שובר שוויון? ניימאר פוגש את ארגנטינה

ניימאר חוגג במדי ברזיל. והערב?
ניימאר חוגג במדי ברזיל. והערב? | צילום: Gettyimages

חלוץ ברזיל, שהשכיח בברצלונה את מסי, נמצא בכושר שיא. המספרים יעידו

(גודל טקסט)

אחרי הדחיה בגלל מזג האוויר הסוער, אחד המשחקים המדוברים ביותר בעולם ייצא הלילה (02:00, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) לדרך כאשר ברזיל תתארח אצל ארגנטינה במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2018.

 

מאמן הסלסאו דונגה יגיע להתמודדות במצב רוח טוב. קשר הנבחרת הברזליאית לשעבר נהנה עד כה מרצף נהדר מול היריבה המושבעת כאשר במהלך שתי הקדנציות שלו בנבחרת הוא ניצח את הארגנטינאים ארבע פעמים, רשם מולם תיקו אחד ונבחרתו רשמה יחס שערים של 11 שערים לעומת ספיגה אחת.

 

 

בד בבד, הוא יקבל חזרה לסגל את ניימאר, שספג עונש השעייה לאחר שנגח בג'ייסון מוריו בסיום המפגש מול קולומביה בקופה אמריקה האחרון. לאחר שליאו מסי נפצע במהלך ההתמודדות של ברצלונה עם לאס פלמאס בחודש ספטמבר, חששו אוהדי הבלאוגרנה שקבוצתם תאבד מהמחץ שלה. אבל, לחלל שהשאיר מסי נכנס ניימאר, שכבש שמונה שערים ובישל שישה בשמונת המשחקים שעברו מאז שהפרעוש נפצע.

 


מסי. הפציעה שלו משמעותית (gettyimages)

 

עכשיו הפנומן הברזילאי פוגש את האלביסלסטה, שיאלצו להסתדר בלי מסי, סרחיו אגוארו וקרלוס טבז הפצועים. מדובר במכה קשה עבור המארחים כאשר מאז סיומו של הקופה אמריקה ב-2011, מסי הבקיע 15 שערים עבור נבחרתו, יותר מכל שחקן אחר.

 

במקרה שבו חסרונם של השלושה לא מספיק, גם הסטטיסטיקה לא עובדת לטובתם. מאז ספטמבר 2013, כאשר ניימאר לבש את המדים הלאומיים, הפסידו הסלסאו פעם אחת בלבד וניצחו ב-22 משחקים. "אם מסתכלים כרגע על המספרים, אז ניימאר הוא כרגע הכדורגלן הטוב ביותר בעולם", אמר מאמן הנבחרת דונגה רגע לפני ההתמודדות, "הוא השתפר באופן עקבי מאז שהגיע לברצלונה ב-2013. הוא עשה את מה שציפו ממנו לאחר שמסי נפצע והוא בכושר נהדר".

 


ניימאר. "השחקן הטוב בעולם היום". (gettyimages)

 

אחד מכוכבי העבר של הסלסאו ושחקן ברצלונה לשעבר, רונאלדיניו, גם סיפק מחמאות רבות לכוכב הנבחרת: "הוא שחקן יוצא מן הכלל ויש לו את הפוטנציאל להפוך לשחקן הטוב ביותר בעולם".  

 

הופעת הבכורה של ניימאר בנבחרת הייתה ב-8/10/2010 במשחק ידידות נגד ארה"ב כאשר הוא היה בן 18. באותו משחק הוא גם כבש את שערו הראשון עבור הנבחרת. מאז הוא ערך 67 הופעות במדים הלאומיים וכבש 46 שערים שהציבו אותו במקום החמישי של טבלת מלכי השערים של הנבחרת בכל הזמנים, שני שערים פחות מזיקו שבמקום הרביעי ותשעה שערים פחות מרומריו, שבמקום השלישי.

 

אין ספק שהמספרים של ניימאר מדהימים בכל קנה מידה, במיוחד בהתחשב בעובדה שהוא בן 23 בלבד. כאשר הוא יעלה על הדשא של "אנטוניו וספוצ'יו ליברטי" הוא כנראה יחשוב על דבר אחד בלבד, לכבוש את שערו ה-250 בקריירה מול היריבה הגדולה ביותר של נבחרתו. אבל, גם הוא וגם מאמנו, דונגה, יודעים שקל זה לא יהיה ולראיה אמר המאמן לפני המשחק. "כל מה ששתי הנבחרות נפגשות זו מלחמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי