אתם החוליה החלשה: הקריסה של ה-BBC מנבחרת איטליה

ברצאלי, קייליני ובונוצ'י
ברצאלי, קייליני ובונוצ'י | טוויטר

ברצאלי, קייליני ובונוצ'י הם כבר ממש לא חומה בצורה במרכז ההגנה. האחרון לא מצליח לשחזר את יכולתו הטובה במילאן וגם עמיתיו לשעבר ביובה בירידה. הערב (21:45, ספורט1 HD) שבדיה מחכה בפלייאוף המונדיאל

(גודל טקסט)

 לא ברור אם יש קשר ישיר בין ה-BBC של ריאל מדריד ל-BBC של הגנת נבחרת איטליה, אבל בשני המקרים המותג BBC לא עובד. הערב (21:45, ספורט1 HD) מול שבדיה שלישיית ההגנה של יובנטוס לשעבר – לאונרדו בונוצ'י (עבר למילאן) אנדראה בראצלי וג'יורג'יו קייליני צריכים לחזור במנהרת הזמן לימים בהם הם היו שלושת הבלמים הטובים באירופה.
 

ביורו 2016 כינו את השלושה "המנוולים של ההגנה האיטלקית", אבל הם לא הצליחו לקחת את איטליה מעבר לרבע הגמר אחרי שהפסידו לגרמניה אחרי 18 פנדלים ברבע של המפעל וגם במדי יובנטוס נכנעו כשנה לאחר מכן במילניום של קרדיף 4:1 לריאל מדריד בגמר האלופות.

ואם כבר מזכירים את גמר הצ'מפיונס ההוא, הטענות הן שבעקבות אירועי אותו גמר החליט מסימיליאנו אלגרי כי זה  "אני או קלאודיו בונוצ'י", אחרי שהבלם השתולל בחדר ההלבשה. נשאלת השאלה אם השלושה אכן כאלה גדולים, כי אם הם ייכשלו פעם שלישית בתוך שנה זה יהיה כרטיס אדום לשלושת הבלמים האלה, שכיום כולם מנסים לחקות את משחקם בכדורגל העולמי ולשחק עם שלושה בלמים כמו שהם עשו ביובנטוס אצל אנטוניו קונטה ואלגרי.

הערב באיצטדיון סולנה יצטרכו השלושה יצטרכו לתת תשובה מול ההתקפה הלא כל כך מחודדת של שבדיה, ובכל זאת איטליה כולה רועדת, ולא בגלל גלי רעידות אדמה חדשות. הם לא שיחקו בפלייאוף למונדיאל מאז 1997 ולא החמיצו גביע עולמי מאז 1958. קייליני אמר לקראת המשחק: "אם לא נעלה למונדיאל זה יהיה כתם על הקריירה של כולנו ובגלל שזה עימות ישיר לעלייה למונדיאל הייתי אומר שיש לנו לא פחות מחמישים אחוז".


לאונרדו בונוצ'י ואנדראה ברצאלי. 

אין ספק שבחמשת החודשים האחרונים שלישיית BBC נראית קצת מוזרה. זו לא השלשה המגובשת ששיחקה באותה קבוצה ונבחרת ביחד. הם למעשה לא שיחקו יותר מדי ביחד אלא רק בטורינו נגד מקדוניה בשלב המוקדמות, במשחק הנחשב כבר לאחד המכוערים בתולדות הכדורגל האיטלקי בו המאמן ג'ימפיירו ונטורה סיים בתיקו מביש 1:1.

הם לא שיחקו שלושתם ביחד בהפסד לספרד 3:0 ואפילו לא בניצחון על לוקסמבורג 0:5. למעשה אחד המשחקים הבודדים שלהם ביחד היה ב"סמי עופר" בניצחון על ישראל 1:3. הפעם הם אמורים לשחק יחד עם ג'יאנלואיג'י בופון. יובנטוס הישנה והטובה. באיטליה סומכים על BBC וקייליני אומר: "זו הנאה לפגוש את לאונרדו שוב בנבחרת, אבל זה לא נכון שאנחנו הבלמים אחראים יותר על התוצאה של הנבחרת משאר השחקנים. באירופה אומרים שאנחנו הלב של הנבחרת, אבל אלה דברים שהעיתונות המציאה. מאחורי ההצלחה שלנו בעבר תמיד עמדה כל הקבוצה אם בליגה ואם בנבחרת. בלי שיווי משקל גם בלם כמו סרחיו ראמוס לא יחזיק מעמד ויעשה טעויות בריאל מדריד".


לאונרדו בונוצ'י במדי מילאן. השתולל בחדר ההלבשה בגמר הצ'מפיונס ׁ(gettyimages)

ללא ספק החוליה החלשה בין שלושת הבלמים הוא לאונרדו בונוצ'י שעזב את יובנטוס למילאן בקיץ האחרון ומאז מתקשה לעבוד בסטנדרטים שהיה רגיל אליהם ביובה. לפי מנכ"ל יובנטוס, בפה מארוטה, הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו: "הוא היה האיש שביקש לעזוב מיוזמתו את הקבוצה. אנחנו לא מחזיקים אף שחקן בכח במועדון", אמר. הציטוטים האלה הם בניגוד לידיעות כאילו אלגרי דרש שיעזוב.

ג'יאנלוקה די מארציו, בעל בלוג ההעברות המפורסם באיטליה, הסביר למה המעבר של בונוצ'י היה הפתעת העונה וגם נכשל עד כה: "המעבר שלו למילאן היה בניגוד לכל ההיגיון הכלכלי והמקצועי", הוא קובע. הוא עזב קבוצה שהגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות בעוד הרוסונרי במשבר מתמשך. הוא הפך משחקן בקבוצה שיש לו ביטחון ביכולתה למועדון עם סימן שאלה. גם מהצד של יובנטוס זה היה מוזר שהם שלחו שחקן לקבוצה אחרת בסרייה A שיכולה לאיים עליהם. כשהם מכרו את פול פוגבה וארתורו וידאל מתוך רצון להיענות לבקשה שלהם הם שלחו אותם לפחות לקבוצות בחו"ל".


מסימיליאנו אלגרי. היו לו גם ימים עם בונוצ'י (AFP)

היכולת של בונוצ'י במילאן רחוקה מזו שהציג ביובנטוס. הוא קיבל את סרט הקפטן, ניסה להשתלט על חדר ההלבשה של הרוסונרי, אבל כאשר כל הקבוצה משחקת רע יחסית והתוצאות שהשיג המאמן וינצ'נזו מונטלה היו רחוקות מלהלהיב היה ברור שבונוצ'י נפל אף הוא ברשת. אחרי שספג כרטיס אדום נגד גנואה ב-0:0 אמר עליו המאמן המנטלי שלו אלברטו פראריני: "בונוצ'י לא נולד אלוף. הוא עבד קשה מאוד כל חייו כדי להגיע למצב של אחד הבלמים הכי טובים בעולם. אני מאמין שהכרטיס האדום היה נקודת שפל אצלו ומעכשיו הוא יקום וישפר את מצבו".

אתר "בליצ'ר ריפורט" שוחח עם אוהד ותיק של מילאן, ג'ינו דה בלאסיו, שאמר: "בונוצ'י לא יכול להתחבא מאחורי העובדה שהוא הפגין יכולת חלשה העונה והראה חולשות בתחומים שונים שלא ראינו אצלו בעבר. לפעמים הוא נראה אבוד על כר הדשא, אבל חבריו במילאן חוששים לומר על כך משהו". אגב, גם יובנטוס עם בראצלי וקייליני סובלת מהיעדרו של בונוצ'י כשההגנה שלה פחות מבוצרת ויותר פגיעה.


אנדראה ברצאלי. באיטליה ממשיכים לבנות עליו ועל חבריו (gettyimages)

במילאן חושבים שבונוצ'י אכן נראה טוב יותר בשני המשחקים האחרונים נגד א.א.ק אתונה בליגה האירופית ומול ססואלו בליגה בניצחון 0:2. אחרי המשחק מול האחרונה אמר ל"גאזטה דלו ספורט": "לקחתי צעד לאחור מהאחריות שלי בהגנה. הכדורגל הוא משחק קבוצתי ואנחנו צריכים לסמוך גם על האחרים. המשפחה שלי עמדה לצידי ותמכה בי. גם שאר השחקנים. הגיע הזמן לראות את לאונרדו בונוצ'י הגדול. אני ראיתי. סיימתי את הפרק שלי ביובנטוס ואין לי מה להגיד למארוטה (המנכ"ל). אני כן צריך להגיד תודה ליובה אחרי שנכללתי ב-11 של העונה של פיפ"א".

בונוצ'י בטוח שהאיחוד שלו עם החברים מיובנטוס יעשה לו רק טוב: "אין אופציה שלא נהיה במונדיאל, אבל המשחקים נגד שבדיה יהיו קשים בגלל שהם ניצחו בבית המוקדם את הולנד וזה מראה שהם נבחרת טובה". הוא מודה שההפסד לספרד 3:0 גרם להלם בנבחרת: "היינו בטוחים שאנחנו לפחות טובים כמו ספרד אם לא טובים ממנה וזה לא הוכח במשחק, אבל אנחנו נבחרת במעבר ואסור לנו ליצור לחץ על עצמנו יותר ממה שאנחנו נמצאים בו כבר". איטליה זקוקה לעצבי הברזל של בונוצ'י והיום נראה אם מילאן השפיעה על היכולת שלו או שהוא השפיע על ההגנה המחוררת של הרוסונרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי