ספרד באופוריה: "אנחנו יכולים לזכות במונדיאל ברוסיה"

דויד וייה חזר והחליף את איסקו
דויד וייה חזר והחליף את איסקו | AFP

"לה רוחה" רמסה 0:3 את איטליה ובתקשורת המקומית חוגגים: "איסקו קוסם, היה עונג של משחק". וגם: מוראטה השתווה לדויד וייה, שעלה מהספסל והודה: "לא יודע אם זה מגיע לי"

(גודל טקסט)
 הכדורגל שהפגינה אמש (שבת) ספרד והניצחון 0:3 על איטליה מציב אותה בשורה הראשונה של המועמדות לזכייה במונדיאל, וזה ברור כבר עתה – קצת פחות משנה לפני הטורניר. "מארקה" המקומי כבר הכריז: "ספרד יכולה לזכות במונדיאל אחרי שהפגינה את המשחק הכי טוב בעידן לופטגי". המאמן נעזר גם במהפכת הצעירים שעשה זינדין זידאן בריאל מדריד כאשר איסקו במשחק ענק, מרקו אסנסיו ודני קרבאחל שיחקו והצטיינו.


בעיתון "אס" נכתבה מילה אחת בשער: "למונדיאל!", ו"מונדו דפורטיבו" איחד כוחות בין מדריד לברצלונה עם כותרת דומה: "ישירות למונדיאל". מי שזכה למירב המחמאות היה איסקו, שכבש צמד וזכה ב"אס" למחמאות: "עולים למונדיאל עם אומנות של קוסם. מההמנון ועד למקלחות ספרד הייתה טובה בהרבה מאיטליה ונתנה עונג של משחק". איסקו קיבל ציון 4 כוכבים, דויד דה חאה, סרחיו ראמוס ודויד סילבה 3 (מתוך 5).




המאמן ז'ולן לופטגי בסיום: "אני רוצה לשלוח חיבוק לנשיא ההתאחדות המושעה אנחל וייאר, כי אני יודע שהוא עובר זמנים קשים. איסקו הפגין משחק ענק, אבל נבחרות גדולות מנצחות משחקים ולא שחקנים בודדים. אין ספק שאיסקו היה נפלא וסידר לנו את הניצחון. אם אתה משחק באופן סדיר אתה מתקדם כשחקן והוא עשה התקדמות גדולה העונה. פתחתי אם מרקו אסנסניו כ-9 מזויף ואני לא אוהב לשמוע שהוא לא עזר. הוא תרם לנו המון. אינייסטה היה נפלא. הוא עוד בגיל פנטסטי בו אפשר לעשות דברים גדולים". 

#LaPortada '¡Isco, qué abusón!' pic.twitter.com/XZ4u1X0ovg

— MARCA (@marca) September 2, 2017

איסקו, שכבש כבר חמישה שערים בנבחרת ב-21 משחקים ומסתמן כעת כשחקן הכי טוב בכדורגל הספרדי, אמר בסיום: "בעטתי פעמיים וזה נכנס. זה ניצחון גדול על יריבה גדולה. זה היה המשחק הכי קשה שנשאר לנו. שיחקנו מושלם והניצחון הגיע לנו. בעיקרון אנחנו משחקים מצוין כבר הרבה זמן, אבל ההבדל שהיום הראינו את זה מול יריבה חזקה מאוד. שמח שיכולתי לעזור, אבל העיקר הניצחון. השיטה בה אנחנו משחקים למה משנה. גם אם אלברו מוראטה ירד לספסל לטובת 9 מזויף, זה לא משנה. מה שקובע זו התרומה של השחקנים ביחד".


רגע יפה היה כאשר כל הסנטיאגו ברנבאו עמד על הרגליים והריע לדויד וייה, חלוץ ניו יורק סיטי בן ה-35 שנכנס לשחק בדקה ה-88. וייה בן ה-35 חזר לנבחרת לראשונה מאז המונדיאל ב-2014 ואמר: "לא יודע אם מגיעה לי כל החיבה והאהבה שהרעיפו עלי. קשה לתאר את ההרגשה". הוא רשם את ההופעה ה-98 שלו בנבחרת. "אני מאושר עבור איסקו שנמצא בכושר מצוין. אני מכיר אותו עוד כשהיה באקדמיה של ולנסיה". אלברו מוראטה כבש חמש דקות אחרי שעלה מהספסל והשתוותה לקצב ההבקעות של דויד וייה בנבחרת עם שער כל 107 דקות.



איסקו חוגג. הכוכב הספרדי הבא (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי