מורן סמואל עלתה לחצי גמר אליפות העולם

מורן סמואל
מורן סמואל | דטלב סייב

החותרת הפראלימפית עלתה בזמן של 5:23.65 דקות במקצה ל-1000 מטר

(גודל טקסט)

פתיחה מצוינת למורן סמואל היום (שני) באליפות העולם בחתירה המתקיימת בצרפת. סמואל (33), מחזיקת גביע העולם בחתירה פראלימפית לנשים, זכתה היום בקלות בכרטיס לחצי גמר אליפות העולם. היא עברה את מסוכת המוקדמות, כשניצחה את מקצה 1,000 המטרים בזמן של 05:23.65 דקות.

 

מקצה חצי הגמר יוזנק ביום רביעי הקרוב בשעה 17:12 שעון ישראל. המאמנת האיטלקייה, פאולה גריזטי, מלווה את אימוניה של סמואל במרכז דניאל לחתירה בתל אביב אמרה בסיום: "עשינו את כל ההכנות בדיוק לפי תוכנית האימונים הרב שנתית, ומורן הגיע לצרפת בכושר שיא ועם אמביציה עצומה. אנחנו מכוונות הכי גבוה שיש".

 

 

סמואל: "היה מקצה מוקדמות עם הגרלה טובה, ידעתי שהמתחרות שלי פחות מהירות. אחרי ה-500 מטר הראשונים כבר ראיתי שאני פותחת פער משמעותי, אז יכולתי פשוט ליהנות מה-500 שנותרו. חצי הגמר והגמר כבר יהיו קרב אמיתי".

 

סמואל. "היתה הגרלה טובה" (דטלב סייב)

 

מוקדם יותר היום, עלו להתחרות גם צמד החותרים הישראלים, אולג גונורובסקי ותומר שוורצמן – לראשונה כצוות בסירה זוגית משוט כפול. הם סיימו את 2,000 המטרים במקצה המוקדמות במקום החמישי בזמן של 06:34.62 דקות, כשהם מנצחים את הצוות ממרוקו. לפניהם הגיעו הצוותים מאיטליה, בריטניה, סלובניה והונגריה.

 

גונורובסקי (24) ושוורצמן (18), המדורגים במקומות השני והשלישי בישראל, יתחרו מחר בבוקר במקצה הזדמנות שניה, בניסיון אחרון להעפיל לשלב רבע הגמר באליפות העולם.

 

גונורובסקי אמר לאחר המקצה: "התחרות היום לא הייתה ה-100 אחוז שלנו. לא פתחנו חזק כמו שציפינו. עד האלף מטר החזקנו קו  יחד עם כולם, אבל לאחר 1500 מטר כבר נפתחו פערים, ולבסוף הבנו שנגיע מקום חמישי, ולכן לקראת הפיניש הורדנו קצב. לקראת אמצע המסלול עלינו על גל של אחת הסירות היריבות ולא הצלחנו לתת את העבודה. ניתחנו את המקצה יחד עם המאמן ג'ובאני קלאברזה [איטליה, אלוף העולם ומדליסט אולימפי], הבנו את הטעויות שאנו צריכים לשפר, ומחר אנו ננסה שוב. כדי לעלות לרבע בגמר אנו צריכים להיות במקום ראשון או שני מתוך ארבעת היריבים – אסטוניה לטביה פרו ואנחנו. לפי התוצאות של היום זה אפשרי, אבל לא יהיה קל. אנחנו ניתן את המקסימום!"

 

מגנאג'י וצ'רנוי. יתחרו במקצה הזדמנות האחרונה (דטלב סייב)

 

ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי התחרו אחה"צ בקטגורית זוגית מעורב פראלימפי. הצמד, המדורג שישי בעולם, אכזב כשסיים את מקצה המוקדמות במקום החמישי. הם יאלצו להתחרות מחר במקצה הזדמנות שניה, על מנת לנסות להעפיל בכל זאת לשלב הבא. מגנאג'י וצ'רנוי חייבים לסיים את האליפות בין ה-8 הראשונים, על מנת לזכות בכרטיס לאולימפיאדת ריו שתתקיים בקיץ הקרוב.

 

הופעת בכורה במדי נבחרת ישראל באליפות עולם הייתה היום לצוות סירת הרביעייה הפראלימפית – מעורב משוט יחיד עם הגאית. ניר מאיו, שי לי מזרחי, ברק חצור, צפנת לבנון, ודניאל פלטין התייצבו לתחרות לאחר אימונים מפרכים בחודשים האחרונים, שהתקיימו לסירוגין באגם גבירטה באיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב. למרות תנאי רוח וגלים שהתפתחו באגם במהלך היום, הסירה הישראלית עבדה מצוין, וסיימה את 1,000 המטרים בזמן של 03:38.66 דקות, רק 28 מאיות השנייה אחרי הצוות הקוריאני. הם יעלו מחר אחה"צ למלחמה המכריעה על מקום בגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי