל ירד ברמת הפופולאריות".

 

בשער הספורט של העיתון הבריקו עם המשפט הצרפתי "סה פיני (זה נגמר)". ואן אוסטבין האחראי על הנבחרת בהתאחדות כבר אמר שהמאמן יישאר בתפקידו וגם בלינד אמר שאין לו כוונה ללכת, אבל ייתכן שהלחץ עליו יהיה גדול לעזוב. "אני רוצה להישאר כמאמן הנבחרת. אנחנו צריכים לנתח מה לא עבד ולהסתכל קדימה. הגעתי לכאן לא בזמן הנכון. זה כישלון של קמפיין שלם ולא רק שלי. חסרו לנו 12-15 שחקנים בגלל פציעות ובלי אריאן רובן כל נבחרת היתה נראית אחרת".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי