הזאר: לפני ארבע שנים הפסדנו לארגנטינה, בטח היום זה היה אחרת

עדן הזאר
עדן הזאר | Gettyimages

קשר בלגיה אמר בפירוש לאחר הניצחון 2:5 על תוניסיה מהי המטרה של נבחרתו: "רוצים להגיע לגמר". לוקאקו: "כבשתי ארבעה שערים ואכבוש עוד בהמשך. נגד נבחרת טובה נהיה חייבים להיות הרבה יותר מפוקסים"

(גודל טקסט)

בלגיה חוגגת. אחרי הניצחון 2:5 על טוניסיה אתמול (שבת), במדינה מדברים על הגעה עד לגמר. אם כי, שתי היריבות שניצחו הבלגים נחשבות חלשות על הנייר. אדן הזאר אמר זאת חד וחלק אחרי המשחק: "אנחנו רוצים להגיע לגמר המונדיאל. זה היה משחק קל כי כבשנו במהירות. כבשנו שמונה שערים בשני משחקים. רק רוסיה הבקיעה יותר ואנחנו רוצים להמשיך. זה קל עבורי לשחק ליד רומלו לוקאקו. אתה מוסר לו כדור והוא אף פעם לא מחמיץ הזדמנות. לפני ארבע שנים הודחנו ברבע על ידי ארגנטינה, אם היינו משחקים נגדם עכשיו בטח התוצאה היתה אחרת".

רומלו לוקאקו אמר: "אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. הדבר הכי חשוב במונדיאל זה להשתפר ממשחק למשחק וזה מה שאנחנו עושים. כשאתה משחק נגד נבחרת טובה יותר אתה צריך להיות יותר מפוקס אם אתה רוצה לכבוש. כבשתי ארבעה שערים? זה לא השער האחרון שאכבוש. אני רוצה לכבוש יותר והכי חשוב לעזור לנבחרת".

המאמן רוברטו מרטינס הזהיר מאופוריה: "אני מוריד את הכובע בפני טוניסיה שאיפשרה לנו לשחק אחרת, כי הם שיחקו פתוח בגלל שהיו חייבים לנצח. נכון, כבשנו חמישה שערים, אבל אסור להיכנס לאופוריה. תנועת המשחק שלנו עוד לא שוטפת מספיק. אני מבין גם שיש אופוריה בכל בלגיה והגיע הזמן לחגוג. שכל המדינה תחגוג, הנבחרת מזמן לא כבשה חמישה שערים במונדיאל. אבל צריך להתחיל שוב לעבוד קשה".

מרטינס.
מרטינס. "צריך לחזור לעבוד קשה" (Gettyimages)

הבלגים השיגו לא מעט שיאים במשחק מול טוניסיה. זוהי הפעם הראשונה שהם כובשים חמישה שערים במשחק במונדיאל. ההישג הכי טוב עד כה היה ב-1954 כאשר סיימו ב-4:4 מול אנגליה. בשמינית של מונדיאל 1986 ניצחו את בריה"מ 3:4 בהארכה. זוהי פעם שלישית בלבד בתולדות המונדיאל שבלגיה מנצחת בהפרש של שלושה שערים, אחרי ניצחונות על 0:3 על אל סלבדור ב-1970 ו-0:3 על פנמה במשחק הקודם. לראשונה שחקן בלגי, לוקאקו, הבקיע שבעה שערים בטורנירים גדולים (מונדיאל+יורו). הוא שבר את שיאו של יאן קולמנס שכבש שישה.

לוקאקו גם השתווה למארק וילמוטס, מאמן הנבחרת הקודם. שניהם מלכי השערים עבור בלגיה במונדיאלים עם חמישה. החלוץ הוא הבלגי הראשון שכובש ארבעה שערים במונדיאל אחד. לאופולד אנול (1954), ניקו קלאסן (1986), יאו קולמנס (1986) ומארק וילמטוס (2002) כולם כבשו שלושה בגביע עולמי אחד.

לוקאקו. מלך שערי בלגיה במונדיאלים (AFP)
לוקאקו. מלך שערי בלגיה במונדיאלים (AFP)

רשימת השיאים נמשכת. לראשונה בהיסטוריה שני בלגים כבשו צמד במשחק אחד. חלוץ יונייטד גם כבש לראשונה שני צמדים ברצף, כמו דייגו מראדונה. השער של הזאר, שנכבש אחרי 5 דקות ו-59 שניות, הוא השני הכי מהיר שכבשה בלגיה בתולדותיה במונדיאל. הכי מהיר היה של אנול ב-1954 שכבש אחרי 5 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי