מניה בטוחה: עשרת השוערים הטובים בעולם לגילם

דונארומה. רק מאלדיני לבש את המדים של מילאן בגיל צעיר יותר
דונארומה. רק מאלדיני לבש את המדים של מילאן בגיל צעיר יותר | צילום: Gettyimages

הסנסציה של מילאן וכמובן קורטואה. זיו הרכיב רשימה, בלי ראיקוביץ'

(גודל טקסט)

עד שנצליח להבין האם פרדראג ראיקוביץ', שיחגוג מחר בדרבי יומהולדת 20, הוא אכן אחד השוערים הטובים בעולם לגילו, או שלא, או שבכלל שלחו לנו מסרביה כפיל שלו, הכנו לכם את הרשימה הבאה.

 

עשרה שוערים ברשימה מגילאי 16 עד 23, כולם מתחרים על התואר – הטוב בעולם לגילו, אז בואו נתחיל.

 

 

גיל 16 עד 18

 

מילה סבילאר (אנדרלכט, 16)

 

עוד שוער פלא גדל בכדורגל הבלגי ולמי שיירש בבוא היום את טיבו קורטואה. סבילאר, כישרון ענק עם אינסטינקטיים מדהימים, לא שייך לקבוצת הבוגרים עדיין. בנו של שוער העבר היוגוסלבי ראטקו סבילאר, ששיחק באנטוורפן בשנים 1980 עד 1996, החל לשחק בסגולים מגיל 9 והוקפץ כיתה באופן קבוע. בעונה שעברה שיחק במדי אנדרלכט עד גיל 21 בצ'מפיונס, ניצח את ברצלונה וזכה לתואר השוער המצטיין של הטורניר. 

 

ג'יאנלואיג'י דונארומה (מילאן, 16.5)

 

שוער מילאן כבר שיחק פעמיים בסרייה אה נגד ססאולו וקייבו וקבוצתו רשמה שני ניצחונות. דונארומה הוא השחקן השני הכי צעיר בתולדות מילאן, אחרי פאולו מאלדיני והשוער השני הכי צעיר בסריה אה. מאמן הרוסנרי, סינישה מיכאלוביץ' הסביר: "אל תסתכלו על הגיל שלו כי דונארומה כמו כל שחקן בקבוצה. כרגע הוא טוב יותר מלופס וימשיך לשחק". באיטליה כבר משווים אותו לג'יג'י בופון ואתמול מול קייבו (0:1) ביצע שתי עצירות גדולות.

 

סקופט. מתחרה עם דונארומה על התואר "היורש של בופון" (Gettyimages)

 

גיל 18 עד 20

 

סימונה סקופט (קומו, בן 19)

 

שוער קומו ונבחרת איטליה עד גיל 21 הגיע אליה בהשאלה מאודינזה. לפני שנתיים, בגיל 17, רשם 16 משחקים בסריה אה כשוער בקבוצת האם שלו. גם סקופט הגבוה (1.90 מ')  ובעל האינסטינקטים המדהימים קיבל את ההשוואה לבופון.

 

ברטמויז' דראגובסקי (יאגלוניה, בן 18)

 

פולין היא יצואנית של שוערים טובים (בורוץ', פביאנסקי, שצ'סני) ועל דראגובסקי אומרים שיהיה בעתיד אחד השוערים הגדולים בעולם. הוא השוער הראשון של קבוצתו מהליגה הראשונה ושוער הנבחרת הפולנית עד גיל 21. נבחר לשוער השנה ותגלית השנה בליגה הפולנית ב-2014/15.

 

מוריירה. אתלטיקו מסודרת גם אם אובלק יעזוב (Gettyimages)

 

אנדרה מוריירה (מאדיירה, בן 19)

 

השוער השייך לאתלטיקו מדריד, הוליך את פורטוגל עד 19 לאליפות אירופה. בעונה שעברה הקולצ'נרוס השאילו אותו למורירנסה והעונה למאדיירה, שתיהן מהליגה הראשונה בפורטוגל. מאדיירה אמנם מדורגת בתחתית אבל מוריירה ספג חמישה שערים בלבד, ורק פורטו ובראגה הוציאו פחות כדורים מהרשת.

 

ג'ואל דרומל (טוונטה, בן 18)

 

שוער טוונטה רשם משחק בכורה בקבוצתו מול אייאקס בספטמבר ומאז לא זז מבין הקורות. דרומל הגבוה (1.93 מ')  אמנם ספג תשעה שערים בשישה משחקים, אבל להגנתו חייבים לציין שטוונטה קבוצה חלשה מאוד ומדורגת בתחתית.

 

קורטואה. זכה בשתי אליפויות רצופות (Gettyiamges)

 

גיל 20 עד 23

 

טיבו קורטואה (צ'לסי, בן 23)

 

שוער נבחרת בלגיה וצ'לסי נחשב לשוער הטוב ביותר בעולם לגילו ומהטובים בעולם בכל הגילאים. קורטואה קטף שני תארי אליפות רצופים בספרד (עם אתלטיקו) ובאנגליה (עם הבלוז). קורטואה דחק לספסל בעונה שעברה שוער ענק כמו פטר צ'ך ובקיץ כבר הראה את הדרך החוצה (לארסנל).

 

 

מארק אנדרה טר שטגן (ברצלונה, 23)

 

השוער שזכה עם ברסה בעונה שעברה בליגת האלופות, חווה (בדומה לראיקוביץ') עונה לא טובה עד כה, בעיקר בליגה. בעונה שעברה שיחק רק בצ'מפיונס וקלאודיו בראבו שיחק בלה ליגה. בזמנו השוו אותו לאוליבר קאן.

 

אובלק. ממשיך דרכם של דה חאה וקורטואה (Gettyiamges)

 

יאן אובלק (אתלטיקו מדריד, בן 22)

 

לקולצ'נרוס יש חוש ריח מפותח לשוערים. אתלטיקו שגידלה בזמנו את דויד דה חאה ומפתחת פרח כמו מוריירה רכשה בעונה שעברה, עם עזיבת קורטואה, את השוער הסלובני של בנפיקה. אובלק כבר רשם שישה משחקים בנבחרת הבוגרת של ארצו ושמו הוזכר בקיץ כמועמד למנצ'סטר יונייטד כשדה חאה רצה לעזוב.

 

מתיה פרין (גנואה, בן 22)

 

שוער גנואה השתפשף כמושאל בפאדובה ובפסקארה והעונה חזר למועדון האם שלו. לפני שבועיים הדיח את השוער ראשון.אוג'ינו לאמאנה בין הקורות של הג'יאלבלו. יש לו גם הופעה אחת בנבחרת איטליה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי