"אנחנו עדיין חולמים על עלייה לפלייאוף"

דז'קו. משחק המפתח של הקמפיין
דז'קו. משחק המפתח של הקמפיין | צילום: Gettyimages

מאמן בוסניה דרוך לקראת משחק החוץ הקריטי בבלגיה (21:35, חי בספורט2)

(גודל טקסט)

המשחק של קפריסין נגד וויילס מעניין אותנו מכיוון שהוולשים יארחו את נבחרת ישראל ביום ראשון, אבל המשחק בבריסל בין בלגיה ובוסניה הערב (שידור חי בספורט2 החל מהשעה 21:35) הרבה יותר משמעותי לתמונה הגדולה של בית ב' במוקדמות יורו 2016. ניצחון בלגי ירחיק את הבוסנים מהגב של ישראל ויאפשר לה להתרכז במלחמה נגד קפריסין על המקום השלישי שמוביל לפלייאוף.

 

כריסטיאן בנטקה לא ישחק סופית במשחק בגלל פציעה, כאשר את מקומו בחוד יתפוס רומולו לוקאקו. למרכז ההגנה יחזור כנראה תומאס ורמלאן, שלא שיחק בנבחרת כשנה בגלל שהיה פצוע. לבלגים יש כמה כוכבי על, אם כי חלקם לא בכושר טוב כמו אדן הזאר שפתח רע את העונה בפרמיירליג. "שכחנו כבר מההפסד לוויילס ואנחנו רוצים לפתוח דף חדש", אמר מאמן בלגיה מארק וילמוטס.

 

 

בעיתוני בלגיה נאמר שה"שדים האדומים" צריכים לנער את האבק מהנבחרת שלהם אחרי שהשיגו רק 11 מ-18 נקודות האפשריות עד כה. אחרי המונדיאל הצהירו בתקשורת הבלגית שיש להם נבחרת שמסוגלת להגיע מינימום לחצי גמר היורו 2016. עכשיו הגיע ה"מאני טיים" של הנבחרת.

 

 

לקראת המשחק הערב אמר וילמוטס: "ההפסד לוויילס הוא הפסד, אבל תשכחו שזה היה המשחק האחרון של העונה. רוב השחקנים שלנו נפלו מהרגליים אחרי עונה מפרכת. כשחקן לשעבר ידעתי שזה יהיה משחק מוקש. הבעיה היתה שלא כבשנו: היו לנו 14 מצבים שמהם לא הצלחנו לכבוש, בעוד וויילס כבשה פעם אחת משני מצבים, כשגארת' בייל ניצל טעות של ראג'ה ניאנגולן". המאמן אמר שניצחונה של בוסניה על ישראל 1:3 ביוני צריך להוות נורת אזהרה לבלגים. מיראלם פיאניץ' ואדין דז'קו, שכבשו בניצחון של רומא על יובנטוס (1:2), נמצאים בכושר מצוין ומטרידים מאוד את הבלגים.

 

וינסנט קומפני היה צל של עצמו בסיום העונה שעברה, אבל העונה נראה מצוין במנצ'סטר סיטי וכבש פעמיים. "זו עונה חשובה מאוד עבורי שהחלה טוב עם המועדון ואני מקווה שיהיה לכך המשך בנבחרת", אמר הבלם, "ה-3:4 שלנו על צרפת הוכיח שיש לנו פוטנציאל וההפסד לוולשים היתה תקלה". קומפני אמר שהוא מעריך שתוך שש שנים בלגיה תזכה בטורניר או תגיע לשלב מאוד מתקדם ביורו או במונדיאל.

 

מאמן בוסניה, מחמט בזדרביץ', ניסה להוריד לחץ משחקניו: "כולנו יודעים שבלגיה נבחרת גדולה והיא משחקת בבית. למדתי אותם היטב ואני לא אומר שננצח או שהמשחק שקול, אבל הכל פתוח בכדורגל ולמדנו זאת הרבה פעמים. לפעמים האנדרדוג מנצח. אני מקווה שנעשה להם בעיות ואנחנו עוד חולמים על הפלייאוף".

 

התקשורת הבוסנית עוד חולמת עדיין להגיע למקום השני בבית וכתבה שניצחון ישאיר את הנבחרת בתמונה, תיקו ייתן אמונה לפלייאוף והפסד יסיים את החלום הבוסני. "זה אחד המשחקים הכי קשים שהיו לבוסניה בשנים האחרונות", כתב הבוקר העיתון "דנבני-אווז" שציין כי האופטימיות של המאמן משרה ביטחון בקרב שחקניו.

 

 

העיתון גם כותב שאחת הבעיות של בוסניה היא שחלק מהשחקנים בסגל לא משחקים בקבוצותיהם: "משחקים כאלה הם בדיוק התרופה לאותם שחקנים שלא משחקים הרבה בליגות שלהם והם רעבים מאוד לשחק ולהצליח". בין השחקנים שלא משחקים הם האריס מדוניאנין (לא משחק בלה קורוניה), סיאד קולסינץ' (משחק אחד בשאלקה) ומוחמד בסיץ' שלא שיחק דקה באברטון העונה.

 

הרכבים משוערים:

 

בלגיה: קורטואה, אלדרווירלד, קומפאני, ורמלאן, ורטונחן, ויטסל, פלאיני, ניאנגולן, דה בריינה, הזאר, לוקאקו.

 

בוסניה: בגוביץ', קולאסינץ', ספאהיץ', סוניץ', מוז'דה, בסיץ', מדוניאנין, לוליץ', פיאניץ', ויסקה, דז'קו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי