אחרי שהרסנו: צריכים להחזיק לוויילס אצבעות

עבדו קשה
עבדו קשה | צילום: אודי ציטיאט

הנבחרת צריכה לבנות על נק' של הוולשים בבוסניה, אחרת? מצבנו רע

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל השיגה את שלה וסיימה ב-0:0 בקרדיף מול וויילס, ובזכות הנקודה החשובה הצליחה לשמור על מעמדה המצוין במאבק מול בוסניה על המקום השלישי המוביל לפלייאוף מוקדמות יורו 2016. אחד משני המקומות הראשונים חשוב לציין מראש, לא ריאלי מכיוון שלבלגיה ולוויילס נותר משחק מול אנדורה – ואי אפשר לבנות שם על איבוד נקודות.

לנבחרת של גוטמן יש 13 נקודות בתום 8 משחקים בקמפיין, כשנותרו לה עוד שני משחקים – בבית מול קפריסין ובחוץ מול בלגיה החזקה (שני המשחקים באוקטובר, ב-10 וב-13 בהתאמה), וזה המצב "בבית הישראלי" לקראת שני מחזורי הסיום:

בוסניה עם 11 נקודות לאחר שניצחה הערב 0:3 את אנדורה, ולהם מחכים שני משחקים קריטיים עבורם – ב-10.10 בבית מול וויילס ושלושה ימים לאחר מכן בקפריסין. 

מרציאנו. שמר על שער נקי, אבל עוד לאי כול לחגוג (אודי ציטיאט)

למעשה, אם ישראל תנצח את קפריסין בטדי ותהיה במאזנה עם 16 נקודות, ובמקביל בוסניה תאבד נקודות מול וויילס – שזקוקה לנקודה כדי להעפיל סופית ליורו – גוטמן וחבורתו יבטיחו את מקומם בפלייאוף. 

אלא שאם בוסניה תנצח את וויילס, על גוטמן ושחקניו יהיה לחזור עם נקודה מבלגיה במחזור הסיום. אחרת, במידה שבוסניה תנצח את קפריסין, הנבחרת תסיים רק במקום הרביעי. תיקו של ישראל בבלגיה וניצחון של בוסניה בשני המשחקים ייצור שיוויון נקודות – ובמצב כזה לישראל יתרון בזכות ה-0:3 בסמי עופר. 

גוטמן יקווה שמקבילו הוולשי יעזור לו במחזור הבא (אודי ציטיאט)

בנוגע לשדים האדומים מבלגיה, אחרי שניצחו 0:1 דחוק את קפריסין, הם עם 17 נקודות ובמחזור הבא מחכה להם משחק חוץ באנדורה. בדומה לוולשים, גם הם יכולים להיות רגועים מאוד לקראת אליפות אירופה בצרפת.

ומה בנוגע לשכנה מקפריסין? ההפסד המאוחר משאיר אותם על 9 נקודות ובמשחק הבא בטדי הם יהיו חייבים לנצח ולקוות למעידה בוסנית כדי לשוב להתחרות על הפלייאוף. 

מה שבטוח, בחודש אוקטובר, בעת ההכרעה, כל דקה "בבית הישראלי" תהיה קריטית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי