צפו בתקציר: שלושער של אריקסן שלח את דנמרק למונדיאל

כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן | Gettyimages

אחרי 0:0 במשחק הראשון, כוכב טוטנהאם סיפק תצוגה מעוררת השראה בדאבלין בדרך ל-1:5 בסיכום שני המפגשים על אירלנד. דאפי כבש ראשון, כריסטנסן פתח את החגיגה הדנית ובנדטנר השלים לאחר מחווה של הכוכב

(גודל טקסט)

תמונת העולות האירופאיות למונדיאל הושלמה הערב אחרי שדנמרק הביסה 1:5 את אירלנד באצטדיון "אביבה" בדאבלין והשיגה בסטייל את הכרטיס לרוסיה, בזכות תצוגה אדירה של כריסטיאן אריקסן.

אחרי התיקו המאופס והלא משכנע במשחק הראשון, דווקא האירים פתחו טוב יותר את המשחק כשכדור חופשי שהוגבה מקו מרכז המגרש הגיע לניקולאי יורגנסן שהרחיק רע היישר לשיין דאפי, שהקדים את קספר שמייכל ונגח לרשת את ה-0:1 למארחת.


 



השער המוקדם הכניס את המשחק לקצב מטורף עם הזדמנויות טובות לשני הצדדים, כששוב דארן רנדולף סיפק תצוגת שוערות מרשימה. זה לקח זמן, אבל השיוויון הגיע בדקה ה-29 כשפיונה סיסטו פרץ משמאל, התגבר על ההגנה והעביר רוחב לאנדרס כריסטנסן. המגן מצ'לסי בעט מקרוב ונעזר בסיירוס כריסטי כדי להשוות ל-1:1. שלוש דקות לאחר מכן, כבר הגיע המהפך כשמתפרצת סקנדינבית הגיעה לכריסטיאן אריקסן, שירה מקצה הרחבה את ה-1:2 לרשת של רנדולף.



אריקסן. נגע בשמיים עם שלושער ענק (Gettyimages)

 

זה היה רק תחילת המופע של הסופרסטאר מטוטנהאם שבדקה ה-63 הפך את זה ל-1:3 עם עוד בעיטה גדולה מחוץ לרחבה ישר לרשת. עשר דקות אחר סיארן קלארק השתלט רע על כדור הברחבה ואריקסן היה במקום כדי לעוט על המציאה ולהפציץ שוב את השער של רנדולף האומלל כדי להשלים שלושער. וכדי להשלים את החגיגה, ניקלאס בנדטנר שעלה כמחליף דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-90 וחתם את תוצאת המשחק. 1:5 ענק לדנים.


דנמרק חוזרת למונדיאל אחרי שנעדרה מברזיל ב-2014, כשאירלנד לעומתה נכשלה בפעם הרביעית ברציפות להעפיל לטורניר היוקרתי. גיבור המשחק, כריסטיאן אריקסן, סיים את המוקדמות עם מספר עגול של 10 שערים, יותר מכל קשר אחר.


דנמרק חוגגת. האירים מרוסקים (Gettyimages)


הרכבים

אירלנד: דארן רנדולף, סיירוס כריסטי, שיין דאפי, סיארן קלארק (שיין לונג 71), סטפן ווארד, דיווד מיילר (ווסלי הולאהן 46), הארי ארטר (איידן מקגידי 46), רוברט בריידי, ג'פרי הנדריק, ג'יימס מקלין, דאריל מרפי.

דנמרק: קספר שמייכל, סימון קייאר, אנדראס כריסטנסן, אנדראס ביילאנד, תומאס דילייני, וויליאם קוויסט, פיונה סיסטו, יינס סטרייגר-לארסן (פטר אנקרסן 54), כריסטיאן אריקסן, יוסוף פולסן (אנדראס קורנליוס 50), ניקולאי יורגנסן (ניקלאס בנדטנר 84).


מהלך המשחק
דקה 6: 0:1 לאירלנד!
כדור חופשי שהוגבה מקו מרכז המגרש הגיע לרחבה הדנית. יורגנסן הרחיק רע ודאפי הקדים את שמייכל שיצא רע כדי לנגוח את היתרון.



דאפי חוגג את היתרון (Gettyimages)


דקה 10:
לארסן קיבל כדור ברחבה, ובעט רע החוצה.


דקה 15: כריסטנסן ירה כדור מחוץ לרחבה, רנדולף הדף נהדר.


דקה 18: סיסטו עם בעיטה לשער מתוך הרחבה, שוב רנדולף במקום.


דקה 22: מרפי קיבל כדור עומק ברחבה ובעט הנגיעה, אך הכדור הלך החוצה.


דקה 23: עוד מתפרצת הגיע למקלין שפרץ משמאל, חתך למרכז ובעט לפינה הימנית הרחוקה והחוצה.


דקה 29: דנמרק משווה ל-1:1! קרן קצרה משמאל הגיעה לסיסטו, שכדרר בדרך לרחבה והעביר רוחב לכריסטנסן. המגן הדני בעט והכדור פגע בכריסטי בדרך לשער.



כריסטנסן מסדר את השיוויון (Gettyimages)


דקה 32: 1:2 לדנמרק! מתפרצת גדולה של הסקנדינבים הסתיימה בבעיטה אדירה של אריקסן מקצה הרחבה ישר לרשת של רנדולף. מהפך גדול של הדנים.



רנדולף לא הצליח לעצור את הפצצה של אריקסן (Gettyimages)


דקה 46: אוניל לא נשאר אדיש לתוצאה וערך חילוף כפול במחצית.  הולאהן החליף את מיילר ומקגידי את ארטר.


דקה 53: סיסטו פרץ משמאל וירה כדור מ-20 מטרים, רנדולף היה במקום.


דקה 55: כדור קרן הגיע לדאפי, שנגח לידיים של שמייכל.


דקה 57: האירים איבדו כדור והאורחים יצאו למתפרצת, אך באחד על אחד מול רנדולף אריקסן בעט לידיים של השוער.


דקה 59: כריסטי פרץ מימין עבר שני שחקנים ובעט מזווית קשה, שמייכל הדף.


דקה 63: 1:3 לדנמרק! סיסטו העביר כדור לאריקסן, שירה עוד כדור מחוץ לרחבה לרשת של רנדולף והשלים צמד.



אריקסן עם עוד פצצה לרשת האירית (Gettyimages)


דקה 73: 1:4 לדנמרק! קלארק לא השתלט טוב על כדור שהוגבה על הרחבה, אריקסן עט על השלל וירה עוד כדור לרשת של רנדולף האומלל. שלושער גדול של כוכב טוטנהאם.



אריקסן. בלתי ניצן לעצירה (AFP)


דקה 90: 1:5 לדנמרק! בנדטנר שנכנס כמחליף דייק מהנקודה הלבנה, והשתתף גם הוא בחגיגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי