בנבחרת הולנד עשו את כל הטעויות האפשריות

הונטלאר תופס את הראש. זקוקים לנס
הונטלאר תופס את הראש. זקוקים לנס | צילום: Gettyimages

"האורנייה" צריכה נס כדי להיות חלק מאליפות אירופה. זיו על הסיבות לכך

(גודל טקסט)

קצת קשה להאמין שנבחרות כמו וויילס וצפון אירלנד ישחקו ביורו הקרוב, בעוד שהולנד כנראה לא תהיה שם – אלא אם כן יתרחש נס. עם כל הכבוד, לנבחרת האורנייה יש עדיין שחקנים גדולים, כמו ווסלי סניידר, אריאן רובן (הפצוע), רובין ואן פרסי וקלאס יאן הונטלאר. בלעדיהם, זה היורו יהיה הרבה פחות נוצץ.

 

אז תגידו שצריך לתת צ'אנס גם לנבחרות אחרות, ואולי להולנד כבר אין את השחקנים הנפלאים שהיו לה, אבל מדובר בהתנהלות שגויה של ההתאחדות ההולנדית. בהולנד גדל דור חדש של כוכבים, בהם ממפיס דפאי, דיילי בלינד, אנואר אל גאזי – "הכריסטיאנו רונאלדו החדש" – ודייבי קלאסן. הרי בפרמיירליג רוכשים אותם בסכומי עתק, אז איך הם עומדים לסיים רק במקום הרביעי?

 

 

אחרי מונדיאל 2014, כשלואיס ואן חאל עבר למנצ'סטר יונייטד, ההולנדים עשו את כל הטעויות האפשריות. המינוי של חוס הידינק היה הטעות הקשה הראשונה. לכולם היה ברור שהמאמן כבר לא בשיאו, ומאז שאימן את צ'לסי ב-2009/10 כבר לא הצליח בשום מקום אחר. בעוד שוואן חאל נמצא עדיין בשיאו, הידינק הגיע להעביר את הזמן עד לפנסיה.

 

הידינק במרכז. העביר את הזמן עד לפנסיה (Gettyimages)

 

לעומת LVG, ששיחק עם שלושה בלמים במונדיאל והצליח יחסית (גם אם ספג ביקורת על הסגנון), החזיר הידינק את הנבחרת ל-4-3-3, מה שהתברר כטעות. ההפסדים הראשונים שלו כמאמן גרמו לאווירה לא נעימה בנבחרת והוציאו את המחנה הכתום מאיזון.

 

אחרי שוואן חאל הודיע על עזיבתו, ביקש מנג'ר סאות'המפטון כיום, רונאלד קומאן, לקבל את הג'וב, אבל כנראה שלא היו לו מרפקים מספיק חזקים. קומאן היה האיש המתאים בדיוק לאמן נבחרת שנמצאת בשלב מעבר. קומאן היה גם זה שאימן את פיינורד וקידם צעירים רבים בשורותיה.

 

מינויו של דני בלינד הייתה עוד טעות, או לפחות התזמון. למרות שהיו דיבורים על פיטורי הידינק כמעט מההפסד של הולנד לצ'כיה במשחק הראשון, הייתה סחבת לא ברורה בהתאחדות. לא הזדרזו שם לחתוך עניינים ומינו את בלינד – שהיה עוזרו של הידינק ומיועד לאמן את הנבחרת במוקדמות מונדיאל 2018 – ממש לקראת סיום הקמפיין, כשהולנד כבר עמוק בבוץ. מול איסלנד וטורקיה זה נגמר באסון ספורטיבי, כי בלינד הוא מאמן לא מנוסה שלא הצליח להרגיע את המערכת הסוערת.

 

 

הולנד לא שיחקה במונדיאל 2002 לאחר שוואן חאל נכשל להעלות אותה, ובכל זאת הוא קיבל צ'אנס מחודש והנבחרת שלו די הרשימה. לא הייתי קובר את סיכויי הנבחרת להצליח במונדיאל הבא, אבל לשם כך הם צריכים למצוא מאמן בעל שיעור קומה. עם כל הכבוד לבלינד, הוא לא מתאים לתפקיד הוצאת העגלה מהבוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי