אופ"א לקתה בערפל: בוסניה ואירלנד סיימו בתיקו 1:1

ורנייס מבוסניה ובראדי האירי במאבק על הכדור
ורנייס מבוסניה ובראדי האירי במאבק על הכדור | צילום: Gettyimages

בריידי (82) העלה את האורחים ליתרון, דז'קו השווה שתי דקות אח"כ, במשחק שספק אם היה צריך להתקיים בתנאי מזג אוויר קשים

(גודל טקסט)

דרמה גדולה בבוסניה. בסיומו של משחק מרתק ומותח, שנערך תחת ערפל כבד מאוד בעיר זניצ'ה, נפרדו בוסניה ואירלנד בתיקו 1:1 במשחק הראשון בפלייאוף ההעפלה ליורו 2016. קברניטי אופ"א יצטרכו לשאול את עצמם מספר שאלות, לאחר שהשופט החליט, בצורה מעוררת מחלוקת, לא לדחות את המשחק ולשחק תחת התנאים הלא פשוטים.

שחקני נבחרת בוסניה לפני המשחק (gettyimages)

האוהדים האירים בבוסניה (gettyimages)

אוהדי בוסניה (gettyimages)

 

דווקא המחצית הראשונה של המשחק, שהסתיימה בתיקו 0:0, הייתה יותר "שפויה". מזג האוויר היה נוח, ובוסניה הרבתה לתקוף, בעיקר מהאגף הימני, וכמו כן באמצעות ריווח המשחק. מנגד האירים התגוננו דקות רבות, וניסו לצאת למתפרצות. בעצם המחצית הראשונה הייתה מחצית אופיינית למשחק פלייאוף מותח שכזה.

 

 

אדין צוצאליץ ודאריל מרפי במאבק על כדור (gettimages)

ג'יימס מקארתי מנסה להפריע לסנאד לוליץ' (gettyimages)

 

עם העלייה למחצית השנייה נתקלו כאמור השחקנים במחזה לא רגיל: ערפל כבד שנפל על כל העיר בדקות המחצית. למעשה, הערפל השפיע על כל המשחק והקשה על הנבחרת המקומית להמשיך ללחוץ ולפתח את המשחק. 

 

מי שניצלו את המצב היו כמובן האירים, שכבשו לבסוף את שער החוץ היקר בדקה ה-82. רובי בריידי קיבל את הכדור מחוץ הרחבה, נכנס לרחבה, התקדם מעט ובעט מדויק לפינה הקרובה. קשה לדעת אם בגוביץ' היה עוצר את הכדור בתנאים רגילים, אבל לומר שהערפל בהחלט הפריע לו.

 

בריידי חוגג את השער שכבש (gettyimages)

בגוביץ' מוציא עוד כדור תחת הערפל (gettyimages)

 

השוויון המוצדק של דז'קו הגיע בדקה ה-85. התקפה יפה של המארחים הסתיימה במסירה מאגף ימין של וראנייס היישר לרגליו של החלוץ, שהשווה מקרוב.

 

שתי הנבחרות ייפגשו למשחק הגומלין בדאבלין בעוד שלושה ימים. קר יהיה שם, אך סביר להניח שהתנאים יהיו קצת יותר טובים. הבוסנים יודעים שהם יהיו חייבים לעלות על לוח התוצאות על מנת להעפיל לטורניר גדול פעם שנייה ברציפות, לאחר שהיו במונדיאל בקיץ האחרון. האירים מצדם ירצו להעפיל ליורו פעם שנייה ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי