אלי גוטמן: "מקומו של מרציאנו לא מובטח"

גוטמן. הקמפיין מגיע לרגע האמת
גוטמן. הקמפיין מגיע לרגע האמת | צילום: עדי אבישי

מאמן הנבחרת ערך מסע"ת ראשונה לקראת המפגשים מול קפריסין ובלגיה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תסיים את קמפיין מוקדמות היורו עם צמד משחקים נגד קפריסין בשבת וביום שלישי בבריסל נגד בלגיה. שני משחקים שיקבעו את גורל החבורה של גוטמן ואם תצליח להתברג בתמונת הפלייאוף להעפלה לטורניר בצרפת בקיץ.

 

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן ערך הערב מסיבת עיתונאים ראשונה שפתחה רשמית את ההכנות למשחקים ומיד לאחריה ייערך האימון הראשון לקראת המשחק בטדי.

 

 

בפתיחת מסיבת העיתונאים אלי גוטמן בחר להתייחס דווקא לאירועי האלימות הקשים בשבוע האחרון: "קשה לי להתעלם מהאווירה בימים האחרונים. נבחרת ישראל תשחק במוצאי שבת באצטדיון טדי. נקודה. אנחנו מגיעים למשחק עם כל האנרגיות שהיו שם נגד בלגיה – האווירה הייתה מדהימה והקהל היה איתנו לכל אורך הדרך, גם כשפיגרנו, והוא יהיה איתנו לכל אורך הדרך גם נגד קפריסין. 

 

"אימנתי בקבוצות גדולות בכדורגל הישראלי, הייתי עם קהלים גדולים ואימנתי שחקנים מדתות שונות ועדות שונות. מספיק עם האלימות הזאת. מספיק עם הגזענות הזאת. תבואו לדבר הטהור הזה שנקרא כדורגל מאהבה. תתנתקו מהשנאה".

 

"מספיק עם האלימות והגזענות" (עדי אבישי)

 

"פציעות זה חלק מהכדורגל", אמר המאמן הלאומי לקראת צמד המשחקים האחרונים בקמפיין, "נאתכו הצטווה למנוחה של שבועיים ימים ואני חושב שעד יום חמישי הוא יהיה בבית חולים. נאחל לכולם החלמה ושיחזרו מהר למגרשים. היתרון של מאמן נבחרת הוא שכל מי שנמצא בסגל, ראוי להיות פה. כולם נותנים מעצמם והדבר הכי חשוב לי זה שקבוצה יצאנו לדרך וכקבוצה אנחנו נסיים את הקמפיין".

 

"כל אחד מהשחקנים שנמצאים פה והבקיע שער במשחק האחרון שלו, בא עם זה לנבחרת", הוסיף המאמן הלאומי על החלוצים שנמצאים בכושר טוב, "חשוב שנבוא ממוקדים, מרוכזים ויודעים בדיוק מול מי אנחנו משחקים". גוטמן גם החמיא לקשר הצעיר דור פרץ שזומן לראשונה לסגל הנבחרת והסביר את זימונו: "ראיתי אותו מתמודד בליגת האלופות מול דינמו קייב. לא סתם הוא פה".

"ראיתי את דור פרץ מתמודד מול דינמו קייב" (עדי אבישי)

"קפריסין זו נבחרת עיקשת שלא מרימה ידיים בשום שלב. אם לא הצלה של מרציאנו בסוף היינו מסיימים שם ב-2:2 אחרי שהובלנו 0:2. מי שצפה בהם נגד וויילס ובלגיה, ראה שיש לנו משחק מול קבוצה טובה ואנחנו נדע להתמודד", אמר על היריבה בשבת. 

גוטמן נשאל בנוגע לאופיר מרציאנו, השוער הראשון של הנבחרת שאיבד את מקומו בקבוצתו הבלגית מוסקרון: "אנחנו נמצאים בסיטואציה מסוימת שמרציאנו לא משחק בקבוצה שלו בבלגיה בארבעת המשחקים האחרונים, אבל למרות שהוא שיחק את כל משחקי הקמפיין המקום שלו אף פעם לא היה מובטח. יש לי שלושה שוערים טובים, גם בוריס קליימן שלא נמצא פה נתן משחק טוב אתמול – אני לא מוטרד".

 

"הלוואי ויהיו עוד אצטדיונים שיוכלו להכיל את נבחרת ישראל, עוד נשחק גם ב'טרנר' ומן הראוי שגם באיזור תל אביב יהיה באצטדיון של 40,000. המדינה שלנו אוטוטו עם תשעה מיליון תושבים, הקהל אוהב כדורגל ואוהב את הנבחרת שלו. אני רוצה שיגיע כמה שיותר קהל לעודד את הנבחרת", אמר על הקהל הרב שמגיע למשחקי הנבחרת במהלך הקמפיין.

מעניין אותו אך ורק המשחק בשבת (עדי אבישי)

לסיום גוטמן הבהיר כי מעבר למתחם חודורוב כלל לא על הפרק ואמר: "הפועל תל אביב לא פנתה אליי וגם לא תפנה אליי,  כולם יודעים שהראש שלי מרוכז בנבחרת ישראל".

 

הנבחרת תחסר כמובן את ביברס נאתכו שסובל מזעזוע מוח כאשר אליו יתווספו גם מאור בוזגלו, בן שהר ושרן ייני ואף אייל משומר ממכבי חיפה ששוחרר עקב פציעה במחזור הליגה האחרון.

 

בהמשך לדבריו במסיבת העיתונאים, לא מן הנמנע שגוטמן יכלול בהרכב את דור פרץ ממכבי ת"א, כאשר גם בירם כיאל בתמונת ההרכב. 

עוד באותו נושא: דור פרץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי