זהבי מחפש את שערו ה-200 בקריירה

אלישע לוי וזהבי. הסטטיסטיקה לטובתם?
אלישע לוי וזהבי. הסטטיסטיקה לטובתם? |

וגם: הנתון שאלישע לוי רוצה להיאחז בו. רון עמיקם עורך הכנות אחרונות

(גודל טקסט)

1. נבחרת ישראל תשחק ביום שני הקרוב מול איטליה במוקדמות המונדיאל וזה מפגש רשמי ראשון מזה 46 שנה בין הנבחרות. הפעם האחרונה שבו נפגשה נבחרת ישראל מול האיטלקים הייתה במונדיאל עצמו, אז סיימה ישראל בתיקו 0:0 מפתיע ואיטליה הפעילה לגמר והובסה בו על ידי ברזיל.

 

2. איטליה לא הפסידה 10 שנים רצופות במוקדמות של טורניר גדול, רצף מדהים. בפעם האחרונה זה קרה ב-6 בספטמבר 2006, בהפסד לצרפת 3:1. מאז עברו 50 משחקי מוקדמות על איטליה, בהם ניצחה 37 וסיימה בתיקו רק 13 משחקים. וללא אף הפסד.

 

 

3. אגב, מי שמחפש סיבה לאופטימיות לקראת המשחק מול האיטלקים יוכל למצוא אותה בעובדה שמאז שנת 1992 לא הפסידה נבחרת ישראל במשחק הפתיחה בקמפיין. אז נכנעו שחקניו של שלמה שרף 5:2 לאוסטריה בחוץ, אבל במשחקי הפתיחה מאז הצליחה ישראל לנצח 1:2 את פולין ובולגריה, לסיים ב-1:1 עם אוסטריה, לנצח את ליכטנשטיין ואת מלטה (פעמיים), לסיים ב-0:0 בצרפת, ב-2:2 מול שווייץ וב-1:1 עם אזרבייג'ן ולנצח 1:2 את קפריסין (בקמפיין שעבר).

 

ייכנס לרשימה מצומצמת (עדי אבישי)

 

4. ערן זהבי מגיע למשחק מול איטליה כשהוא עומד על 199 שערים בקריירה הבוגרת המקצוענית שלו (ליגה, גביע, טוטו, אירופה, אסיה, נבחרת ונבחרת צעירה), וחסר לו שער אחד כדי להיות השחקן הישראלי ה-25 בכל הזמנים שמגיע ל-200 שערים בקריירה שלו.

 

5. שני מחזורי הפתיחה הניבו רק 32 שערים, אבל לא מדובר בתופעה נדירה. מתוך ארבע העונות האחרונות, שלוש החלו ככה, עם ממוצע שערים סביב ה-2.3 שערים במשחק, מה שאומר שהליגה שוויונית למרות הכל. מה שכן אפשר להגדיר כתופעה היא העובדה שבשמונה משחקים מתוך ה-14, הובקעו שני שערים ומטה.

 

6. במחזור האחרון הושגו באותה שבת ארבע תוצאות של 0:1, תופעה די נדירה. היא כל כך נדירה, עד שמתברר כי 37 שנה לא היה דבר כזה. הפעם האחרונה שבה הושגו ארבע תוצאות של 0:1 במחזורי הפתיחה,  הייתה בספטמבר 1979. ארבע תוצאות 0:1 במחזור כולו נרשמו לאחרונה רק לפני שבעה חודשים.

 

יובל נעים. צריך לחשוש? (ירון אלפי)

 

7. הפועל אשקלון במקום השני בליגת העל, אבל לראות עולה חדשה במיקום כזה גבוה אחרי שני מחזורים זה לא דבר יוצא דופן. בפעם האחרונה שבה ניצבה עולה חדשה בין שתי הראשונות, הייתה זו הפועל ראשל"צ בעונת 2011/12. היו לה 100 אחוזי הצלחה, אבל היא גם נשרה חזרה לליגה השנייה בסיום אותה עונה.

 

לעומתה, מ.ס אשדוד נמצאת עם אפס נקודות לאחר שני מחזורי הפתיחה, מה שנקרא עולות משני קצוות הטבלה. במקרה של אשדוד יש סיבה לדאגה: בפעמיים האחרונות שבהן ניצבו עולות חדשות עם 0 נקודות אחרי שני מחזורי הפתיחה, לפני שנתיים (הפועל פ"ת) ולפני ארבע (הפועל ר"ג), הן גם ירדו ליגה.

 

הפועל רמה"ש הייתה העולה האחרונה שניצבה עם 0 נקודות אחרי שני מחזורים ולא ירדה ליגה, בדיוק בעונה של האייטם הקודם. אז אשדוד תישאר ואשקלון תרד?

 

8. שמעון אבוחצירה חגג במחזור הזה כיבוש ליגה ראשון מאז ה-7 בפברואר 2015. מכיוון שלא שיחק כלל בעונה הקודמת, מדובר ב-14 משחקים רצופים ללא כיבוש. עבור שחקן שנמצא ארבע שערים בלבד מכניסה ל-100 הכובשים הגדולים בליגה מאז קום המדינה, מדובר בבצורת ממושכת.

 

אבוחצירה. בצורת ממושכת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי