הוועד האולימפי השעה את חברותו של לאמין דיאק

דיאק. אפשר השתתפות באולימפיאדת לונדון?
דיאק. אפשר השתתפות באולימפיאדת לונדון? | צילום: Gettyimages

נשיא התאחדות האתלטיקה הבינ"ל לשעבר נחשד בקבלת שוחד מהרוסים

(גודל טקסט)

פרשיית הסמים האחרונה שמזעזעת את עולם הספורט כאילו נלקחה ממותחן ריגול מימי המלחמה הקרה. סוכנים חשאיים שפושטים על מעבדות, ספורטאים שמאמצים זהויות בדויות ומעורבות ממשלתית כדי לטפח את הגאווה הלאומית הם רק חלק מהסיפורים שהתגלו בדו"ח של הוועד למניעת שימוש בחומרים אסורים (WADA).

 

הוועדה המליצה להשעות את רוסיה מכל תחרויות האתלטיקה ב-2016 בשל חשדות כבדים העומדים נגד אתלטים רוסים, כולל בזמן אולימפיאדת לונדון 2012. הדו"ח שפורסם שלשום טוען בין השאר כי המעבדה למניעת סימום בספורט שנמצאת במוסקבה השמידה באופן מכוון 1,417 דגימות כדי למנוע עדויות עבור החקירה. דיק פאונד, לשעבר נשיא WADA שעמד בראש הוועדה, אמר כי הוא מקווה שההתאחדות הרוסית תשעה את עצמה על מנת לתקן את דרכיה, או שתושעה על ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית ותחמיץ כתוצאה מכך גם את משחקי ריו 2016.

 

 

 

הרוסים מכחישים את ההאשמות מכל וכול והודיעו שילחמו בטענות "חסרות הבסיס", שלדבריהם באים כתוצאה מלחצים פוליטיים, תירוץ שנשמע לא פעם גם בזמן המלחמה הקרה. באותה תקופה השקיעו ברית המועצות וארצות הברית רבות בקרב על הדומיננטיות בעולם הספורט כחלק מהמלחמה על ההגמוניה העולמית. קריסתה של ברה"מ בתחילת שנות ה-90 סימנה לכאורה את סיומה של אותה מלחמה, אולם מהדו"ח מתברר כי שאריות ממנה נותרו עד ימינו.

 

פוטין. מכחיש את ההאשמות (gettyimages)

 

"זה גרוע משחשבנו", אמר פאונד, "זו הגישה הישנה שנותרה משנות ה-60". פאונד טען כי שר הספורט הרוסי ויטאלי מוטקו ידע היטב על המתרחש, אולם האחרון הגיב בציניות לטענות הדו"ח. "מה שאנחנו לא עושים, הכול הוא רע", אמר מוטקו, "אם יש צורך לסגור את כל המערכת למניעת סימום, נעשה זאת ברצון. זה רק יחסוך לנו כסף".

 

הקרמלין הכחיש כי ידע על הנעשה, וראש איגוד האתלטיקה הרוסית, ואדים זליצ'ינוק, מסרב לקבל את הטענות. "יש פה אלמנט של חיסול פוליטי בגלל שלא מעט מהדברים בדו"ח כוללים דעות קדומות", אמר זליצ'ינוק, שהכחיש את הטענות שפקידים שוחדו על מנת להעלים תוצאות חיוביות. "עד שלא יוצגו עובדות, קשה לקבל את ההאשמות האלה שהם די חסרי בסיס", אמר דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

 

קו. דורש תשובות (gettyimages)

 

ראש התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו דורש תשובות מהרוסים עד לסיום השבוע, כשהדו"ח, שפורסם לאחר 10 חודשי חקירה שהחלה בתחקיר עיתונאי בגרמניה, ממליץ בין השאר על השעיות לכל החיים לחמישה ספורטאים, כולל הזוכות במדליית הזהב והארד בריצה ל-800 מ' במשחקי לונדון, וחמישה מאמנים.

 

בינתיים החליטו בוועד האולימפי להשעות את חברותו של נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית מ-1999 ועד לקיץ האחרון, לאמין דיאק מסנגל, לאחר שנחשד בלקיחת שוחד בסך מיליון יורו, על מנת לאפשר לספורטאים רוסים חשודים להתחרות באולימפיאדת לונדון.

 

ראש הוועדה הרוסית למניעת סימום בספורט, ניקיטיה קמייב, אמר כי פעילותה של המעבדה הראשית במוסקבה הופסקה, אך התעקש כי אין שחר לטענות על כך שהמשטרה החשאית הייתה מעורבת בטיפול בבדיקות חיוביות. "זה קשקוש מוחלט", הגיע קמייב, "לאנשים יש דמיון יותר מדי פעיל. האנשים שהעלו את הטענות הללו חיים בסרט של ג'יימס בונד".

 

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

The Miz has not won a singles match in 7 months. The last time he won a singles match was against Damien Mizdow on…

Posted by The 434 on Thursday, November 12, 2015

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי