קמפיין מושלם לאנגלים, מהומות ביציעים בליטא

שחקני אנגליה חוגגים קמפיין מושלם
שחקני אנגליה חוגגים קמפיין מושלם | צילום: Gettyimages

החוליגנים האנגלים התעמתו עם מקומיים. וגם: על מי בונה הודג'סון?

(גודל טקסט)

אנגליה רשמה קמפיין עם מאזן מושלם במשחקי מוקדמות היורו עם 10 ניצחונות מ-עשרה משחקים וזאת אחרי שגברה אמש (שני) 0:3 על ליטא בהנהגתו של רוס בארקלי. זו פעם ראשונה שאנגליה משלימה מוקדמות כלשהם עם מאזן מושלם ובכך השתוותה לארבע נבחרות שהצליחו לסיים את הקמפיין שלהם עם מאזן דומה: צרפת ב-1992 ו-2004 צ'כיה (2000), גרמניה וספרד (2012), אבל רק ספרד זכתה גם בטורניר האמיתי.

 

ה'טלגראף' העניק ציון 8 לבארקלי ואדם ללאנה, אבל כתב שזה לא היה משחק מבריק על מגרש פלסטיק, בסיומו התפטר מאמן ליטא איגור פנקרטבס ממשרתו כמאמן הנבחרת שמדורגת 116 בעולם. מינדגאוקס פאנקה ממכבי פתח תקווה שיחק אצל היריבה וקיבל ציון 5.

 

ביציעים היה בלאגן כאשר אוהדי אנגליה התעמתו עם האוהדים המקומיים. מתברר שחלק מהאנגלים רכש כרטיסים ליציע של המקומיים שהתרגזו על כך. המשטרה המקומית נכנסה ויצרה קיר אנושי בין מחנות האוהדים וכאשר רוס בארקלי כבש את השער הראשון היה חשש לעימות פיזי והמשטרה ריססה את המקומיים בגז מדמיע. האוהדים האנגלים מהעבר השני שרו את ההמנון האנגלי ואת "לא נכנע" בעוד שאוהדי ליטא הגיבו בקללות. אוהד אנגלי האשים את הליטאים ביצירת הבלאגן ואמר שכמה חוליגנים אנגלים הצליחו להסתנן למגרש והוא לא ראה מחזות כאלה כבר שנים.

 

האנגלים יודעים שבטורניר עצמו הם עלולים שוב לפשל והמבחן הגדול של רוי הודג'סון יהיה בצרפת. לכן קבעו לעצמם לוח משחקי ידידות קשה נגד ספרד, צרפת וגרמניה. רק שניים מהשחקנים ששיחקו הארי קיין ורוס בארקלי צפויים להתחרות על החולצות של ההרכב ביורו. הודג'סון זקוק לג'ק ווילשייר, ג'ורדן הנדרסון ודניאל סטארידג' בריאים, וכמו כן, לתיאו וולקוט, ראחים סטרלינג וג'ון סטונס וגם בונה על המשך ההשתפרות של כריס סמולינג. סימן שאלה גדול תהיה יכולתו של וויין רוני שלא משכנע במנצ'סטר יונייטד.

 

רוי הודג'סון אמר בסיום: "10 מ-10 זה הישג. אני גאה בשחקנים שחלקם שיחק לראשונה בקמפיין. השתמשנו בהרבה שחקנים בקמפיין הזה בגלל פציעות אז מגיע לרבים תודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי