צרפת והולנד נתקעו, 0:2 לשווייץ על פורטוגל

גרייזמן. איבד נקודות ראשונות
גרייזמן. איבד נקודות ראשונות | צילום: gettyimages

0:0 לדשאן בבלארוס, 1:1 להולנדים בשבדיה, גולאסו למדוניאנין

(גודל טקסט)

משחקי המחזור הראשון של מוקדמות גביע העולם 2018 ביבשת אירופה יסתיימו הערב עם מספר מפגשים מרתקים. אלופת אירופה תחסר את כריסטיאנו רונאלדו בשווייץ, צרפת תחל את המסע למונדיאל בבלארוס ובמשחק המרכזי תיאלץ להסתדר שבדיה בפעם הראשונה מזה שנים ללא זלאטן איברהימוביץ'.

 

 

שבדיה – הולנד 1:1

המשחק המרכזי והמעניין ביותר של מחזור פתיחת מוקדמות המונדיאל באירופה הבטיח הרבה אבל סיפק את הסחורה רק לפרקים, כאשר ההולנדים בהחלט יכולים להרגיש מאוכזבים לאחר שנפסל להם שער חוקי בתוספת הזמן.

 

המארחים עלו ראשונים על לוח התוצאות, כאשר ברג ניצל טעות בהגנת האורנג', כבש (43) והוכיח שיש חיים אחרי זלאטן איברהימוביץ'. ההולנדים עלו חדורי מטרה למחצית השניה ולחצו את שער היריבה, אך מצאו את הרשת רק פעם אחת מרגליו של סניידר (67). דוסט הצליח לכבוש שוב בתוספת הזמן, אך השופט פסל את השער מסיבה לא ברורה.

 

הרכבים

שבדיה: רובין אולסן; אוסקר וונדט, אנדראס גראנקוויסט, מיקל לוסטיג, ויקטור לידורף; אוסקר היליאמרק, מרקוס רודן (אמיר קוג'וביץ'/ 76), אלכסנדר פרנסון, אמיל פורסברג; מרכוס ברג (ג'ימי דורמז/ 89), ג'ון גווידטי (כריסטופר ניימן/ 64)

 

הולנד: ג'רון זוט; דריל יאנמט, ג'פרי ברומה, וירג'יל ואן דייק, דיילי בלינד; ג'ורג'יניו וינדלום (באס דוסט/ 66), קווין סטרוטמן, ווסלי סניידר; קוונסי פרומס (סטיבן ברגויס/ 78), דייבי קלאסן, וינסנט יאנסן.

 

מהלך המשחק

דקה 43

שבדיה עלתה ליתרון 0:1: ברג ניצל טעות בהגנת הולנד, בעט על סף הרחבה כדור שפגע במשקוף ונכנס פנימה.


שחקני שבדיה חוגגים. ישמרו על התוצאה? (gettyimages)

דקה 67

הולנד השוותה ל-1:1: יאנמט למרכז השער, אך אולסן הדף טוב, סניידר הגיע ראשון לריבאונד ומצא את הרשת.


סניידר. תמיד אפשר לסמוך עליו (gettyimages)

דקה 90

הולנד הרימה כדור לרחבה, דוסט עלה גבוה מעל כולם ונגח פנימה, אך השופט פסל את השער בטענה של עבירה על מגן שבדיה.

 

שווייץ – פורטוגל 0:2

אלופת אירופה התייצבה למשחק רשמי ראשון מאז הניפה את התואר, אך כנראה שהיא היתה עדיין באופוריה משום שנתנה למארחת לחגוג מולה ולחזור עם ניצחון יוקרתי.

 

השווצרים ניצלו דקות של רפיון בהגנת הסלסאו, כאשר אמבולו (23) ומחמדי (30) ידעו למצוא את הרשת של פטריסיו והקפיתצו את האוהדים ביציעים.הפורטוגלים עוד ניסו לחזור, אך הניסיונות שלהם היו שקופים מידי והם יחפשו נקודות ראשונות במחזור הבא מול אנדורה.

 

 

הרכבים

שווייץ: יאן זומר; יוהן דג'ורו, שטפן ליכשטיינר (סילבן וידמר/ 70), ריקרדו רודריגס, פביאן שאר; וואלון ברהימי, בלרים דזמאלי (גלסון פרננדס/ 89), גרניט שאקה, אדמיר מחמדי, בריל אמבולו; האריס ספרוביץ' (ארן דרדיוק/ 78)

 

פורטוגל: רוי פטריוסיו; סדריק, פפה, חוסה פונטה, רפאל גריירו; רפא סילבה, ג'ואו מוטיניו (ריקרדו קווארסמה/ 68), וויליאם קארבליו (ג'או מריו/ 46), אדריאן סילבה; אדר (אנדרה סילבה/ 46), נאני

 

מהלך המשחק

דקה 23

שווייץ עלתה ליתרון 0:1: רודריגז בעט כדור חופשי מצוין, פטריסיו הדף, אך אמבולו היה ראשון לריבאונד ונגח פנימה.


אמבולו. הגיע ראשון לריבאונד (AFP)

דקה 30

שווייץ עלתה ליתרון 0:2: ספרוביץ' מסר למרכז הרחבה, מחמדי קיבל את הכדור ושלח כדור מדויק שהפתיע את פטריסיו וחדר לרשת.

 

בלארוס – צרפת 0:0

הטריקולור הרשימו מאוד ב-1:3 מול איטליה וקיוו לשחזר את היכולת מול אחת הנבחרות החלשות בבית. לצערם הם יחזור לצרפת עם נקודה בלבד, לאחר שלא הצליחו למצוא את הרשת של המארחת.

 

השחקנים של דידייה דשאן תקפו מהרגע הראשון, אך שוב ושוב החמיצו מול שערו של אנדריי גורבונוב, וגם כאשר כבר הכניעו את הבלארוסי מצאו רק את המשקוף. כנראה שצרפת תיאלץ לעבוד קשה כדי להבטיח את המקום במונדיאל באחד הבתים המאוזנים באירופה.

 

הרכב צרפת: סטיב מנדנדה; ג'יבריל סידבה, רפאל ווראן, לורן קוסליאני, לייבן קורזאווה; מוסא סיסוקו (אוסמנו דמבלה/ 69), אנגולו קנטה, פול פוגבה; אנטואן גרייזמן, אוליבייה ג'ירו (קווין גמיירו/ 83), אנטוני מרסיאל (דימיטרי פאייט/ 57)

מדוניאנין. שער גדול (gettyimages)

משחקים נוספים

קפריסין – בלגיה 2:0 (לוקאקו 13+61, קראסקו 81)

בולגריה – לוקסמבורג 3:4 (ראנגלוב 16, מרסליניו 65, פופוב 79, טונוב 90+2/ יואכים 60+62, בונארט 90+1)

אנדורה – לטביה 1:0 (סאבלה 48)

איי פארו – הונגריה 0:0

בוסניה – אסטוניה 0:3 (סאפיץ' 7 + 92, דז'קו פ' 23, מדוניאין 71, איביסביץ' 81)

יוון – גיברלטר 1:4 (מיטרוגלו 10, ווייסמן ע' 44, פורטוניס 45, טורוסידיס 45+2/ ווקר 26)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי