היתרון האלבני: המועמד לברצלונה מקווה לקלקל לישראל

אלסעיד חוסאי
אלסעיד חוסאי | Gettyimages

אביו של אלסעיד חוסאי, שיפוצניק במקצועו, נאלץ לחכות במשך חמש שנים כדי שההבטחה תמומש ובנו יזכה להיבחן - ומאז הכל היסטוריה. יוכין עם סיפורו של הכוכב הכי גדול הערב על כר הדשא בחיפה (21:45)

(גודל טקסט)

בימים האחרונים נפוצו באלבניה שמועות על כך שהמאמן הלאומי ג'אני דה ביאסי קיבל הצעה מסין ועשוי לעזוב את הנבחרת אחרי המשחק בישראל. השחקנים, אשר נהנים לשחק עבור המאמן האיטלקי הנערץ, הגיבו בסקפטיות גדולה. "בתקשורת יכולים לכתוב המון שטויות. העיתונאים באיטליה כבר שלחו אותי לברצלונה השנה, ועובדה שאני עדיין בנאפולי", הגיב המגן הימני אלסעיד חוסאי.

חוסאי אולי מתייחס לדיווחים על עתידו בהומור, אבל הם כלל לא מופרכים. בארסה סימנה אמנם את הקטור ביירין, הבן הגולה שערק בזמנו לארסנל כרכש האולטימטיבי למשבצת הבעייתית בסגל, אך אם לא יצליחו הקטלונים במשא ומתן עם התותחנים הם בהחלט עשויים לפנות לאופציה האלבנית. חוסאי נמצא כבר מזמן ברשימה המצומצמת של ברצלונה, והדבר מעיד על איכויותיו של הכוכב בן ה-23.

לישראל עליונות לא מבוטלת על יריבתה בעמדות רבות על המגרש דבר שבא לידי ביטוי גם ב-0:3 שהושג במשחק החוץ בנובמבר, אבל דבר אחד בטוח – אין לאלישע לוי כוכב ברמה העולמית הגבוהה, בעוד לאלבניה יש אחד. חוסאי נמצא בשורה הראשונה של המגנים הימניים באירופה, שחקן קריטי במערך של אחת הקבוצות הטובות ביותר בליגה האיטלקית ונסיקתו לא נעצרת לרגע. הוא עשוי להיזכר כשחקן האלבני הטוב בכל הזמנים, וייתכן כי אפשר להגדירו כך כבר עכשיו.


האלבני הטוב בכל הזמנים? חוסאי מונף (Gettyimages)

את הקריירה שלו חייב חוסאי לשני אנשים. הראשון הוא אביו גזים, שניצל בנחישות הזדמנות מופלאה כדי לקדם את הילד. כאשר היה אלסעיד תינוק קטן, חיה משפחתו בעוני, וגזים חצה בסירת גומי את הים האדריאטי על מנת לחפש עבודות בארץ המגף. הוא הועסק בעיקר בבניה, ובשנת 2004 שיפץ את אחוזתו של סוכן השחקנים מרקו פיצ'ולי. "הבן שלי מטורף על כדורגל ומוכשר מאוד", אמר חוסאי האב ללקוחו כאשר נודע לו על המקצוע שלו. פיצ'ולי שאל על גילו של הילד, התבשר כי הוא בסך הכל בן 10 וצחק. "תחזור אלי בעוד 5 שנים", הוא אמר לגזים. תאמינו או לא – זה בדיוק מה שקרה. הסוכן נדהם לראות שוב את השיפוצניק ב-2009 והתבקש לעמוד במילתו. הבטחות יש לקיים ופיצ'ולי הסכים לראות את הנער. תוך דקות ספורות, הוא הפנים עד כמה האב צודק.

התחנה הראשונה הייתה פיורנטינה, אבל הסגולים מפירנצה התמהמהו והשכנה אמפולי שמה את ידה על המגן הצעיר. הוא צורף למחלקת הנוער, וכעבור שלוש שנים ערך את הופעת הבכורה בליגה השנייה, בזכות המנטור היחיד שלו מאז. מאוריציו סארי היה אז מאמן אלמוני עם סיפור חיים מוזר משלו – הוא נטש קריירה כבנקאי על מנת להגשים את החלום ולאמן קבוצות כדורגל. בדרך לפסגה, הוא הגשים גם את החלום של חוסאי.


זכה להגשים את החלום ביחד עם המנטור (Gettyimages)

כבר אחרי המשחק אי אפשר היה להוציא את האלבני מההרכב וביחד הם היו שותפים לפרויקט לתפארת. אמפולי עלתה לליגה הבכירה ב-2014 וסיימה במקום ה-15 המכובד על אף שסומנה כמועמדת ודאית לירידה. העבודה המופלאה של סארי העניקה לו את הקידום לנאפולי, בעוד חוסאי – השחקן המצטיין של אמפולי בפער ניכר – הפך לשם לוהט בשוק ההעברות. באיירן מינכן הוזכרה כמועמדת לזכות בשירותיו, אבל האלבני בחר להמשיך לעבוד עם האיש שסומך עליו בעיניים עצומות. הוא המשיך עם סארי לנאפולי תמורת סכום צנוע של 6 מיליון יורו.

סארי לקח איתו גם את הקשר המחונן מירקו ואלדיפיורי, אולם הוא לא הצליח להסתגל בספינת הדגל של דרום איטליה ובקושי ראה דשא. לעומת זאת, חוסאי העיף ללא קושי מההרכב את כריסטיאן מאג'ו הוותיק והטוב. האלבני תפס בטבעיות את המשבצת במערך 3-3-4 והחל לחרוש את האגף. "אלסעיד הוא שחקן עם הבנה טקטית מעמיקה", הצהיר סארי כאשר החתים אותו, וכך אכן היה. חוסאי שומר מצוין בהגנה, אבל תומך בכל הזדמנות בהתקפות. הוא יודע להיות במקום הנכון בזמן הנכון. סארי העביר לו שיעורים יסודיים בנושא עוד בליגה השנייה ומאז הוא לא מפסיק להתפתח. העונה להט האלבני גם בליגת האלופות, כאילו שיחק במפעל כבר שנים ארוכות.


חוסאי נצמד לכריסטיאנו רונאלדו. המעמד נראה טבעי לו (Gettyimages)

בהתחשב בגילו הצעיר ובפוטנציאל העצום, ולאור ההצטיינות ביורו 2016, קל להבין מדוע מועדונים בכירים מנאפולי לא מפסיקים ללטוש עיניים לעברו. חוסאי הוא שחקן ללא נקודות חולשה בולטות, אבל אם מחפשים בכוח, הרי שהוא לא מאיים על השער. מובן כי זה לא באמת נדרש ממגן ימני, אבל המאזן הכללי בכל את קצת מאכזב – שער אחד בלבד במהלך כל הקריירה, וגם הוא אי שם ב-2014 בהפסד מול וירטוס לנצ'אנו הקטנה. גם בנבחרת, מאז זימן אותו דה ביאסי ב-2013 והפך אותו באופן מיידי לשחקן מפתח, אין לזכותו כיבושים.

אז אולי הגיע הזמן לתקן? אולי שער הבכורה במדים הלאומיים יהיה הערב מול ישראל בחיפה? אם זה יקרה, גם הסקאוטים של ברצלונה לא יפספסו את ההיסטוריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי