משהו חייב לפרוץ: גולסה יממש את הפוטנציאל?

|

הכישרון נתקע בשל פזיזות. "יש לו את כל התכונות כדי להצליח". אלישע לוי מגבה

(גודל טקסט)

דומה שמאז מינויו של אלישע לוי למאמן נבחרת ישראל, ההד התקשורתי הכבד שליווה כמעט כל החלטה מקצועית של מאמן בנבחרת בעבר, הפך להיות עמום ואפילו צנוע כאופיו של המאמן הסימפטי.

 

לוי הספיק בחודשי כהונתו לקבל מספר החלטות שנראו מעוררי מחלוקת או מעלי תהיות שעברו יחסית בשקט ואפילו הסכמה שקטה כמו אי זימונם של מאור בוזגלו מהפועל באר שבע שלוי ידוע כאחד מאלו שתרמו יותר מכל לפיתוח הקריירה שלו, או קשר מכבי ת''א דור מיכה שבתקופה של המשחק מול איטליה היה בכושר שיא במשחקי הליגה של קבוצתו.

 

 

עוד החלטה של המאמן שיכולה לעורר סימני שאלה היא זימונו של קשר מכבי תל אביב אייל גולסה והכוונה לפתוח איתו בהרכב ב-21:45 מול מקדוניה לאחר שגם לפני המשחק הקודם מול איטליה הקשר שלא מרבה לשחק במדים הצהובים היה בתמונת ההרכב ולולא נפצע אף היה פותח.

 

הפרשן ושחקן העבר אורי אוזן שעבד עם אלישע לוי בעבר מסביר: "גולסה שחקן מוכשר שהבעיה שלו שהוא לא מייצר מספרים, גם בקבוצתו הקודמת פאוק סלוניקי מאוד אהבו אותו, אבל הוא לא עלה על הלוח כקשר 50-50, דווקא במכבי הוא משחק כקשר אחורי".

 


זמן לספק מספרים, גולסה (אודי ציטיאט)

 

זאביק זלצר שאימן את גולסה בנבחרות הנוער: ''אייל בזמנו נחשב לשחקן הכי מוכשר, תמיד הקפצתי אותו בשנה קדימה, בטורניר באירלנד הוא נבחר לשחקן המצטיין, אמנם הכשרון לא בורח אבל צריך לדעת איך לממש אותו, הוא קיבל סדרה של החלטות לא נכונות שבסופו של דבר פגעו בקריירה שלו, אבל הוא עדיין צעיר וצריך יד מלטפת והמון כוח רצון כדי להחזיר את מה שאיבד".

 

אקס פקטור: הכישרון של גולסה יפרוץ בנבחרת?
ההצבה של גולסה שנחשב לאחד הפייבוריטים של אלישע עשויה לתת מימד התקפי יותר לנבחרת. אוזן מנסה לנתח: "אני מניח שבנבחרת אלישע ימצה ממנו את היכולות וישחק איתו כקשר 50-50 לפני שני הקשרים האחורים במערך. גולסה פיזי יודע לחלץ כדורים ולהוציא התקפות, אם הוא ישחק בשני שליש הראשונים הוא שחקן מאוד איכותי, הוא מבין את אלישע שמצידו חושב שהוא יכול לעזור לנבחרת ויש מאמנים שהולכים עם שחקנים, זה המקרה הזה וזאת זכותו המלאה של המאמן''.

 


הכישרון לא מוטל בספק (עדי אבישי)

 

זלצר מסכם: ''בגלל הכישרון לאייל יש תכונות מגוונות במשחק, הוא יכול להיות קשר התקפי או אחורי, וגם 50-50, יש לו יכולות בלימה, ראיית משחק, וגם יכולת הבקעה. אם תהיה סבלנות אליו הנבחרת יכולה להפיק ממנו את המיטב בעיקר בתפקיד הזה".

 

עורך הדין אייל יפה המקורב למשפחה בטוח: ''כמי שמלווה את אייל הרבה שנים עוד מגיל נערים ונוער, אני בטוח שאייל עם הכישרון שלו יחזור לקדמת הכדורגל הישראלי, למקום הטבעי שלו, וגם בנבחרת ישראל. אם המערכת סביבו בנבחרת ובקבוצה תעניק לו את כל הביטחון הדרוש הוא יחזור למקום הראוי לו''.

 

''אייל הוא אחד הכישרונות הגדולים שהיו בטוברוק שעדיין לא מיצה את עצמו, הוא פרץ בגיל צעיר 16.5 ועלה מהר מדי, ההחלטות לא תמיד היו נכונות אבל כשרון על. אין לי ספק שאלישע לקח אותו לנבחרת ומאמין בו מכיוון שהוא מוכשר מאוד, טכני, לוחם ואינטלגנט", מחמיא הבעלים של בית"ר טוברוק, אריק איזיקוביץ'. מה שבטוח עם מטען כזה של מחמאות הציפיות רק עולות.

 


גולסה באימון, שחקן של אלישע (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי