5,000 שקל קנס לבאדיר, משחק בחוץ לבן שמעון

באדיר בתחילת הדיון. לא מבין מה הוא עשה
באדיר בתחילת הדיון. לא מבין מה הוא עשה | צילום: תומר חבז

מאמני הפועל ופ"ת, נענשו. הוועדה המקצועית: הפנדל על בן חיים מוצדק

(גודל טקסט)

מאמן הפועל ת"א, ואליד באדיר, ספג הערב (רביעי) קנס של 5,000 שקל וכן עונש הרחקה למשחק אחד ע"ת למשך שנה, אחרי שהורשע בבית המשמתי בהעלבת השופט, ארז פפיר, במהלך המשחק בו הובסו האדומים 4:0 ע"י בני סכנין.

 

בפתיחת הדיון אמר אלון אפק, מנהל הפועל תל אביב, לפיאסקו שהתרחש לפני פתיחת המחצית השנייה, כשבאדיר עלה לכר הדשא והתבשר מהתקשורת כי הוא מורחק. רק סמוך לשריקה ניגש השופט למאמן הפועל תל אביב ובישר לו על ההרחקה.

 

"פפיר אמר לי אני חושב שאני ארחיק את באדיר", אמר אפק בדיון, "שאלתי אותו על מה ולמה, הוא ענה כי הוא עשה מעשה לא מקובל ולא פירט. לא עידכנתי את באדיר משום שהניסוח היה מעורפל".

 

באדיר, שהורחק בשבת במשחק מול בני סכנין (4:0), עומד לדין על העלבת שופט, אמר: "במחצית ניגשתי לשופט (פפיר) ושאלתי אותו למה הוציא אדום (לשוער רם שטראוס)". הדיין גיורא לנדאו לבאדיר: "אתה מודע לכך שלא מדברים עם שופטים". באדיר: "פעם ראשונה שניגשתי לשופט. לא מנעתי ממנו לרדת לחדר ההלבשה סך הכל שאלתי מה קרה. כל שאר הדברים שהוא מציין לא נכונים".

במקביל התקיים הדיון בעניינו של  מאמן מכבי פתח תקווה, רן בן שמעון, הגיע לבית הדין לאחר שהטיח האשמות בשופט המשחק נגד מכבי תל אביב (2:1), אוראל גרינפלד ואף זרק לעברו: "בושה".

 

סופית: הגיע למכבי פ"ת פנדל מול האלופה (עדי אבישי)

 

בן שמעון אמר בדיון: "אני ביקשתי את העדות של מנהל האירוע בהתאחדות משה עגייב ונאמר על פי הדיין שבשל סמיכות הזמנים זה לא התאפשר. הוא האדם שהיה בחדרי ההלבשה ויודע יותר מכולם. אני חושב שדו"ח השופט שקרי כולו. אם הייתי בא להתנצל לא הייתי צריך את משה. הדו"ח נכתב להכפיש את שמי, נכתב באמות מידה לא מוסריות ושאורחק ממספר רב של משחקים. אין ספק שבית הדין נותן הרבה כוח ומשקל לשופטי הכדורגל. מן הראוי שיהיה בלמים ואיזונים".

 

המאמן הוסיף: "מבין את האשמה. הכל שקרי לחלוטין. למעט העובדה שאכן הגעתי לאמצע המגרש והדברים שנכתבו שאמרתי הינם שקריים. הוא טוען בדו"ח על אלימות או התלהמות. נדהם ליבי. אני אמרתי לשופט בסה"כ בצורה קרה ושקטה ביותר: 'אני מתבייש בדרך שבה הוא שפט. הסתובבתי וירדתי מהמגרש. כל תוספת שנאמרה בדו"ח פשוט לא נכונה. זה נכון שהשופט הזכיר מצלמות אבל זה היה כבר בדרך שעזבתי לירידה. לא נכון שחזרתי על זה מספר פעמים. עובדה שרואים בסרט הווידאו שאני אגיש לביה"ד כראייה שאני מדבר בקור רוח ובשליטה מלאה".

 

בן שמעון. "גרינפלד רק רוצה להכפיש אותי" (תומר חבז)

 

לאחר מכן, על פי הנחיית בית הדין עוזר השופט, רועי חסן יצא מאולם בית הדין. אוראל גרינפלד הגיב: "הדברים שרשמתי מיד בהגעתי לחדר ההלבשה ונכתבו נכונים ובאים מידיעה אישית. לא היה לי צורך במעורבות עוזר השופט בכתיבת הדו"ח פרט לאימות הנתונים". בן שמעון פנה לגרינפלד: "יש בינינו מתח מהעבר על סמך תקריות וחיכוכים". גרינפלד השיב: "הגעתי למשחק נקי לחלוטין ואין ולא היה לי דבר אישי נגד רן בן שמעון". רב"ש שאל: "האם כשעברתי את חדר ההלבשה שלי והתקדמתי לכיוון חדר השופטים הרגשת מאויים?.  הדיין: "אתה לוקח סיכון בכך שאתה מסיק שאני מפרש את הדו"ח כאיום בנוסף להעלבה. גם אם השופט השתמש במילה 'מאיימות' זה לא אומר שיש סעיף של איום".

לבקשת בן שמעון הוחזר לאולם עוזר השופט חסן. רב"ש: "כשניגשתי לגרינפלד בסוף איך נראתי לך? חסר שליטה, מתלהם?". חסן: "הרגשתי שאתה מודע לאיך שאתה נראה מסביב ושכולם רואים אבל אף אחד לא שומע את הדברים שאמרת". רב"ש: "אתה יכול לזכור כמה זמן לקחה כל הסיטואציה?". חסן : "10-15 שניות". רב"ש: "האם בתחושה שלך הרגשת נעלב מדבריי או שראית מאמן שכואב לו?". חסן: "העלבת שופט איננה בהכרח נוגעת לתחושה האישית של השופט". רב"ש: "אתה זוכר את הטון של הדברים במרכז המגרש?". חסן: "הטון היה תקיף מבלי להרים את הקול. מלווה באכזבה וזלזול".

בשלב הזה התערב השופט גרינפלד: "הזמנתי את בן שמעון ואת אבי לוזון להיכנס לחדרי ההלבשה ואחד מהם אפילו דיבר איתי 20 דקות ברוח טובה. אם מדברים ברוח טובה, אני אשמע בכל מצב. אם רן היה שואל אותי בצורה מקצועית ולא בצורה שהוא עשה את הדברים הוא היה יותר ממוזמן".

בן שמעון אמר: "איזה צביעות. לא העלבתי את השופט בשום שלב. הייתי בשליטה מלאה על הפה שלי ומחשבותיי. ממתי זו עבירה להגיד לשופט אחרי משחק בשקט דבר ביקורת קטן שאני מתבייש באיך שהוא שפט".  מאמן מכבי פ"ת הושעה ממשחק בפועל ו-3 ע"ת וכמו כן, נקנס ב-8,000 ש"ח.

מכבי פ"ת מסרה בתגובה: "העונש שספג המאמן הינו מידתי והוגן, אם זאת המועדון מתקשה להבין כיצד שופט ששגה, והוועדה המקצועית נתנה לכך ביטוי באופן חד משמעי היום (טעות ברורה מאליה לכל מי שצפה במשחק), אינו מושהה משיפוט ואף שובץ כשופט רביעי למחזור הליגה הקרוב".

במקביל, מכבי נתניה ספגה עונש של 10,000 ש"ח ומשחק רדיוס ע"ת למשך שנה על עבירה של קריאות גזעניות ואילו הפועל כפ"ס נקנסה ב-5,000 ש"ח על זריקת שקית גרעינים.

בן חיים מוכשל. ההחלטה מוצדקת ומה עם הפנדל של טיבי? (עדי אבישי)

בתוך כך, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התכנסה וגיבשה החלטה לפיה גרינפלד ועוזרו, רועי חסן שגו בהחלטה שלא לשרוק לפנדל למכבי פ"ת לאחר נגיעת היד של איתן טיבי, אך הפנדל לזכות מכבי ת"א היה מוצדק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי