צפו בתקציר: שווייץ במונדיאל אחרי 0:0 בגומלין מול צפון אירלנד

שווייץ חוגגת
שווייץ חוגגת | AFP

ריקרדו רודריגס שכבש את השער היחיד במשחק הראשון בפנדל (0:1) הציל הערב (ראשון) מקו השער בתוספת הזמן והפך לגיבור משחקי הפלייאוף. שתי הנבחרות שוב היו שקולות, התישו אחת את האחרת והרבו להחמיץ

(גודל טקסט)

שווייץ עלתה למונדיאל רביעי רצוף בתולדותיה לאחר שנפרדה הערב (ראשון) ב-0:0 בבית מול צפון אירלנד. גיבור העלייה הוא מגנה של מילאן ריקרדו רודריגס: גם כבש בפנדל את ה-0:1 בבלפסט במשחק הראשון, גם שלח רגל והציל מהקו בתוספת הזמן של הגומלין ומנע יתרון צפון אירי והארכה.

ג'רדאן שאצ'ירי וחבריו הראו גם הפעם שהם נבחרת איכותית יותר אבל עם בעיה רצינית בחוד. בריל אמבולו, שהיה אמור להיות לפני כמה שנים אחד החלוצים הטובים בעולם, עלה מהספסל ולא הרשים, מה שאי אפשר לומר על האריס ספרוביץ' מבנפיקה: הוא היה ממש גרוע. 


עובדים על הדשא הרטוב בבאזל. לפני המשחק (AFP)

למעשה עם קצת יותר ריכוז יכולים היו ספרוביץ' וסטיבן זובר מהופנהיים למנוע את הלחץ בסיום מעשרות אלפי הצופים בבאזל ולהוריד את נבחרתם ליתרון מבטיח כבר במחצית.

ומה נגיד על הצפון אירים? התאהבנו בקהל שלהם ביורו ולא נראה אותו ברוסיה. מצד אחד קבוצה שהמחליפים שלה מגיעים מליג 1 (הליגה השלישית באנגליה) ומליגה הצפון אירית לא מתאימה למעמד של מונדיאל. מצד שני, זה כל היופי בקבוצתיות לא?


הרכבים

שווייץ: יאן זומר, שטפן ליכשטיינר, ריקרדו רודריגס, פביאן שר, מנואל אקנג'י, בלרים דז'מיילי (אדמיר מחמדי 60), גרניט ג'אקה, סטיבן זובר, ג'ראדן שאצ'ירי (רמו פרוילר 79), דניס זקאריה, האריס ספרוביץ' (בריל אמבולו 86).

צפון אירלנד: מייקל מקגוורן, ג'וני אוואנס, גארת' מקאולי, כריס בראנט, ארון יוז, אוליבר נורווד (ג'ורדן ג'ונס 75), ג'ורג' סאביל, סטיבן דייויס, ג'יימי וורד (ג'וש מקגיניס 75), סטוארט דאלאס, קונור וושינגטון (פדי מקנאר 83).

מהלך המשחק
דקה 4 – צפון אירלנד פתחה חזק ובארנט קשר ווסט ברומיץ' סחט הצלה ענקית מזומר. את הקרן ירה וורד מעל השער.


דקה 6 
– מסירת עומק גבוהה נשלחה לעברו של ספרוביץ', אבל החלוץ, חופשי מול מקגוורן, הגיע מאוחר לנגיחה והכדור הלך לחוץ.

דקה 14 – שאצ'ירי התעורר. תחילה בעט מחוץ לרחב והכדור נהדף לקרן, אחר כך סובב כדור חופשי מימין אבל ההגנה האחרות שוב חילצה.


שאצ'ירי. הכי מסוכן בשווייץ (AFP)

דקה 23 – שוב ספרוביץ' הגיע להזדמנות מצוינת ובעט מקרוב לרשת החיצונית.


דקה 25, החמצה ענקית של שווייץ –
זובר קיבל כדור בתוך רחבת החמש ואיכשהוא בעט אותו על גופו של מקאולי.

דקה 39 – התקפה נדירה של האורחים אבל זומר מצליח לעצור את הבעיטה של וושינגטון.


זובר. בבאזל עוד מנסים להבין איך אפשר להחמיץ כך (Getty)

דקה 50 – המארחת פתחה איך שהפסיקה במחצית הראשונה אבל הבעיטה של רודריגס מרחוק חלפה סמוך לקורה.

דקה 55 –  מתפרצת של האורחים הסתיימה בנגיחה של וושינגטון סנטימטרים מהמשקוף.

דקה 61, איזה החמצה של צפון אירלנד! – וושינגטון פרץ נפלא משמאל והניח כדור לסאביל עשרה מ' ישירות מול השער, אלא שחלוץ מילוול בעט דרד'לה היישר לידיים של זומר.


ליכשטיינר שמח, וורד צופה בו בעצב (AFP)

דקה 75 – מייקל אוניל זורק למערכה את ג'וש מקגיניס חלוץ צ'רלטון מהליגה השלישית באנגליה וג'ורדן ג'ונס מרדיץ' מהליגה הצפון אירית. לא יאומן.

דקה 85, עוד פעם ספרוביץ' – רודריגס פרץ נפלא והותיר את חלוץ בנפיקה בעמדת כיבוש קורצת אבל ספרוביץ' בעט מעל השער ושילם במקלחת מוקדמת.


ספרוביץ'. עם התקפה כזאת שווייץ תתקשה במונדיאל (AFP)

דקה 91, איזה הצלה של רודריגס! – האירים הגביהו כדור סתמי לרחבת החמש, אבל זומר פספס אותו ואוונס המשיך למסגרת. המגן השוויצרי שלח רגל והציל מהקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי