"מבחינת המחויבות, זו היתה יכולת של אלופת עולם"

טוני קרוס
טוני קרוס | AFP

התקשורת הגרמנית החמיאה למאנשאפט לאחר הניצחון הדרמטי 1:2 על שבדיה: "טוני, אגדה של כדורגל. שער גאוני שהשאיר אותנו בחיים". מיכאל באלאק: "כדורגל משחקים 90 דקות, לפעמים קצת יותר". השבדים זעמו על היחס

(גודל טקסט)
"טוני, אתה אגדה של כדורגל", כך נפתחה ב"בילד" הכתבה לסיכום המשחק שהטריף את כל גרמניה, אחרי שהנבחרת הלאומית ניצחה אתמול (שבת) את שבדיה 1:2 בתוספת הזמן. "בישלו אותנו" כתב העיתון, כשהוא מתייחס לעובדה שרק 15 שניות לסיום גרמניה למעשה הבטיחה כמעט סופית את הישארותה במונדיאל (בתנאי שתנצח את דרום קוריאה בהפרש סביר) וגם בגלל החום של 33 מעלות שהיה באצטדיון בסוצ'י.


הגרמנים, שרגילים בדרך כלל לנצח בקלות, הרגישו אתמול מצוקה אמיתית עד לשריקת הסיום. "איזה משחק, איזה פחד, איזה דרמה. איזה סיום תודות לקרוס", המשיך העיתון להעביר לקוראים את רגשות אוהדי ה"מאנשאפט". גם כתב "בילד" מרגיש שהניצחון הזה יביא לגרמניה דחיפה ענקית להמשך המונדיאל. "מבחינת המחויבות, זו היתה יכולת של אלופת עולם", נכתב. כותרת האתר "ספורט1" הגרמני היתה: "שער גאוני של קרוס השאיר אותנו במונדיאל".


יוגי לב הבהיר את תוכנית המשחק: "אמרתי לשחקנים בהפסקה לא לאבד את העצבים במחצית השנייה. העמדנו את השבדים תחת לחץ עצום". על מסוט אוזיל, שאחרי חמישה מונדיאלים ו-26 משחקים הורד לספסל, אמר: "עוד נזדקק ליצירתיות שלו. היום היה היום בו אמרתי שאני אשחרר אותו מהמשחק". האם היה לזה קשר ללחץ שהפעילו פרשנים ושחקני עבר גדולים, ובהם לותר מתיאוס שאמר כי אוזיל משחק בחוסר חשק עם חולצת גרמניה? כנראה לעולם לא נדע את האמת.


לב.
לב. "העמדנו את השבדים תחת לחץ עצום" (AFP)


שלושה תסריטים קיימים כעת למה שאמור לקרות במחזור האחרון של הבית. בראשון, בו גרמניה מנצחת, היא תעלה אם מקסיקו תכבוש נגד שבדיה. גרמניה תעלה אם תנצח את דרום קוריאה בהפרש שני שערים בלי קשר למה שתעשה שבדיה ותודח אם תנצח 0:1 את הקוריאנים, אבל שבדיה תנצח למשל 1:2 את מקסיקו, זאת בגלל שהיא תכבוש יותר שערים מגרמניה. כרגע כל נבחרת עם הפרש שערים 2:2. בתסריט השני, תיקו גרמני וניצחון שבדי על מקסיקו ידיחו את אלופת העולם. בתסריט השלישי, גרמניה תפסיד 1:0 לדרום קוריאה ומקסיקו תנצח את שבדיה באותה תוצאה. במקרה זה לשלושת הנבחרות אחרי מקסיקו יהיו 3 נקודות והפרש שערים 3:2. הפרמטר הבא בתור הוא ה"פייר-פליי", ומה שייקבע זה כמות הצהובים והאדומים. במקרה זה גרמניה בבעיה בשל הרחקתו של ג'רום בואטנג הורחק.


למרות ההתהלבות מהניצחון הגרמני, כמה שאלות מכיוון הפרשנים נותרו פתוחות. ב"קיקר" נכתב כי יוגי לב הבטיח ללמוד מהטעויות נגד מקסיקו, בעיקר בהגנה, אבל היא נראתה שוב גרועה מאוד.


יוזואה קימיש התייחס לביקורות שהיו על גרמניה אחרי ההפסד נגד מקסיקו ואמר: "אנחנו מייצגים את כל המדינה וכשאתה קורא את הדיווחים, עושה רושם כאילו זה לא ככה. אנחנו צריכים להיות ביחד ולא לדבר על מדינות אחרות. הייתי רוצה שכל הגרמנים יתמכו בנו, כי יש כאלה שביקרו אותנו מבית. אני מרגיש שלא כל המדינה תמכה בנו. אולי האוהדים כן, אבל לא התקשורת". טוני קרוס, שכבש את שער הניצחון, אמר: "עשיתי טעות במהלך המשחק והשער שלי כיפר עליה. נצטרך לשחק נגד דרום קוריאה בצורה יותר משכנעת".


קרוס.
קרוס. "נצטרך להיות יותר משכנעים נגד דרום קוריאה" (AFP)


כוכב העבר הגרמני מיכאל באלאק, שבהפסד למקסיקו מתח ביקורת על הנבחרת, צייץ אתמול שכדורגל משחקים 90 דקות ולפעמים קצת יותר. הוא גם טען שיוליאן ברנדט, שנכנס בסיום כמחליף, צריך לקבל יותר דקות משחק. גארי ליניקר, שידוע בתור האיש שהמציא את הקלישאה ההיא כשאמר "כדורגל הוא משחק של 22 שחקנים שרצים במשך 90 דקות אחרי הכדור ובסוף גרמניה מנצחת", החליט לתקן אותו בציוץ שהעלה אחרי המשחק: "כדורגל הוא משחק פשוט, 22 גברים רודפים אחרי הכדור במשך 82 דקות ולגרמנים מורחק שחקן, ואז 21 שחקנים רודפים אחרי הכדור במשך 13 דקות ובסופו של דבר הגרמנים איכשהו פאקינג מנצחים".


"בילד" העניק ציון 2 לשני שחקנים, כאשר בגרמניה הציונים נעים בין 5 (הכי גרוע) ל-1 (הכי טוב). השוער מנואל נוייר קיבל 2 ומרקו רויס שכבש את השער הראשון זכה גם הוא לציון המחמיא. על נוייר נאמר: "לא היה אשם בשער הראשון והציל שער בטוח אחרי טעות של אנטוניו רודיגר". על רויס שכבש את השיוויון: "האיש שהחל את ההתקפות של גרמניה. כבש שער כמו חלוץ אמיתי וחייב להישאר בהרכב".


A game takes 90 minutes …. sometimes a bit longer @DFB_Team#GERSWE#ZSMMN#DieMannschaft⁠ ⁠ #WM2018

— Michael Ballack (@Ballack) 23 ביוני 2018



Football is a simple game, 22 men chase the ball for 82 minutes and the Germans get a player sent off so 21 men chase the ball for 13 minutes and at the end the Germans somehow fucking win.

— Gary Lineker (@GaryLineker) 23 ביוני 2018



מאמן שבדיה, יאנה אנדרסון, טען ששחקני הנבחרת הגרמנית והצוות שלה זלזלו בשבדים בצורה בה חגגו בסיום: "חלקם מהם הלכו לעברנו ועשו לעברנו תנועות. זה מאוד הרגיז אותי. זה חוסר כבוד מוחלט. אחרי שריקת הסיום באים ולוחצים ידיים, לא מתנהגים בצורה זאת. זה ממש עיצבן אותי". אחד מאלה שעשו זאת היה גרהרד באהלו, ראש המשרד לכדורגל הגרמני, שהראה אגרופים קמוצים כלפי הגרמנים.


אמיל פורסברג, שאיכזב במשחק, הסכים עם מאמנו: "זו היתה התנהגות מגעילה וחוסר כבוד מוחלט", אמר בראיון לטלוויזיה.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי