דיווח באיטליה: ביילסה ישוב לאמן את ארגנטינה

ביילסה
ביילסה |

בארץ המגף משוכנעים שהמאמן נפרד מלאציו בשביל הג'וב. מי עוד מועמד?

(גודל טקסט)

מרסלו ביילסה התפטר יומיים בלבד אחרי שחתם בלאציו. עכשיו נראה שהוא בדרך לג'וב שמוכר לו היטב. על פי הפרסום ב"Rai sport" באיטליה, המאמן הוותיק צפוי לקבל שוב את נבחרת ארגנטינה. האלביסלסטה נותרה בלי מאמן מאז התפטרותו של חרארדו "טאטה" מרטינו ובבואנוס איירס מחפשים יורש. 

בעוד באיטליה משוכנעים שביילסה ויתר על לאציו בשביל לחזור לנבחרת, המאמן עצמו הסביר בראיון שהסיבה לעזיבתו הדרמטית נבעה מתסכולים מקצועיים. הארגנטיני טען שהוא ואנשי צוותו חיכו במשך תקופה ארוכה לרכש בהתאם לתכניות החיזוק שהגישו, אבל החליט להתפטר כשדבר לא בוצע. 

מרסלו ביילסה, שמכונה "אל לוקו" (המשוגע), הדריך את נבחרת ארגנטינה מ-1998 עד 2004. במהלך תקופתו נכשלה הנבחרת בגביע העולם 2002 והפסידה בפנדלים בגמר קופה אמריקה 2004 – מחזה שמוכר היטב לחברי הסגל הנוכחי. אז הייתה זו ברזיל של אדריאנו שחזרה לחיים וניצחה בדו-קרב, בשני הטורנירים האחרונים האלביסלסטה נכנעה לצ'ילה. 


טקטיקן, אבל לא בהכרח הבחירה הנכונה (gettyimages)

הדעות לגבי ביילסה בארגנטינה חלוקות. הוא נחשב למאמן מנוסה שמנחיל שיטה ומצליח ליצור שלם גדול מסך חלקיו, אבל במשימה הזו הצליחו שני המאמנים האחרונים ו"אל לוקו" כבר נכשל בעבר בגדול. זה לא אומר שהוא המועמד היחיד. חורחה סמפאולי, שזכה עם צ'ילה בקופה 2015 ומונה לאחרונה למאמן סביליה, מעוניין על פי דיווחים במשרה ויהיה מוכן לוותר על ההזדמנות בספרד ובליגת האלופות לשם כך. לפחות ככה טוענים בתקשורת הארגנטינאית. 

בינתיים, מאמן נבחרת הנשים חוליו אולרטיקוצ'אה, קשר העבר בינ"ל בעצמו, מונה להוביל את הסגל האולימפי למשחקי ריו 2016. אנחל קוראה, חרונימו רולי וג'יובאני לו סלסו כבר שם. כשרונות רבים אחרים לא יצטרפו. עם או בלי מסי, האווירה בארגנטינה תשתנה עד המשחק הבא של מוקדמות המונדיאל?


אתם הבנתם את זה? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי