"המשחק של טורקיה לא היה 'נקי'"

בלינד. המזל בוגד בי מכל הכיוונים
בלינד. המזל בוגד בי מכל הכיוונים | צילום: AFP

ההולנדים משלימים עם איבוד הסיכוי, אך זועמים על המשחק של הצ'כים

(גודל טקסט)

וויילס וצפון אירלנד יהיו ביורו 2016, אבל מסתמן שדווקא מעצמת כדורגל כמו הולנד תיעדר ממנו. תיקו יספיק לטורקים מחרתיים (שלישי) נגד איסלנד בקוניה כדי לעלות לפלייאוף. הולנד צריכה לנצח את צ'כיה ולקוות להפסד טורקי, שכרגע לא נראה הגיוני. אתמול ניצחה נבחרת "האורנג'" את קזחסטן 1:2, אבל התאכזבה מאוחר יותר כשהטורקים הגיעו לצ'כיה וניצחו בקלות 0:2. יחד עם זאת מאמן טורקיה, פתיח טרים, הזהיר את שחקניו: "שום דבר לא נגמר".

 

פרשנים בהולנד מעלים סברות שהמשחק בצ'כיה לא היה כשיר. למרות זאת, הם לא יצאו בהאשמות מפורשות על כך. הצ'כים היו צריכים להוביל במחצית הראשונה 0:3, אבל מהדקה ה-60 נעלמו מהמגרש. ז'או ואן חלדר, פרשן הטלוויזיה ההולנדית "נוס" אמר: "בלי להוריד מההישג של טורקיה שניצחה את צ'כיה, יש לי חששות שהמשחק הזה לא היה נקי, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה".

 

 

"הצ'כים לא התאמצו ובחצי השעה הראשונה הגיעו למצבים מצוינים, אבל לא הבקיעו", אמר שדר המשחק פרנק סטורק, "איך זה יכול להיות שארדה טוראן עבר שישה שחקנים בדריבל והצ'כים עמדו כמו באימון והסתכלו עליו? אפשר לחשוב שהיו כאן דברים לא כשירים, אבל כרגע מוקדם לדבר על זה".

 

 

פייר ואן הויידונק, ששיחק בעבר ארבע שנים בטורקיה, ניתח את המשחק בטלוויזיה: "הצ'כים לא היו חייבים לעשות לנו טובה, הקמפיין הזה נגמר מזמן עבורם. אפשר לשים מסמרים על ארון הקבורה של הנבחרת ההולנדית. גם האיסלנדים שיבואו לשחק בארינה לא יתאמצו, כי יש לשחקנים שלהם כבר ליגה ודברים אחרים בראש".

 

מאמן העבר ווילי ואן האנחם אמר: "אפשר להספיד את הנבחרת,כי לא מגיע לה להגיע ליורו 2016. אם אנחנו מוציאים מטורקיה נקודה אחת, לא מגיע לנו לעלות. גם הסיכויים שלנו להגיע למונדיאל ב-2018 לא נראים לי גבוהים. אנחנו צריכים לעשות מהפכה בכדורגל שלנו ולהכין את הדור החדש".

 

 

"המזל בוגד בי מכל הכיוונים", סיכם המאמן דני בלינד, "נפצעו לי שני שוערים לפני ובמהלך המשחק. ניצחנו את קזחסטן, אבל אין לי מזל". לפני המשחק נפצע שוער אייאקס יאספר סליסן ושוער איינדהובן ז'רון זוט נכנס כמחליף במקום טים קרול בדקה ה-81. קרול, שוערה של ניוקאסל, קרע כנראה את הרצועות בברכו הימנית ויחזור על פי ההערכות רק בינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי