פאוליניו עוד ישוב לאירופה דרך הדלת הראשית

פאוליניו
פאוליניו | צילום: Gettyimages

טוטנהאם פספסה, אבל צ'יצ'ה שמר אמונים גם כששיחק בסין. 03:35: פרגוואי

(גודל טקסט)

פאוליניו מעולם לא העז לחלום על שלושער במדי הנבחרת. למעשה, לפני פחות משנה הוא לא העלה בדעתו שיוכל אי פעם לחזור וללבוש את החולצה הצהובה של ברזיל. משחקו האחרון היה בתבוסה 3:0 בידי הולנד בקרב על המקום השלישי במונדיאל הביתי. ארבע ימים קודם לכן הוא שולב כמחליף במחצית בהופעה המביכה ביותר בתולדות סלסאו, 7:1 מול גרמניה בחצי הגמר. ואז, שנה אחרי גביע העולם, הוא נדד לליגה הסינית.

 

במולדתו הגדירו את ההחלטה ככניעה לנסיבות – פאוליניו העדיף את הכסף הקל על פני האתגר המקצועי. הוא ויתר לכאורה על קריירה אמיתית, גם אם גואנגז'ו אברגראנדה היא אחת הקבוצות הטובות באסיה, והאיש שהביא אותו לשם הוא לואיס פליפה סקולארי, מאמנו בנבחרת. העובדה כי דונגה לא זימן אותו במשך כל הקדנציה שלו היתה טבעית לחלוטין.

 

 

אפשר לומר שפאוליניו איבד את הבטחון העצמי בכל החזיתות. קריסת הנבחרת במונדיאל הביתי היוותה מכה כואבת, והוא ספג ביקורת לא מבוטלת על חלקו בפיאסקו. ההשתתפות במונדיאל גרמה לו להחמיץ את מחנה טרום העונה של טוטנהאם בקיץ 2014, וכאשר שב לשורות התרנגולים הוא לא מצא שפה משותפת עם המנג'ר הארגנטיני מאוריסיו פוצ'טינו. עם אנדרה וילאש בואש, אשר החתים אותו בווייט הארט ליין ב-2013 והפך לבאנקר בהרכב, הוא דיבר פורטוגזית, אבל הבוס הצעיר פוטר בעקבות תבוסה 5:0 לליברפול, והכל השתבש.

 


היום כבר אין מי שיפקפק בו (AFP)

 

בעונתו השניה בלונדון, פאוליניו בקושי היה רלוונטי. הוא פתח 3 פעמים בלבד בהרכב בפרמייר-ליג, והחשש מטעות ניכר בכל נגיעה שלו בכדור. פוצ'טינו פשוט לא ספר אותו, והמוניטין שלו התרסק. פעם ארסנל, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי חלמו לרכוש אותו. ב-2015, אף קבוצה אירופית לא הסתכלה לכיוונו. אפילו אברגראנדה שילמה תמורתו 14 מיליון יורו בלבד, לעומת 20 מיליון שהעבירו התרנגולים לקורינתיאנס. בדרך כלל, שחקנים עוברים מאירופה לסין ברווח, אבל פאוליניו נרשם כהפסד, וגם זו היתה על פניו ברכה עבור טוטנהאם.

 

עם גואנגז'ו זכה פאוליניו בשתי אליפויות ובליגת האלופות של אסיה, אבל זה לא היה מספיק כדי לעשות כותרות במולדתו. לכן הזימון של צ'יצ'ה באוגוסט האחרון הפתיע את כולם – אפילו את הקשר עצמו. ואולם, היה בכך הרבה מאוד הגיון. הרי המאמן של נבחרת ברזיל בנה את פאוליניו והפך אותו לשחקן ברמה הגבוהה, כאשר השניים שיתפו פעולה בקורינתיאנס. צ'יצ'ה הוא האיש שלימד אותו כיצד קשר רחבה לרחבה צריך לשחק, ובזכותו הוא ערך את הופעת הבכורה במדים הלאומיים ב-2011. באותה שנה זכה פאוליניו באליפות ברזיל, ב-2012 הוא היה בורג קריטי בהרכב קורינתיאנס שדהרה לזכיה בגביע ליברטדורס. בזכות צ'יצ'ה הוא עבר לטוטנהאם, אבל גם טיטה יודע שהוא חייב לא מעט לקשר הדומיננטי. הוא זכר את פאוליניו לטובה, וידע בדיוק מה הוא יכול לתרום. היה רק צריך להחזיר לו את הבטחון.

 


בטוטנהאם עוד יצטערו? (Gettyimages)

 

בברזיל הגדירו זאת כלידה מחדש. במשחקו הראשון אחרי החזרה הסנסציונית השתלט פאוליניו על הקישור ב-0:3 באקוואדור. במשחקו השני הוא אכל בלי מלח את חאמס רודריגס בנצחון על קולומביה. במשחקו הרביעי הוא הצר את צעדיו של ליאו מסי והתכבד לכבוש את השער השלישי ב-0:3 המרשים על ארגנטינה. צריך להרחיק עד גביע הקונפדרציות ב-2013 כדי להיזכר בשעריו הקודמים של הקשר לזכות ברזיל. הקאמבק היה חלומי בכל קנה מידה, אבל גם זה לא הכין את פאוליניו לחגיגה המטורפת במונטבידאו ביום חמישי בלילה.

 

ברזיל נקלעה לפיגור מוקדם מול אורוגוואי ונאלצה להסתדר ללא הכוכב הצעיר גבריאל ז'סוס, אבל פאוליניו לקח את משימת הכיבושים על עצמו, עם שלושער ראשון בקריירה בדרך ל-1:4. "זה מדהים. עבדנו קשה מאוד למען הנצחון, וזה הפרס שלנו. לא חשבתי שאוכל להבקיע כל כך הרבה, אבל אנשים אפילו לא האמינו שאחזור לנבחרת אחרי שביזבזתי את זמני בטוטנהאם. אני מודה לאלוהים על התקופה החדשה בחיי, ולחבריי לקבוצה שעוזרים לי מאוד", הוא אמר.

 

צ'יצ'ה מאושר עד הגג. כל ההימורים שלו התבררו כנכונים בעוד ברזיל נמצאת בדרכה הבטוחה להעפלה למונדיאל, אשר הוטלה בספק לפני מינויו. כל ההחלטות שלו פגעו בול, ופאוליניו הוא הבחירה המזהירה מכולן. "נסיון החיים עוזר לשחקנים להתברג", אמר המאמן, "פאוליניו אחראי מאוד עכשיו, הייתי רוצה להיות בוגר כמוהו כאשר אני הייתי בן 28. הכושר הפיזי שלו אדיר. הופעותיו ושעריו מדברים בעד עצמם. הוא נכס אדיר לנבחרת שלנו". וגם סקולארי הצטרף למקהלת המהללים: "פאוליניו חזר כנגד כל הסיכויים והוכיח עד כמה הליגה הסינית חזקה".

 


מי סופר עד שלוש? (Gettyimages)

 

לטוטנהאם אין מצוקה במרכז המגרש בימים אלה, אבל בקצב הזה אפילו פוצ'טינו עוד עלול להצטער על הדרך בה התעלם מהכוכב הברזילאי. בזכות משחקיו המרהיבים בסלסאו, פאוליניו עוד עשוי לחזור לקבוצה גדולה באירופה, אם ירצה בכך. בינתיים, הוא מתרכז במשימה הלאומית, והאתגר הבא יהיה (3:35, ספורט1) מול פרגוואי. האם יהיה זה נצחון שמיני ברציפות של צ'יצ'ה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי