כריס קולמן התפטר מנבחרת וויילס וימונה למנג'ר סנדרלנד

קולמן
קולמן | צילום: AFP

אחרי קרוב לשש שנים בתפקיד, המאמן שהעלה את הדרקונים לטורניר גדול ראשון מאז 1958 ונעצר ביורו רק בחצי הגמר סיים את תפקידו וינסה להציל את החתולים השחורים מירידה לליגה השלישית

(גודל טקסט)

כריס קולמן רשם עם נבחרת וויילס הצלחה כבירה ביורו האחרון, אז הדרקונים הגיעו עד לחצי גמר היסטורי מבחינתם, אבל אחרי שכשל בניסיון להוביל את הנבחרת גם למונדיאל 2018 בקיץ הקרוב ברוסיה, הרומן הסתיים הערב (שישי) כשההתאחדות הוולשית הודיעה על התפטרותו. בממלכה כבר מדווחים שביום ראשון הקרוב הוא יוצג כמנג'ר סנדרלנד.

החתולים השחורים, שכידוע ירדו בקיץ שעבר לליגת המשנה באנגליה, סיימו את ההתקשרות עם סימון גרייסון אחרי שהקבוצה התרסקה והידרדרה עד למקום ה-24 והאחרון כשבמאזנה רק 10 נקודות לאחר 16 מחזורים בצ'מפיונשיפ – ניצחה פעם אחת בלבד העונה.

כריס קולמן בן ה-47 אימן בעברו את פולהאם, ריאל סוסיאדד, קובנטרי ואפילו את לאריסה היוונית, אבל ההצלחה האמיתית שלו בקריירה הגיעה עם וויילס, אותה הוא אימן מאז ינואר 2012. במאי 2016 הוא האריך את חוזהו בשנתיים נוספות לאור ההצלחה ביורו ועצם העלייה ההיסטורית לטורניר, הראשונה של הדרקונים לטורניר גדול מאז מונדיאל 1958.

השיחות בין קולמן וראשי ההתאחדות הוולשית על עזיבתו החלו בימים האחרונים, לאחר התיקו נגד פנמה. קודם לכן ווילס גם נכנעה לצרפת במשחק הכנה. "אנחנו מאוכזבים שתקופתו של כריס בנבחרת הגיעה לסיומה. אנחנו מודים לו על עבודתו בשש השנים האחרונות ומאחלים לו את כל ההצלחה עם חזרתו לאמן מועדונים, דבר שהוא חשק בו ומעולם לא הסתיר", נכתב בהודעת ההתאחדות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי