Sport1 Banner

"קפריסין טובה, יש לנו סיכוי להדהים את ישראל"

חרלמבידס מתקל את רמזי. גם לקפריסין יש סיכוי לפלייאוף
חרלמבידס מתקל את רמזי. גם לקפריסין יש סיכוי לפלייאוף | צילום: Gettyimages

העיתונאי מיליטיאדוס מנתח לקראת שבת וחושף מתיחות בנבחרת שלו

(גודל טקסט)

ההרגשה בקרב אוהדי ישראל לפני המשחק נגד קפריסין היא שמגיעה לארץ נבחרת ברמה של לוקסמבורג או אנדורה משודרגת, שצריך רק לעלות נגדה למגרש ולנצח. ישראל אמנם גברה על קפריסין 1:2 בתחילת הקמפיין שלה בניקוסיה, אבל אסור לשכוח שקפריסין ניצחה את בוסניה בחוץ 1:2 והפסידה את שני משחקי הבית שלה מול בלגיה ו-וויילס "רק" 1:0.

 

קפריסין תנחת היום (חמישי) בישראל בשעות הצהריים ותתחיל באימונים במגרש אימונים קרוב למלון שלה ולאחר מכן באיצטדיון טדי. רודוטוס מיליטיאדוס, כתב העיתון 'קתימרני קיפרו' ובעל טור באתר '24 ספורט הקפריסאי', תיאר לנו את ההרגשה בקפריסין ומה מצפים מהנבחרת שם.

 

 

"כולם בנבחרת יודעים שישראל פייבוריטית וגם אני", מספר מיליטיאדוס, "אבל אחרי היכולת שהפגנו מול בלגיה ו-וויילס, ואם לוקחים בחשבון את שאר המשחקים שלנו בבית פרט לתבוסה 5:0 לבלגיה במארס, כולם בטוחים שיש לנו גם סיכויים להדהים את ישראל. התקשורת מדברת על נסיעה ללא חרדה לישראל, שם הנבחרת תנסה להילחם ולנצח כדי שיישארו לנו סיכויים לסיים במקום השלישי ולעלות לפלייאוף".

 

מי כרגע השחקנים החשובים בנבחרת שלכם?

"דמיטריס כריסטופי מאומוניה, שהוא ללא ספק הקפריסאי הכי טוב, ייעדר בגלל פציעה. מצד שני אפרם ואלונפטיס מאפואל ניקוסיה חוזרים. הם שני שחקני אגפים מהירים שנעדרו משני המשחקים הקודמים, כך שהתקפית נהיה טובים יותר מאשר בשני המשחקים הקודמים. וינסנט לבאן מא.א.ק לרנקה שחקן חשוב מאוד. הוא צרפתי שנמצא כבר הרבה שנים בקפריסין ואפילו למד את ההמנון שלנו. הקפטן קונסטנטינוס חרלמבידס מאפואל גם שחקן חשוב מאוד. בהגנה יש לנו את ג'ייסון דמיטריו מוולסוול שמשחק מגן ימני והבלם דוסה ג'וניור הפורטוגלי שעבר לשחק העונה בקוניאספור הטורקית".

 

לבאן. אפילו למד את ההמנון (Gettyimages)

 

האם ההפסדים המינימליים לוויילס ובלגיה נחשבים באמת למשחקים טובים של הנבחרת?

"קפריסין שיחקה מאוד טוב נגד אותן נבחרות. אדן הזאר וגארת' בייל כבשו שערי ניצחון, אבל לדעתי תיקו היה משקף יותר בשני המשחקים. כרגע יש לנו 9 נקודות בבית, אבל מאמן הנבחרת פאמבוס כריסטודולו אמר לי בראיון שהיינו צריכים להיות כעת עם 13 נקודות. גם תיקו מול ישראל במשחק הראשון היה משקף יותר ותיקו בחוץ נגד וויילס (הפסדנו רק 2:1)".

 

האם אפשר לומר שקפריסין טובה היום מזו ששיחקה נגד ישראל במשחק הראשון?

"הנבחרת ממש השתפרה תחת המאמן כריסטודולו, קפריסין משחקת כיום את הכדורגל הטוב ביותר שלנו מזה הרבה שנים. לישראל לא יהיה משחק קל מולנו".

 

בייל בורח לקפריסאים. "תיקו היה משקף" (Gettyimages)

 

האם מישהו בקפריסין חושש מקיום המשחק בירושלים? זה נושא שמדובר אצלכם בכלל?

"התקשורת 'הרגילה' שלנו עוקבת אחרי הנעשה בירושלים, אבל אם לומר את האמת, אף אחד לא דיבר עד כה על המצב ועל חששות שהאלימות תשפיע על המשחק. אני מניח שאם אופ"א נתנה את האישור לקיום המשחק בירושלים לא אמורות להיות בעיות". 

 

איך האווירה בנבחרת קפריסין?

"יש מתיחות גדולה בין השחקנים של הקבוצות השונות בליגה בגלל המאבק לאליפות כמו בין אפואל, א.א.ק, אומוניה, אנורטוזיס, אפולון, א.א.ל. עם זאת, בסך הכל השחקנים ביחסים טובים ואנחנו רואים זאת במשחקי הנבחרת".

עוד באותו נושא: נבחרת קפריסין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי