דה ביאסי: לא קיללתי את זהבי, אני לא מתבטא כך

זהבי
זהבי | צילום: אודי ציטיאט

מאמן אלבניה בשיחה בלעדית עם ספורט1: "חושב שהוא ערמומי ורמאי"

(גודל טקסט)

בתקשורת האלבנית טענו הבוקר כי מאמנם האיטלקי ג'יאני דה ביאסי דיבר בחריפות נגד קפטן נבחרת ישראל ערן זהבי וצוטט כאומר שמדובר ב"בן ז***", אך האיטלקי דאג להכחיש את הדבר בשיחה בלעדית עם ספורט1 – אולם כן העביר ביקורת חריפה על הכוכב הישראלי.

 

"אני לא מאלה שמשתמשים במילים כאלה, אבל אני כן יכול להגיד שתמיד אמרתי שערן זהבי הוא שועל ערמומי", הבהיר בשיחה לפני שעלה על מטוס והמריא מאלבניה לחופשה אחרי ה-3:0 במוקדמות המונדיאל.

 

 

דה ביאסי נשאל אם בכל זאת שחקניו לא היו יכולים להימנע משני האדומים שסחט זהבי והשיב: "השחקנים שלי התנהגו כמו תינוקות לידו. זהבי הוא כמו רמאי נאפלוטיני, זה לא לכבוד שלו. בטח הוא עשה לא מעט חזרות על מה שעשה".

 

כאמור לעיל, המאמן המאוכזב הכחיש את הדברים שצוטטו בשמו, לפיהם אמר: "למרות שהשיפוט היה נגדנו יכולנו להפוך את התוצאה, אבל אחרי האדום השני זה כבר היה בלתי אפשרי. לא רוצה להאשים רק את השופט. אמרתי לפני המשחק שיהיה קשה. שיחקנו טוב יותר 10 נגד 11, אבל עם 9 זה כבר היה קשה. לא ראיתי מה ברישה עשה ואם היה פנדל בתחילת המשחק למה השופט שלף גם אדום. זה לא מובן. ברישה התנהג כמו שחקן צעיר ולא מנוסה. שחקנים במעמד שלו חייבים להיות זהירים. כמובן שזהבי עשה הצגה והשפיע על צוות השיפוט, אבל ברישה לא היה צריך לעשות את מה שעשה. היריב התנהג כמו בן ז*%ה, אבל הוא לא היה צריך להגיב ככה".

 

האלבנים מבחינתם מצאו אשם והתבוסה הקשה שספגו הובילה למתקפה על דניס אייטקין הגרמני, שנתן תצוגת שיפוט זוועתית לפי התקשורת המקומית. "פאנורמה ספורט" הראה את בן שהר חוגג, אבל עם הפנים של השופט. דף הוויקיפדיה שלו שונה וגם נפתח דף פייסבוק אלבני בו האוהדים הביעו את זעמם נגד השופט שהרחיק שניים מהשחקנים. בין היתר כתב אוהד אלבני: "בן ז&$ה שנאנס על ידי יהודים".

 


ברישה מנסה להישאר על כר הדשא (אודי ציטיאט)

 

המגן אנסי אגולי והקפטן מקארבח מתח ביקורת על השוער שלו: "ברישה שוער מנוסה שהיה צריך להימנע מהאדום. זו תוצאה קשה עבורנו והיינו צריכים לעשות הרבה דברים אחרת. היינו חייבים להיות יותר אגרסיביים ולשמוע להוראות המאמן. נתנו לישראלים יותר מדי חופש וכבוד. עם תשעה שחקנים היה נדמה שיש רק ישראלים על הדשא". לדיאן ממושי נראה מיואש אחרי המשחק: "אם אתה מפסיד 3:0 בבית לישראל אין תירוצים. אין מה להגיד. זה מביש".

 

שימסיטי בראט שהורחק לאחרי שגרם לפנדל הראשון על ערן זהבי הוסיף: "מצטער שלא יכולתי לעזור לקבוצה. שאלתי את השופט למה שרק לפנדל ואמר שזו החוקה. רדפתי אחרי החלוץ שלהם, לא ניסיתי לגעת בו. הוא חיפש את המגע ושם את הרגל".

 

נשיא ההתאחדות, ארמנד דוקה, היה בין הבודדים שלא יצא נגד השופט ואמר: "אני לא מאשים אותי. התוצאה היא בהתאם למה ששיחקנו. השופט טעה, אבל אנחנו גם שיחקנו רע וצריך לנצח למה. זו לא פעם ראשונה שהשוער אטריט ברישה לא יכול לשמור על העצבים".

 


לא עבר בשקט, אוהדי אלבניה (אודי ציטיאט)

 

השופט עצמו לא נשאר חייב: "נאלצתי לסגור את חשבון הפייסבוק שלי ולפתוח חדש בגללכם, אידיוטים. עשיתי את המיטב במשחק ואתם מפגרים לא מבינים כדורגל". 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי