חתירה: זמן מצוין לדני פרידמן באליפות העולם

פרידמן. פתיחה נפלאה
פרידמן. פתיחה נפלאה | צילום: דטלב סייב

אלוף ישראל סיים שני רק לאלוף העולם במוקדמות: "מאמין שאני ראוי להיות בטופ 9"

(גודל טקסט)

פתיחה אדירה היום (ראשון) לישראל באליפות העולם בחתירה. החותר הישראלי הבכיר, אלוף המדינה מזה 11 שנים, דני פרידמן, הוכיח יכולת שיא עם סירתו, כאשר סיים את מקצה המוקדמות במקום השני בזמן של 7:03.86 דקות, רק שלוש שניות אחרי אלוף העולם הנוכחי, אנדז'יי שינק מצ'כיה. ההישג הקפיץ את פרידמן ישירות למקצה רבע הגמר שיתקיים ביום רביעי הקרוב.

 

"אני מרגיש מצוין, הגעתי מוכן היטב – פיזית ומנטאלית – ואני מקווה לשמור על היכולת שהראיתי היום גם ברבע הגמר ביום רביעי", אמר פרידמן, "יש עוד דרך לעבור, אני מתמודד כאן עם הטובים בעולם וכולם מאוד ממוקדים למטרה. אעשה כל שביכולתי כדי להתברג בין תשעת הראשונים, ואני מאמין שאני מסוגל וראוי לכך".

 

 

אליפות העולם, המתקיימת באגם אגבלט שבצרפת, היא אירוע השיא של השנים האחרונות בענף החתירה – ומהווה את מבחן הקריטריון לריו עבור הספורטאים. פרידמן חייב לסיים את התחרויות בין תשעת המקומות הראשונים כדי לזכות בכרטיס הנכסף לאולימפיאדה.

 

פרידמן. ינסה להשיג את הקריטריון לריו (דטלב סייב)

 

מחר תיכנס למעגל התחרויות גם מורן סמואל, שיאנית ישראל וזוכת מדליית הזהב בגביע העולם. סמואל תנסה לשחזר את הישגה המרשים מיוני ולנצח גם הפעם את אלופת העולם משנה שעברה, הנורווגית בירגיט סקרסטין, ולזכות בתואר אלופת העולם לשנת 2015.

 

עוד ישראלים בתחרויות אליפות העולם בחתירה בצרפת: ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי בזוגית מעורבת משוט כפול, תומר שוורצמן ואולג גונורובסקי בזוגית גברים משוט כפול, והרביעייה הפראלימפית – ניר מאיו, שי לי מזרחי, ברק חצור וצפנת לבנון, יחד עם ההגאית דניאל פלטין. לכולם זה מבחן הקריטריון למשחקים בריו.

 

נבחרת ישראל בחתירה התאמנה בחודשים האחרונים לסירוגין באגם גבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, ומגיעה לתחרויות בכושר שיא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי