רג'וב זועם: פיפ"א נכנעה ללחץ הסעודי

ג'יבריל רג'וב. יצליח להפוך את ההחלטה?
ג'יבריל רג'וב. יצליח להפוך את ההחלטה? | GettyImages

סירוב הממלכה לעבור בגשר אלנבי העביר את המשחק למגרש ניטראלי

(גודל טקסט)

סערה פוליטית מסעירה את עולם הכדורגל הערבי, עקב סירובה של נבחרת סעודיה לשחק נגד נבחרת פלסטין ברמאללה במסגרת מוקדמות המונדיאל, והחלטת פיפ"א כי המשחק ייערך במגרש נייטראלי. באופן רשמי, מסרבת סעודיה להגיע לשטחי הגדה המערבית בשל העובדה כי שחקניה ייאלצו לפגוש בפקידים ישראליים בשעה שהם יעברו בגשר אלנבי בדרך לגדה.

 

הפרשה החלה לפני כשבוע, כאשר התאחדות הכדורגל הסעודית הודיעה כי נבחרת סעודיה לא תגיע למשחק, שצפוי להתקיים ב-13.10 באצטדיון על שם פייסל חוסייני שבאל-ראם, בשל העובדה כי מהלך שכזה יכול להתפרש בצורה כלשהי כהכרה דה-פקטו במדינת ישראל, בה היא אינה מכירה. להודעה זו נתווספה דרישה כי המשחק ייערך במגרש נייטראלי.

 

 

לאחר הודעתם של הסעודים יצאו הפלסטינים במסע תקשורתי נרחב, במסגרתו הם קראו לסעודים, "הממונים על שניים משלושת המקומות הקדושים לעולם המוסלמי", לחזור בהם מהודעתם ולקיים את המשחק בגדה המערבית. אולם, קריאות אלו נפלו על אוזניים ערלות, ואתמול הודיעה פיפ"א באופן רשמי כי המשחק אכן יתקיים במגרש נייטראלי. להודעה זו נתווספה ההחלטה כי כל ההוצאות הכרוכות במשחק יהיו תחת אחריותה של ההתאחדות הסעודית, אולם כצפוי אין בכך כל נחמה עבור הפלסטינים.

 

אוהדי נבחרת פלסטין במהלך אליפות אסיה האחרונה (GettyImages)

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית והפוליטיקאי הבכיר, ג'בריל רג'וב, אמר בתגובה להחלטה: "שלילת הזכות מפלסטין לשחק בבית אינה צודקת, ומהווה צעד חמור ומסוכן שאינו מתקבל על הדעת בשום תנאי". רג'וב הוסיף כי מבחינתו ההחלטה אינה סופית והוא יפעל בכל האמצעים המשפטיים על מנת לשנות אותה. יחד עם זאת, כרגע הסיכויים לכך לא נראים גבוהים במיוחד.

 

בהקשר זה, יש לציין כי נבחרות ממדינות שאינן מכירות בישראל כבר שיחקו בשטחי הגדה המערבית, ולא נתקלו בכל בעיה. רק בתחילת החודש האחרון נדחקו 15,000 צופים לאצטדיון פייסל חוסייני וצפו בנבחרת איחוד האמירויות הערביות באצטדיון פייסל חוסייני מסיימת בתיקו 0:0 מול הנבחרת המקומית.

 

נבחרת סעודיה לפני המשחק נגד מלזיה שפוצץ עקב התפרעות אוהדים (GettyImages)

 

בקשת הסעודים והחלטת פיפ"א מרתיחות את הפלסטינים יתר על המידה, מכיוון ששתי הנבחרות כבר החליפו ביניהן את הביתיות. המשחק הראשון ביניהן, שהתקיים ביוני האחרון והסתיים בניצחון סעודי 2:3, שוחק בסעודיה לאחר ההחלפה שבוצעה עקב בקשתה של סעודיה.

 

יחד עם סעודיה ופלסטין משחקות בבית א של מוקדמות המונדיאל באסיה גם איחוד האמירויות, מלזיה ונבחרת מזרח טימור. בנוסף להעפלה למונדיאל, מוקדמות אלו קובעות אלו נבחרות ישחקו בגביע אסיה הבא, בשנת 2019, וכל מקום בבית ממקם את הנבחרת בעמדת העפלה טובה יותר לשני הטורנירים. לאחר שלושה משחקים, נמצאת כרגע פלסטין במקום השלישי עם ארבע נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי