מפתיע? ונגר ומוריניו הודחו מגביע הליגה

לוקאס ז'ואאו וחבריו לשפילד חוגגים את השער השני
לוקאס ז'ואאו וחבריו לשפילד חוגגים את השער השני | צילום: Gettyimages

0:3 לשפילד על ארסנל, צ'לסי נוצחה בפנדלים בסטוק (1:1 בתום הארכה)

(גודל טקסט)

לא כך ציפה ארסן ונגר לסיים את הערב. ארסנל שלו, שנמצאת בכושר מצוין וברצף של ארבע נצחונות, כולל 0:2 על באיירן מינכן, הובסה הערב בהילסבורו 0:3 על ידי שפילד וונסדי.

 

אז נכון, יש לתותחנים הרבה סיבות מקלות. ונגר העלה הרכב משני, בו רק חוליית ההגנה הורכבה משחקנים בכירים, למרות שגם חלקם (דוגמת מתיאה דבושי) כמעט ואינם משחקים העונה. גלן קמארה ואלכסיי וייובי זכו להופעות בכורה בשורות האדומים, כששני השחקנים הבכירים היחידים שפתחו בחלק הקדמי הם אולייבר ג'ירו, שנמצא בכושר נהדר, ואלכס אוקסלייד צ'מברליין.

 

 

מנגד, אי אפשר שלא להחמיא לחבורה הנהדרת משפילד, שעלתה למגרש במטרה ברורה לנצח אותו, ללא כל רגשי נחיתות או נכונות להעניק הנחות לארסנל. השועלים שטפו את המגרש, שלטו ללא עוררין והניצחון בהחלט הגיע להם.

 

המזל הרע של התותחנים התחיל כבר בתחילת המשחק, כאשר צ'מברליין נפצע והוחלף בתיאו וולקוט, שנפצע גם הוא כמה דקות לאחר מכן והוחלף. למרות שליטה מסוימת של ארסנל, היא בקושי הגיעה להזדמנויות, והמארחים הצליחו לעקוץ בדקה ה-28 עם שער נפלא של רוס וואלאס במתפרצת.

 

מהרגע הזה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. שפילד הכפילה את היתרון בדקה ה-40 עם שער של לוקאס ז'ואאו בנגיחה, והבטיחה את נצחונה עם שער של סם הצ'ינסון בדקה ה-52, שאף ספק היה שער עצמי של דבושי האומלל. שפילד כאמור ניצחה בצדק, והיא תמשיך לרבע גמר גביע הליגה. ארסנל תתמקד בגביע, בליגת האלופות וכמובן גם בליגה. 

 

סטוק – צ'לסי 1:1 (4:5 בפנדלים)

 

צ'לסי החבולה ממילא סיימה את הערב עוד יותר נואשת אחרי שהודחה בסטוק בסיום דו קרב פנדלים, אחרי שהזאר החטיא את הבעיטה המכרעת.

 

 הבלוז ניצחו רק משחק אחד מתוך ששת האחרונים שלהם בכל המסגרות. לעומתם, סטוק היו ברצף של חמישה משחקים ללא הפסד, עד שהפסידו במחזור האחרון לווטפורד 2:0. שתי הקבוצות עלו בהרכבים לא מלאים: צ'לסי העלתה את אוסקר, ג'ון אובי מיקב וסזאר אספילוקווטה, כשמנגד סטוק ערכה לא פחות משישה שינויים בהרכב, כולל הכללתם של איבראהים אפלאי ואריק פייטרס בהרכב.

 

במהלך המחצית הראשונה ספג מוריניו מכה נוספת עם פציעתו של דייגו קוסטה, שהוחלף על-ידי לויק רמי. המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו 0:0, למרות שליטה מוחלטת של צ'לסי, שנתקלת ביום נהדר של השוער ג'ק בוטיאד (שהחליף בשער של סטוק את בגוביץ', שעומד היום בשער הבלוז). יחד עם זאת, ההזדמנות הטובה במחצית הייתה דווקא של המארחים ובתוספת הזמן, כאשר ג'ונתן וולטרס נעצר על ידי בגוביץ' ממרחק קצר מאוד.

 

קוסטה מקבל טיפול. לא חזר לשחק (GettyImages)

 

סטוק השיגה את היתרון בדקה ה-52 מרגליו של וולטרס, שפשוט מפגיז את השער של בגוביץ' לו אין סיכוי. האוהדים של סטוק מקניטים את צ'לסי ואת המיוחד, ושרים לו כי יפוטר מחר ("Sacked in the Morning").

 

וולטרס ואפלאי שמחים אחרי השער, ויליאן וזומה כבר מבינים כמה לחץ נוסף לקבוצה שלהם (AFP)

 

למרות המצב הלא קל, הצליחה צ'לסי להשוות את התוצאה בצורה דרמטית במיוחד מרגליו של רמי, בדקה ה-90. מיד לאחר מכן הורחק פיל בארדסלי משורות המארחים, כך שהבלוז נכנסים להארכה עם יתרון גדול.

 

לאחר שבשלושים הדקות הנוספות לא הושגה הכרעה, השתיים ניגשו לבעיטות הכרעה. בפיגור 5:4 בפנדלים, אדן הזאר – שגם כך עובר תקופה קשה – החטיא. המשבר של מוריניו וצ'לסי נמשך.

 

מוריניו. מרים ידיים? (GettyImages)

 

משחקים נוספים:

 

האל – לסטר 1:1 (3:4 בפנדלים), אברטון – נוריץ' 1:1 (3:4 בפנדלים)

 

מהלך המשחק:

דקה 5

כבר בתחילת המשחק נאלצים התותחנים לערוך חילוף ראשון. אלכס אוקסלייד-צ'מברליין נפל ליד הקו וסימן לספסל כי הוא לא יכול להמשיך. תיאו וולקוט נכנס במקומו.

דקה 19

בלתי נתפס! קצת יותר מעשר דקות הספיקו לוולקוט עד שגם הוא נפצע. האנגלי התיישב על הדשא והחזיק את הרגל, ולאחר טיפול קצר החליט ונגר להחליפו. איסמאיל בנאנקר נכנס במקומו והופך לשחקן השלישי הערב שעורך את הופעת הבכורה בשורות הגאנרס.


המחליף מוחלף (gettyimages)

דקה 22

עד כה ארסנל שולטת במגרש אבל מתקשה להגיע למצבים. האם אלו הפציעות שמרתיעות את התותחנים להעז קצת יותר? 

דקה 28

0:1 לשפילד וונסדי! בניגוד גמור למהלך המשחק, המארחים עולים ראשונים על הלוח. המגן השמאלי דניאל פודיל קיבל כדור נהדר באגף השמאלי לאחר התקפה מסודרת. הצ'כי מסר כדור רוחב נהדר ומקצה הרחבה רוס וואלאס בעט חזק ושטוח לפינה השמאלית. יתרון מפתיע לינשופים.


פלאמיני לא מצליח למנוע מוואלאס לכבוש את הראשון של הינשופים (gettyimages)

דקה 33

כמעט 0:2 לשפילד. וואלאס בעט ברגל שמאל כדור נהדר מ-18 מטרים שחלף לא רחוק מהקורה.

דקה 37

אאיובי, בהופעת הבכורה שלו במדי ארסנל, קיבל את הכדור באגף שמאל. הניגרי היתל בשומרים שלו, חדר לרחבה בצורה נהדרת ושחרר בעיטה חזקה שחלפה קרוב לעמוד.

דקה 39

פריצת סולו של אלן, שמצליח להיכנס לתוך הרחבה, הסתיימה בבעיטה לפינה השמאלית אותה הדף צ'ך לקרן.

דקה 40

0:2 לשפילד! לא יאמן מה שקורה בהילסבורו! הקרן הוצאה אחורה לוואלאס, שמחוץ לרחבה הרים נהדר לתוך הרחבה. לוקאס ג'ואאו התרומם מעל כל השחקנים ונגח נהדר לפינה הימנית, לצ'ך נותר רק להתבונן בכדור פוגש את הרשת.


ג'ואאו עולה מעל כולם, נוגח פנימה (gettyimages


וחוגג יתרון מפתיע מאוד (gettyimages)

דקה 47

בארי באנאן ניסה להפתיע את צ'ך ממרחק של 40 מטר אך הכדור היה רחוק מהשער.

דקה 52

0:3 לשפילד! וואו! שפילד פשוט שוטפת את המשחק, משחקת כדורגל נהדר וראויה ליתרון הגדול! כדור חופשי רחוק מהשער הורם לצד הימני של הרחבה, שם נמצא קיירן לי, שבנגיעה שלח את הכדור לעבר תיבת החמש. הקשר האחורי האצ'ינסטון הגיע לכדור לפני כולם ומהאוויר דחק אותו פנימה ממש מקרוב. שוב, וואו!


האצ'ינסון והכדור נכנסים לרשת (AFP)

דקה 55

כמעט 0:4! כדור הורם לרחבה מצד שמאל, ז'ואאו שוב הגיע נהדר לכדור אך הוא נגח החוצה.


שחקני ארסנל לא מאמינים שזה קורה להם (gettyimages)

דקה 60

השליטה המוחלטת של שפילד נמשכת. קשה מאוד לנחש מיהי הקבוצה שנמצאת במקום השני בפריימרליג ומי נמצאת בליגת המשנה, ונראה כי המארחים קרובים יותר לשער הרביעי מאשר האורחים לשער מצמק. ונגר ערך את החילוף האחרון שלו והכניס את הפולני הצעיר כריסטיאן בייליק במקום קאמארה.


ונגר ומאמן שפילד קארלוס קרבחאל (gettyimages)

דקה 70

ההזדמנות הכי טובה של ארסנל עד כה במשחק, וגם היא הגיעה בדקה כה מאוחרת. כדור הורם לרחבה של שפילד היישר לראשו של הבלם פר מרטסאקר, שממרחק של חמישה מטרים נגח חזק לשער. ויילדסמית' היה במקום הנכון והדף לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי