חלום או מציאות? בניון שוחח עם ברקת באירוע

בניון ושחקני בש באירוע של ברדה
בניון ושחקני בש באירוע של ברדה |

קשר מכבי ת"א, שגדל בב"ש, הגיע לאירוע של ברדה ונשאל על קאמבק

(גודל טקסט)

בעיתוי מפתיע, שבועיים לפני משחק העונה, הגיע אתמול (חמישי) יוסי בניון לבאר שבע ונפגש עם שחקני האלופה. ג'ון אוגו וטוני וואקמה, למשל, לא היססו להצטלם איתו.

המפגש הבלתי שגרתי התקיים במסגרת אירוע ברית המילה לבנו של אליניב ברדה, שמשך אליו מאות אורחים, רבים מהם מאצולת הכדורגל הישראלי. נוכחותו של בניון במקום הציתה את דמיונם של המוזמנים, והיו אף כאלה שהעלו לפניו את הרעיון להגיע לעונת פרישה בקבוצת נעוריו ולסיים בשורותיה את הקריירה שאותה התחיל (כשחקן בקבוצה הבוגרת של הפועל ב"ש) לפני כעשרים שנה.

מספר אוהדים של הפועל באר שבע הזמינו את יוסי להצטרף לשולחנם, ובהמשך הצטרפה ל"פרלמנט" נשיאת המועדון אלונה ברקת. "אלונה שמחה לראות את יוסי, התנהלה ביניהם שיחה לבבית", סיפר אחד האוהדים שישב בקרבת מקום.

ברקת ניסתה כמה פעמים להחזיר את בניון הביתה, והתאכזבה כאשר העדיף לפרוק את המזוודות במכבי חיפה לאחר חזרתו לישראל. בעונה שעברה, בתפר שבין מכבי חיפה למכבי תל אביב, שוב נדונה האפשרות שיוסי יתמזג עם האדום הבאר שבעי, אך המהלך לא הסתייע. 

בניון. אולי בעונה הבאה הוא בבירת הנגב?

בשיחות עם מקורביו סיפר בניון כי חשש שמא חזרתו לבירת הנגב תעורר התנגדות אצל לא מעט אוהדים אדומים, שנפגעו ממהלכיו לאחר שסיים את הפרק האנגלי בקריירה המפוארת שלו.

עצבים בניגריה: "איך וואקמה לא מוזמן לנבחרת?"

ניגריה לא העפילה לאליפות אפריקה האחרונה ובקרב אוהדי הכדורגל במדינה יש הרגשה שהנבחרת נמצאת בירידה. המאמן הגרמני גרנו רוהר פרסם סגל לקראת משחקי הידידות הקרובים מול סנגל ובורקינה פאסו ולא כלל את אנתוני וואקמה מהפועל באר שבע. 

וואקמה. בניגריה לא מבינים את ההחלטה (דני מרון)

העיתון הניגרי "קומפליט ספורט" מתח היום ביקורת על המאמן שלא זימן את כוכב האלופה הישראלית, והכתב ג'וני אדוארד המליץ למאמן על חמישה חלוצים שהיה יכול לזמן ובהם וואקמה שדורג ראשון. 

על כוכב ב"ש נכתב: "הוא לא מקבל צ'אנס לשחק בנבחרת ניגריה למרות שהצטיין במדי הפועל באר שבע בליגה הישראלית ובגביעי אירופה ב-18 החודשים האחרונים. הוא מדורג שני בטבלת מלך השערים של הליגה בישראל וכבש העונה 15 שערים בכל המסגרות עבור מוליכת הליגה הישראלית". 


וואקמה והמועמדים הנוספים של "קומפליט ספורט" (צילום מסך)

העיתון כתב עוד שוואקמה יכול לשחק בכל עמדה בהתקפה, באגפים וכחלוץ מרכזיף "הוא מהיר, חזק, טוב באחד על אחד ויכול לכבוש שערים. הוא אחד משלושה חלוצים ניגרים באירופה העונה שכבש מעל עשרה שערים והוא היה שחקן מפתח בזכיה של באר שבע באליפות האחרונה". 

יתר ארבעת החלוצים שהומלצו הם הנרי אוניאקורו מאופן הבלגית, סטפן אודיי מ-MFM שהיה תגלית העונה בליגה הניגרית עם 12 שערים, ארון סמואל מצסק"א מוסקבה וגבולן סלהאמי מקופיון פאלוסרה הפינית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי