היורש של גאזה: בארקלי הופך למנוע של אנגליה

בארקלי. כולם ממתינים למימוש הפוטנציאל
בארקלי. כולם ממתינים למימוש הפוטנציאל | צילום: Gettyimages

כוכב אברטון מסומן כמי שיסחוב את שלושת האריות: "יש לו הכל"

(גודל טקסט)

עם מאזן נהדר של 10 נצחונות מ-10 משחקים תתארח אנגליה בליטא (חי בספורט2 החל מ-21:35). הבעיה של האנגלים ידועה. במוקדמות הם בדרך כלל אחת הנבחרות הטובות, אבל כשהיא מופיעה לטורניר עצמו היא כישלון.

 

אם אנגליה תנצח היא תשתווה לארבע נבחרות שהצליחו לסיים את הקמפיין שלהם במוקדמות היורו עם מאזן מושלם. צרפת ב-1992 ו-2004, צ'כיה (2000), גרמניה וספרד (2012), אבל לא ישמחו לשמוע שרק ספרד זכתה גם בטורניר עצמו אחרי הקמפיין המוקדם.

 

 

בלם? תחשבו פעמיים

 

רוי הודג'סון יצטרך להתחיל בהכנות לטורניר הגדול וסביר שיבנה על לא מעט צעירים. בין השחקנים שצפויים ליטול חלק בהתמודדות נמנים הסנסציה של טוטנהאם, דלה עלי בן ה-19, חלוץ התרנגולים הארי קיין (22), והבולט שבהם כרגע קשר אברטון, רוס בארקלי בן ה-21.

 


בארקלי במדי הנבחרת. סוף סוף פורח (Gettyimages)

 

לאנגליה קשה מאוד לייצר כישרונות בגלל כמות הזרים העצומה בפרמיירליג. למצוא שחקן מוכשר בגיל צעיר שגם משחק בקבוצה שלו זו משימה לא קלה. בארקלי הוא אחד כזה. "אני שמח שהוא קיבל את תואר שחקן המשחק. סוף סוף ראינו מה הוא יודע לעשות בגדול", אמר עליו הודג'סון אחרי ה-0:2 על אסטוניה ולאחר שבישל לתיאו וולקוט את הראשון בדקה ה-45 במסירה מעולה והיה קרוב לכבוש בעצמו.

 

כמו שחקנים רבים צמח בארקלי במשפחה קשת יום. הוא נולד בליברפול ובגיל 11 הצטרף לנוער של אברטון. אביו, שהוא חצי ניגרי במוצאו, נטש את המשפחה כאשר רוס היה תינוק. אחד מסביו של רוס הוא ניגרי ולמעשה הוא היה יכול לשחק בנבחרת ניגריה, אבל כמובן שהמשפחה אפילו לא חשבה בכיוון.

 

בארקלי כיכב בנבחרת אנגליה עד גיל 17 שזכתה באליפות אירופה ב-2010, אבל לאחר מכן שבר את רגלו בצורה קשה אחרי שהתנגש בחברו לנבחרת, אנדרה וויסדום. רופא בלגי בישר לו שהוא לעולם לא יוכל לחזור ליכולת שהפגין פעם, אבל שנה לאחר מכן ב-2011 חזר לשחק ודיוויד מויס שהעלה את ווין רוני להרכב החדיר עוד כישרון ענק לכדורגל האנגלי. למרות שהוא גם הושאל קצרות לשפילד וונסדיי ולידס יונייטד בעונת 2012/13. את הקריירה שלו החל למרבה הפלט כבלם, אבל היכולת הטכנית שלו בלטה מיד ורוב השערים שהוא כובש הם אומנות לשמה.

 


בארקלי בפעולה. ממש לא בלם (Gettyimages)

 

בארקלי המשיך להתקדם כמובן, אך לא הכל היה ורוד. לפני שנה התברר שאחיו למחצה, סטיב גרם לרוס ואימו נזק רב. האח בן ה-30 ששמו סטיב בראון, שדד זקנה אצלה גדל בבית כמשפחה אומנת. הוא גנב תכשיטים ומחשב נייד בשווי 20 אלף ליש"ט.

 

בעוד רוס מרוויח 65 אלף ליש"ט באברטון, אחיו נזרק לכלא ל-27 חודשים אחרי שגם נמצא נוהג בלי רישיון. "המשפחה לא רוצה להזכיר אותו. הוא האח הרע של המשפחה", אמר אחד מחבריו של רוס.

 

פליימייקר בהתהוות

 

באנגליה מרבים להשוות את הפליימייקר של אברטון לפול גאסקויין. למעשה אלה היו הודג'סון ומרטינס שהשוו אותו לכוכב העבר הגדול. כששאלו את גאזה עצמו על ההשוואה לבארקלי הוא אמר: "לא יהיה עוד פול גאסקויין, אבל יש רוס בארקלי. הוא יכול להיות הכוכב הכי גדול במדינה הזאת בשנים הבאות. יש לו הכל – כח, עוצמה, הגודל המתאים, ויש לו המון ביטחון".

 


גאסקוין חוגג. "יש לבארקלי הכל" (Gettyimages)

 

הודג'סון בהחלט חתום על ההצלחה של בארקלי בנבחרת. בנובמבר 2014 הכניס אותו הודג'סון לארבע דקות אחרונות במשחק ידידות נגד סקוטלנד בו ניצחה אנגליה בהאמפדן פארק 1:3. שניות אחרי שבארקלי נכנס ואיבד כדור המנג'ר החל לצרוח עליו.

 

בקמפיין הגביע העולמי בברזיל, בארקלי היה אמור להיות מוביל, אלא שלא ענה על הציפיות ועתה הוא מסומן כאחד מכוכבי העתיד בפרמייר ליג. "הוא שחקן מוכשר מאוד עם יכולות טובות, אבל זו עבודת המאמן ללמד אותו להשתמש בהן בזמן הנכון. אני די גאה בכך שהוא בקושי בן 21 וכבר משחק שנתיים בנבחרת הבוגרת. אני בטוח שמנג'ר אברטון, רוברטו מרטינס, עובד איתו קשה, מדבר איתו, ונותן לו אותן הוראות", החמיא הודג'סון.

 

כולם תמימי דעים שאם בקמפיין הנוכחי בארקלי היה אחד הג'וקרים, הרי שבמונדיאל 2018 הוא יהיה כבר הלב של הנבחרת ועל פיו היא תתנהל. לא הרבה שחקנים ניחנים ביכולת המסירה והטכניקה שלו, בטח לא אנגלים.

 


בארקלי עם סטרלינג. יוביל את אנגליה ממש בקרוב (Gettyimages)

 

גאזה סיפר שקיבל חינוך דומה מטרי ונבלס כשזה אימן אותו בטוטנהאם: "הוא הכניס אותי למשחק אימון והורה לכל השחקנים להיכנס בי ברגליים ובכוונה לא שרק לעבירה נגדי. אחרי המשחק לקח אותי הצידה וסיפר לי מה קרה, כי מאוד התעצבנתי. הוא אמר לי 'את הבעיטות האלה אתה הולך לקבל ברגליים כל הקריירה שלך אז אתה חייב ללמוד לחיות איתן ולהילחם'. אני מניח שהודג'סון עשה אותו דבר לבארקלי והוא הרבה יותר מחוסן".

 

בעונה שעברה בארקלי היה חלש אולי גם בגלל פציעה שעבר והיו דיבורים על כך שהוא שחקן של עונה אחת. למרות זאת אברטון האריכה את חוזהו עד 2018 וזה שם קץ לכמה ידיעות שהוא מבוקש בקבוצות גדולות באירופה. העונה החליט רוברטו מרטינס לתת לו תפקיד חופשי במגרש וזה עבד. "במועדון יודעים שהוא כישרון ענק, אבל אנחנו צריכים שמישהו מבחוץ יגיד לו. העונה אני נהנה לראות אותו משחק את המספר 8 בצורה חופשית מרחבה לרחבה. הוא שחקן אחר לחלוטין בצורה בה הוא מקבל החלטות על כר הדשא. אם הוא יקבל החלטות נכונות הוא יהפוך לשחקן ענק, החמיא המנג'ר הספרדי.

 

בנבחרת, וויין רוני לקח את בארקלי תחת חסותו בנבחרת למרות שאוהדי אברטון לא מאוהבים רוני שעזב אותם למנצ'סטר יונייטד, אך הם חייבים תודה לכוכב שיש לו שעות ארוכות של שיחות עם בארקלי. "סיפרתי לו את מה שאולה גונאר סולשיאר אמר לי פעם ביונייטד 'אם אתה לא משחק ויושב על הספסל תבדוק טוב את המשחק של היריבה ותראה היכן הם משאירים מרווחים שאתה יכול להיכנס אליהם ברגע שאתה נכנס כמחליף'". זה כנראה עבד עבור בארקלי. בגיל 21 יש לו כבר 16 הופעות בנבחרת ושער אחד. אם ימשיך להתמיד הוא יהפוך ללא ספק לכוכב גדול. יורו 2016? זו בדיוק הבמה בשביל זה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי