סטראכן: "בחודש האחרון, לבנדובסקי הטוב בעולם"

לבנדובסקי. קצב של שער ליום
לבנדובסקי. קצב של שער ליום | צילום: Gettyimages

מאמן סקוטלנד דרוך לקראת המפגש עם חלוץ פולין הלוהט (21:35, ספורט1)

(גודל טקסט)

סיכויי סקוטלנד לעלות לפלייאוף קלושים. היא חייבת לנצח את שני משחקיה האחרונים ולא תלויה בעצמה, אבל עדיין המפגש שלה עם פולין (חי בספורט1 וב-HD החל מהשעה 21:35) מעורר התעניינות עצומה בזכות רוברט לבנדובסקי שכבש 12 שערים ב-12 ימים במדי באיירן מינכן.

 

פולין זקוקה לניצחון כדי לשפר את סיכוייה לעלות אוטומטית. לגרמניה 19 נקודות, לפולין 17, צפון אירלנד 15 ולסקוטלנד, לה כאמור סיכוי קלוש, 11 נקודות. אם פולין לא תפסיד היום ואירלנד תפסיד לגרמניה, הפולנים יבטיחו עלייתם.

 

 

מאמן פולין, אדם נוולקה, הוא אחד המאמנים המאושרים בעולם כשיש לו בסגל את לבנדובסקי והוא לא היסס לומר: "עבורי הוא החלוץ הטוב בעולם. אני מכיר אותו אישית כמובן, אני מכיר את היכולות שלו ואני יכול לסמוך עליו". יחד עם זאת המאמן הזהיר את הסקוטים שאם יתרכזו רק בלבנדובסקי הם יכולים לחטוף משחקנים אחרים: "כולם שחקנים חשובים והם ממשיכים להשתפר. הם הבסיס של העתיד שלנו".

 

 

החלוץ הלוהט עצמו פתח במלחמה פסיכולוגית אתמול כשכינה את המשחק של הסקוטים מלוכלך וטען שהם ינסו לפגוע בו פיזית, אבל גורדון סטראכן מאמן סקוטלנד השיב אש ואמר: "בינתיים מי שביצע את רוב העבירות במשחקי הבית היו הפולנים ולא אנחנו". מי שיצטרך לעמוד בלחץ של החלוץ הפולני הוא השופט ההונגרי הנודע ויקטור קאשיי. לדברי לבנדובסקי, במשחק הקודם בין שתי הנבחרות שהסתיים בתיקו 2:2, נכנס בו גורדון גריר בצורה מכוערת והוא לא היה מסוגל לרוץ עד סיום המשחק.

 

סטראכן הגיע מוכן כמו לואיס ואן חאל וירה מספרים. הפולנים ביצעו 110 עבירות במשחקי הבית, סקוטלנד רק 80. הפולנים ראו 15 צהובים, סקוטלנד רק 13. יחד עם זאת הפולנים כבשו 29 שערים במשחקי המוקדמות – יותר מכל נבחרת אחרת. סטראכן אמר: "לפולין נבחרת טובה עם שחקן מיוחד. אפשר לומר שליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו היו השחקנים הכי טובים בעולם בחמש השנים האחרונות, אבל לפחות בחודש האחרון לבנדובסקי היה השחקן הכי טוב בעולם לדעתי. הוא מסוגל לייצר שער משום מקום".

 

 

"הגדולה של סקוטלנד היא המשחק הקבוצתי שלה", ניתח מאמן פולין, "הם לא משחקים כדורגל בריטי פיזי ולא עם כדורים ארוכים. הם משחקים כדורגל אירופי מודרני. ברור לי שצפויה גם מלחמה. הסקוטים לא יעלו לשחק כמו בלרינות ויש לי תוכנית משחק מוכנה ותשובה למשחק שלהם".

 

הרכבים משוערים:

 

סקוטלנד: מרשל, הוטון, הנלי, גריר, וויטאקר, בראון, מקארתור, פורסט, נייסמית', מלוני, פלטשר

 

פולין: פביאנסקי, יודוביץ, גליק, שוקווה, פישצ'ק, קריחוביאק, ואוז'יניאק, גורשיצקי, ריבוס, מיליק, לבנדובסקי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי