פיפ"א הכריעה: פלסטין תארח את סעודיה בשטחי הגדה

אז איפה יתקיים בסוף המשחק? ספ בלאטר וג'יבריל רג'וב
אז איפה יתקיים בסוף המשחק? ספ בלאטר וג'יבריל רג'וב | צילום: Gettyimages

סעודיה: "סיכון אדיר". למרות זאת, לא בטוח שהמשחק יתקיים בשטחי הגדה

(גודל טקסט)

הוועדה המסדרת של פיפ"א למוקדמות מונדיאל 2018 הכריעה פה אחד כי נבחרת פלסטין בכדורגל תארח את נבחרת סעודיה בשטחי הגדה המערבית ב-5 בנובמבר, בהתאם להסכם החלפת הביתיות בין שתי ההתאחדויות. פיפ"א תמנה קצין אבטחה שילווה את כל ההכנות להתמודדות ויוודא כי זו תתקיים "בתנאים טובים מאוד", לפי לשון הארגון. מדובר בהחלטה הפוכה להחלטת הארגון הקודמת, לפיה המשחק ייערך מחוץ לשטחי הגדה.

 

יו"ר ההתאחדות המקומית והפוליטיקאי הבכיר ג'יבריל רג'וב בירך על ההחלטה והדגיש כי ההחלטה הייתה ודאית וגלויה. רג'וב כינס היום מסיבת עיתונאים בה הציג את ההחלטה כהישג אישי גדול שלו. "המשחק יתקיים בפלסטין ואנחנו מקדמים בברכה את האחים הסעודים".

 

 

מן העבר השני, בסעודיה לא מרוצים מההחלטה. נעים אלבכר, חבר הנהלת ההתאחדות הסעודית, כבר הודיע כי ההחלטה מהווה סיכון אדיר לנבחרת הסעודית.

 

למרות ההחלטה, קיים ספק כי המשחק אכן יתקיים בשטחי הגדה המערבית או בכלל. הסעודים נימקו את בקשתם המקורית לקיים את המשחק מחוץ לשטחי הגדה בשל חשש בטחוני לנבחרתם, אולם כנראה שהסיבה העיקרית לכך היא סירוב התאחדות הכדורגל הסעודית לעבור במעבר אלנבי ולהיתקל באנשי ביטחון ישראלים.

 

נמצאת במצב טוב בבית א' וכלל לא בטוח שתגיע לשחק בשטחי הגדה. נבחרת סעודיה (gettyimages)

 

בשעות האחרונות מתחילים אתרי חדשות הספורט בעולם הערבי להתמלא בידיעות, לפיהן קיימת אפשרות שהמשחק בכל זאת לא יתקיים בשטחי הגדה, אלא בכלל באלג'יריה, ולפי חלק מהידיעות כבר מתקיימים מגעים מתקדמים לצורך העניין. סביר להניח שבמקרה שכזה תקבל ההתאחדות הכדורגל שבראשה עומד רג'וב פיצוי כספי לא מבוטל מהסעודים.

 

כמו כן, אפשרות החרמת המשחק מצד הסעודים אינה נראית מופרכת בכלל, בשל העובדה כי סעודיה קרובה להבטיח את המקום הראשון בבית א' של מוקדמות מונדיאל 2018, בשעה שהיא מחזיקה במאזן מושלם של 12 נקודות מארבעה משחקים (מתוך שמונה), ולכן יתכן כי השיקול הפוליטי יגבר על השיקול הספורטיבי. במידה והסעודים יחרימו את המשחק, תזכה פלסטין בניצחון טכני של 0:3.

 

כזכור, שתי ההתאחדויות החליטו ביוני לשנות את סדר המשחקים ביניהן כך שסעודיה תארח את המשחק הראשון ופלסטין את השני, בניגוד לתוצאות ההגרלה. המשחק הראשון אכן התקיים בסעודיה בחודש יוני האחרון ובו ניצחה סעודיה 2:3.

 

יזכו לחזות בסעודים? אוהדי נבחרת פלסטין (gettyimages)

 

משחק הגומלין היה אמור להתקיים באצטדיון פייסל חוסייני שבאל-ראם שליד ברמאללה ב-13.10, אולם הוא נדחה לאחר שפיפ"א קיבלה את בקשת הנבחרת האורחת שלא לשחק בשטחי הגדה המערבית. מסע לחצים חובק עולם של הפלסטינים, ברשותו של רג'וב, הוביל כאמור להפיכת ההחלטה מחדש. התאחדות הכדורגל הפלסטינית הבטיחה כי תאבטח את הנבחרת הסעודית ולצורך העניין העניקה בטוחות שונות.

 

נבחרת פלסטין, עם חמש נקודות בבית א', נאבקת על המקום השני עם נבחרת איחוד האמירויות, שלרשותה שבע נקודות. הפלסטינים איבדו נקודות חשובות במחזור האחרון לאחר שסיימו בתיקו 1:1 עם נבחרתה החלשה של מזרח טימור. למיקום בבית ישנה חשיבות, כיוון שמוקדמות המונדיאל מהווים גם מוקדמות אליפות אסיה 2019, ועלייה של כל מקום משפרת את הסיכוי להעפיל לטורניר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי