צרפת יוצאת לשבדיה, רונאלדו ופורטוגל אצל לטביה

אוליביה ז'ירו
אוליביה ז'ירו | AFP

מוקדמות המונדיאל: הטריקולור בקרב על ראשות הבית בסולנה (21:45), CR7 ונבחרתו חייבים ניצחון כדי להישאר קרובים לשווייץ. הולנד תארח את לוקסמבורג

(גודל טקסט)

המחזור השישי במוקדמות מונדיאל 2018 ייצא מחר (שישי) לדרך עם כמה משחקים מסקרנים. פורטוגל, עם כריסטיאנו רונאלדו בכושר פנומנלי, תצא לריגה למשחק מול לטביה בבית 2 (21:45). צרפת תפגוש את שבדיה בסולנה לקרב על ראשות בית 1 (21:45). דיק אדובקאט יעמוד לראשונה במשחק רשמי מאחורי הקווים של הולנד, כשזו תארח את לוקסמבורג, גם כן בבית 1.

בית 1
שבדיה – צרפת (21:45, ספורט4 HD)
הטריקולור יגיעו בכושר נהדר, שבוע אחרי ה-0:5 על פרגוואי במשחק ידידות בשבוע שעבר, כשאוליביה ז'ירו כבש שלושער נפלא. חלוץ ארסנל צפוי לפתוח גם הפעם. במרכז ההגנה צפוי לעלות ב-11 אלוף אירופה, רפאל וראן, מריאל מדריד. "אני מרגיש בכושר טוב. אני רוצה לסיים את העונה בטעם טוב", אמר הבלם, שזכה גם באליפות ספרד עם הבלאנקוס. 

מן העבר השני, שבדיה, שמפגרת ב-3 נקודות אחרי צרפת הראשונה, רוצה לנצח כדי לשמור על סיכוי טוב להעפיל אוטומטית למונדיאל. מגן המארחת, אנדרס גרנקוויסט, עדיין זוכר את ההפסד 1:0 במפגש הקודם בקמפיין: "הייתי עצבני אחרי המשחק כי אנחנו חושב שלפחות הגיעה לנו נקודה. נצטרך הפעם לזכות בכדור ולעשות דברים טובים כשאנחנו מרוויחים אותו". 


הולנד – לוקסמבורג (21:45, ספורט2 HD)
משחק רשמי ראשון למאמן החדש דיק אדבוקט, שהביס במשחק ידידות השבוע 0:5 את נבחרת חוף השנהב. ההולנדים חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להגיע למשחקי הפלייאוף ושלא לפספס טורניר גדול שני ברציפות. המאמן בן ה-69 יודע גם הוא שאסור למעוד: "אסור לנו לאבד נקודות יותר. אנחנו צריכים לעשות תוצאות טובות ואלו יביאו ביטחון".

עוזרו של אדבוקט, רוד חוליט, סמל ענק בכדורגל האירופי, הצהיר חד וחלק: "נעלה למונדיאל". אמירה מעניינת נוכח העובדה שנבחרת האורנג' במקום הרביעי עם 7 נקודות מתוך 15 אפשריות ושלוש פחות משבדיה השנייה. חדשות טובות הגיעו מכיוונן של אריאן רובן, שהתאושש מהבעיות בבטן מהן סבל בימים האחרונים. האורחת ברוטרדאם אמנם צברה נקודה אחת בלבד עד כה, אולם תגיע מעודדת אחרי הניצחון 1:2 על אלבניה במשחק ההכנה שלה בתחילת השבוע.

דיק אדבוקט (gettyimages)
דיק אדבוקט (gettyimages)

משחק נוסף: בלארוס – בולגריה (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)


בית 2

לטביה – פורטוגל (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)
משחק קריטי לפורטוגלים, ששואפים לסיים במקום הראשון על חשבון שווייץ. גם כריסטיאנו רונאלדו, שזכה רק ביום שבת האחרון בליגת האלופות עם ריאל מדריד, מבין את גודל המשימה ויפתח ב-11. הקשר ז'ואו מריו לא יהיה בסגל למשחק, וגם לא ייצא עם הנבחרת לגביע הקונפדרציות שייפתח ביום שישי הבא (17 ביוני). 

הנבחרת של פרננדו סנטוס נמצאת במקום השני עם 12 נקודות, שלוש פחות כאמור משווייץ המובילה. הלטבים ניצחו פעם אחת בלבד בקמפיין והם במקום החמישי עם 3 נקודות בלבד, כשגם אז היה מדובר ב-0:1 קטן על אנדורה החלשה.

כריסטיאנו רונאלדו (AFP)

איי פארו – שווייץ (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)
השווייצרים רוצים לעבור את המשוכה בחוץ כדי לכל הפחות לשמור על המקום הראשון. עד כה החבורה של ולדימיר פטקוביץ' השיגה 15 נקודות מתוך 15 אפשריות והיא תרצה להמשיך את הקמפיין המופלא שלה עד כה. המארחת, שכבר מזמן איננה "השטיח" של היבשת במקום הרביעי עם 5 נקודות והיא ניצחה עד כה רק את לטביה.  


משחק נוסף:
אנדורה – הונגריה (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)

בית 8
אסטוניה – בלגיה (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)
הבלגים ניצלו מהפסד במחזור המשחקים האחרון מול יוון (1:1 ביתי) והם רוצים לחזור למסלול הניצחונות כדי לבסס את מקומם בפסגה עם 13 נקודות, שתיים יותר מהיוונים. אדן הזאר, ששבר את הקרסול, כמובן ייעדר.  

בשורות הבלגים מודאגים מהמשטח בטאלין והמאמן רוברטו מרטינס התייחס לנושא:"זה לא משטח ביליארד, אבל האנשים פה עושים מאמצים". הדברים נאמרו על רקע פציעתו של קשר יובנטוס וקרואטיה, מרקו פאצ'ה, על אותו מגרש במפגש בין נבחרתו לאסטוניה לפני כחודשיים וחצי. אסטוניה נמצאת במקום החמישי בבית עם 4 נקודות מתוך 15 אפשריות.

רוברטו מרטינס (AFPׂ)
רוברטו מרטינס ׁ(AFPׂ)


משחקים נוספים:
בוסניה – יוון (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)
                            גיברלטר – קפריסין (21:45, חגיגה אירופית בספורט1 HD)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי