צפו בתקציר: 0:1 חלש לנבחרת ספרד על איראן

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | Gettyimages

במשך 54 דקות "לה רוחה" התקשתה ומיעטה לבעוט לשער מול בונקר מפואר שהעמיד קיירוש, בסופו של דבר ניסיון הרחקה פגע בדייגו קוסטה, חדר לרשת והעניק למאמן הזמני פרננדו היירו ולשחקניו ניצחון בכורה

(גודל טקסט)
המשחק המוקדם היום (רביעי) בבית ב' לא התעלה לרמה גבוהה ובסיומו פורטוגל אפילו אכזבה וניצחה רק 0:1 את מרוקו, והייתה יותר מסיבה או שתיים לחשוב שנבחרת ספרד תנסה לנצל זאת כדי לעלות לפסגת הבית במשחק מול איראן. רצונות לחוד ומציאות לחוד, גם "לה רוחה" הייתה חלשה וניצחה בקושי רב 0:1 את איראן, משער מקרי לחלוטין של דייגו קוסטה.


נבחרת איראן בהדרכתו של המאמן קרלוס קיירוש העמידה בונקר מפואר ואפשרה לספרד לשלוט ולנסות את מזלה רק בבעיטות ממרחק, אבל בדקה ה-54 מהלך נהדר של אנדרס אינייסטה הסתיים בכדור לתוך הרחבה, אותו ההגנה האיראנית ניסתה להרחיק, אך לצערה הכדור פגע בדייגו קוסטה וחדר לרשת. מזל גדול לפרננדו היירו ושחקניו, שער שלישי לדייגו קוסטה וניצחון ראשון שלהם בטורניר אחרי ה-3:3 מול פורטוגל אליה היא צמודה בפסגת הבית. 


המאמן הזמני של ספרד, פרננדו היירו שמונה במקום ז'ולן לופטגי רגע לפני שריקת פתיחת המונדיאל, כמובן יצטרך לבצע מספר שינויים כדי שגם היכולת החלשה של נבחרתו תהיה זמנית, אחרת היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לתחרות כבר בשבוע הבא או בשלבי הנוק-אאוט המוקדמים. היירו יתנחם בכך שלפחות המגן דני קרבחאל שב הערב להרכב ורשם 90 דקות. אגב, אם ספרד ופורטוגל ינצחו באותה תוצאה בדיוק במחזור האחרון, נקודות "פייר פליי" יכריעו מי תסיים ראשונה – נקודה לכרטיס צהוב, שלוש נק' לכרטיס אדום לא ישיר וארבע לאדום ישיר. אם גם בתסריט הזה יהיה שוויון, תיערך הגרלה. כרגע, לפורטוגל שני כרטיסים צהובים ולספרד אחד בלבד.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >





איראן אמנם הציגה בונקר מפואר במשך כשעה, אולם בחצי השעה האחרונה איימה על שערו של דויד דה חאה ואפילו מצאה את הרשת, אך השער נפסל ובצדק בטענת נבדל – כשגם שימוש ב-VAR נעשה במקרה הזה כדי לוודא שהשופט האורוגוואי קיבל החלטה נכונה. במשחק הבא היא מול פורטוגל, ואם תצליח לנצח את כריסטיאנו רונאלדו וחבריו גם תהיה בשלב הבא.



נוכחות איראנית ביציעי האצטדיון בקאזאן (AFP)



אווירה נפלאה, הרמה דווקא הייתה הרבה פחות (AFP)


הרכבים
ספרד: דויד דה חאה, דני קרבחאל, ג'רארד פיקה, סרחיו ראמוס, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה (קוקה, 71), לוקאס ואסקס (מרקו אסנסיו, 80), איסקו, דויד סילבה, דייגו קוסטה (רודריגו, 89).


איראן:
עלירזה ביירנבאנד, אחסן חג'ספי (מילאד מוחמדי, 69), מורטזה פוראליגנג'י, רמין רזאיין, מג'יד חוסייני, סעיד אזטולאהי, עומיד אברהימי, ואהיד אמירי (סמאן גודוס, 86), קארים אנסריפארד (עלירזה ג'האנבחאש, 74), סרדר אזמון, מהדי טארמי.


מהלך משחק
דקה 15: המשחק עדיין בהילוך ראשון, הספרדים שולטים, אך לא מצליחים לסכן את ביירנבאנד שכבר מצא את עצמו מתעופף לכדורי גובה.



ביירנבאנד יוצא לכדור גובה ספרדי (AFP)


דקה 25: דויד סילבה ניסה את כוחו בכדור חופשי מכ-25 מטרים, אך הוא היה חלש ולמרכז השער.


דקה 30: השליטה של ספרד מתחילה להניב מצבים. קרן שהגביה איסקו משמאל נחתה על ראשו של סרחיו ראמוס והסתיימה בבעיטה של דויד סילבה מעל השער. החמצה גדולה לקשר.



דויד סילבה בועט גבוה, מטרים ספורים מהשער האיראני (AFP)


דקה 45: דקה בתוך תוספת הזמן, שוב היה זה דויד סילבה שהניף את הרגל מחוץ לרחבה. הכדור פגע במגן איראני, הטעה את השוער וחלף ליד הקורה. רק קרן לספרד שמגבירה את הלחץ.


דקה 49: "לה רוחה" העבירה הילוך במחצית השנייה וכמעט מצאה את הרשת. פיקה החמיץ מקרוב, הכדור נהדף והסתיים בפצצה שירה בוסקטס וזו נהדפה.


דקה 53: הרשת של דויד דה חאה זזה, אבל הכדור פגש את הרשת החיצונית. בעיטה אדירה של קארים מתוך הרחבה כמעט הובילה לסנסציה.


דקה 54, 0:1 לנבחרת ספרד!
"לה רוחה" כל כך התקשתה, ובסופו של דבר היא עלתה ליתרון משער מקרי לחלוטין. אינייסטה הכניס כדור לכיוונו של קוסטה, רגל איראנית ניסתה להרחיק, אבל הכדור פגע בדייגו קוסטה וחדר לרשת. שער שלישי לחלוץ בטורניר.



איסקו ודייגו קוסטה חוגגים. שער מקרי, אבל מוצדק (AFP)


דקה 62: איראן הבקיעה, השופט הורה לנבדל ובצדק – הדבר גם נבדק על ידי שופטי הווידאו – ורק לאחר כחצי דקה השחקנים שמו לב לכך והמשחק חודש.



איראן חגגה, השופט בצדק פסל את השער וגם הסתייע ב-VAR ליתר ביטחון (AFP)


דקה 82: אמירי השחיל לפיקה בין הרגליים, הגביה כדור מדוד למרכז הרחבה טארמי נגח כדור חזק שעלה מעט מעל המשקוף הספרדי. מזל גדול ל"לה רוחה".



שחקני ספרד מגיעים לנחם את האיראנים על המאמץ (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי