רשמית: פאביו קאפלו פוטר מנבחרת רוסיה

קאפלו. מקצועי או כלכלי?
קאפלו. מקצועי או כלכלי? | צילום: Gettyimages

ההתאחדות ביטלה את החוזה עם האיטלקי: "מאחלים לו בהצלחה"

(גודל טקסט)

כבר חודשים שאנו שומעים על האפשרות שזה יקרה, אבל הבוקר (שלישי) ההתאחדות הרוסית שמה קץ לשמועות והודיעה רשמית: פאביו קאפלו סיים את דרכו בנבחרת.

לפי כל הפרסומים בחודשים האחרונים, ראשי ההתאחדות איבדו אמון באיטלקי בן ה-69 לאחר ההפסד 1:0 לאוסטריה במוקדמות יורו 2016, אשר פגע בסיכויים של הנבחרת לעלות לאליפות אירופה. 

מספר עיתונאים כבר טוענים כי ספק אם פאביו קאפלו ישוב לאמן ומכאן ייתכן שזו הייתה עבודתו האחרונה בקריירה. בהודעת ההתאחדות הרוסית נכתב כי הם מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך הקריירה והדגישו כי הם מוקירים את תרומתו של קאפלו לנבחרת.

ברוסיה רואים ביורו הקרוב הזדמנות לצבור ניסיון וחלק מההכנה למונדיאל 2018 – שייערך, כמובן, במדינה. רוסיה מדורגת במקום השלישי בבית ז' לאחר 6 משחקים, 8 נקודות פחות מהמוליכה אוסטריה, ו-4 פחות מהשנייה, שבדיה.

בנוסף לכך ישנה גם הסיבה הכלכלית. ההנחה היא שקאפלו זוכה למשכורת עתק ברוסיה (למעלה מ-15 מיליון דולר לשנה), ובהתאחדות המקומית התקשו לעמוד בנטל הכלכלי. אחד העיתונאים אף צייץ בטוויטר כי קאפלו הרוויח 1.25 מיליון יורו למשחק והחלו כבר דיווחים כי מענקי הפיצוי על פיטוריו יגיעו ל-15 מיליון יורו. מאמן צסק"א מוסקבה ליאוניד סלוצקי כבר נחשב למועמד העיקרי להחליף את קאפלו. סטניסלב צ'רצ'סוב שפוטר מדינאמו מוסקבה אמר שהוא פתוח להצעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי