מסי: אם אין אימון, אצפה בהגרלת המונדיאל. ניימאר: יהיה פופקורן

רונאלדו , ניימאר , מסי
רונאלדו , ניימאר , מסי | טוויטר

שני הכוכבים, בתוספת לכריסטיאנו רונאלדו, התראיינו לאתר הרשמי של פיפ"א לקראת חלוקת הבתים ביום שישי. בנוסף, הארגון אישר בצעד תקדימי עצירת משחקים עקב קריאות גזעניות

(גודל טקסט)
באתר הרשמי של פיפ"א מתכוננים לקראת הגרלת הבתים של מונדיאל 2018 שתחול ביום שישי, ושלושת הכוכבים – כריסטיאנו רונאלדו, לאונל מסי וניימאר התראיינו לקראת המאורע.


רונאלדו פתח ברוגע אופייני: "אני רגוע בגלל שגם אם נקבל קבוצה חזקה מדרג מסוים, בסוף הבית יהיה מאוזן. כשנצטרך, הקבוצה שלנו תהיה מוכנה, ולא משנה נגד מי נוגרל נהיה חייבים לנצח".



מסי מצידו דאג להבטיח: "אני אעקוב אחרי ההגרלה כל עוד אין לנו אימון או משחק", וניימאר חתם: "אני מאמין שברזיל מוכנה לנצח כל אחד. נכין פופקורן, נתקשר למשפחה ולחברים וכולם יהיו מרוכזים בטלוויזיה".



פיפ"א מתכוונת להילחם בגזענות (Gettyimages)


במקביל, המלחמה של פיפ"א בגזענות עולה מדרגה. נשיא הארגון, ג'אני אינפנטינו, הורה לשופטי הכדורגל שיקחו חלק במונדיאל הקרוב ברוסיה לעצור משחקים ואף לנטוש אותם במקרה של קריאות גזעניות ביציעים.


בליגה הרוסית כידוע, קיימות תופעות גזענות רבות יותר בהשוואה לליגות אחרות בעולם. המקרים הזכורים ביותר היה כשאוהדים הראו לרוברטו קרלוס בננה ונהמו נגדו קריאות גזעניות בזמן ששיחק במדי אנז'י מחצ'קאלה, כשגם יאיא טורה טען שפגעו בו והעליבו אותו על רקע גזעני. תקריות של חוליגנים על רקע גזעני הן עניין שבשגרה בליגה הרוסית וחלוץ זניט סנט פטרסבורג לשעבר, הולק, טען שהגזענות מושרשרת במדינה.


איפנטינו הודיע שייתן לשופטים כח גדול יותר להחליט על עצירת משחקים במקרה שגזענות תופיע ביציעים. יש לציין שגם הליגה האיטלקית ידועה לשמצה בגילויי הגזענות שלה ומריו באלוטלי ששיחק בסרייה A סבל מאוד מההערות בנוגע לצבע עורו. מצד שני, הליגה באיטליה היא אחת הבודדות בה נעצר משחק כדורגל בגלל גילויי גזענות. זה קרה ב-2013, אז נטשו שחקני מילאן וקווין פרינס בואטנג משחק ידידות נגד פרו פטריה מהליגה הרביעית בגלל קריאות גנאי שהופנו כלפיהם במהלך המשחק.


What will Messi, Neymar & Ronaldo be doing for the #WorldCupDraw?

See what they had to say ️ https://t.co/B84i2Wt0lKpic.twitter.com/SznhSfly46

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) November 29, 2017

"נדאג שלא יקרו שום אירועים על רקע גזעי", אמר נשיא פיפ"א. "ננהיג בפעם הראשונה בגביע העולמי את שלושת המהלכים שניתן לעשות במקרה כזה. השופט יוכל להפסיק משחק ולהזהיר את הצופים, לאחר מכן ינסה לחדש את המשחק ואם האירועים האלה לא ייפסקו, הוא פשוט ישרוק לסיום. נעמוד על כך בתוקף. אנחנו מצפים לפייר פליי ברוסיה והאוהדים הרוסים יוזהרו מראש שיוטלו עליהם הרחקות לכל החיים מאיצטדיונים. פיפ"א תכריז על אפס סובלנות בנושא".


לגבי טכנולוגיית ה-VAR של שיפוט בווידאו לכל אירוע במשחק, עדיין לא הוחלט סופית אם היא תופעל במונדיאל הקרוב. לעומת זאת טכנולוגיית "עין הנץ", שקובעת אם הכדור עבר את קו השער, תיכנס לשימוש באופן ודאי ברוסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי