"יחי ה-VAR": בספרד חותכים את הנבחרת, במרוקו את הטכנולוגיה

יאגו אספס
יאגו אספס | AFP

ספרד סיימה בפסגת הבית אחרי 2:2 מול מרוקו, אך בתקשורת המקומית קטלו: "היה סוג של נס ושימוש במצלמות לטובתנו. דה חאה? אי אפשר לסמוך עליו". שחקני "אריות האטלס" בביקורת בוטה: "שיפוט גרוע, זה פגע בנו"

(גודל טקסט)
"לשמינית הגמר עם טכנולוגיית ה-VAR", זו הייתה הכותרת הלא מחמיאה של העיתון "מארקה" לכך שספרד סיימה בפסגת בית ב' עם ניצחון אחד בלבד בשלב הבתים, אחרי שאמש (שני) נפרדה ב-2:2 סופר דרמטי מול מרוקו במקביל לכך שפורטוגל ספגה בדקה ה-90 ונפרדה רק ב-1:1 מול איראן.


"השער של יאגו אספאס היה סוג של נס והטכנולוגיה של VAR הייתה לטובת ספרד", הוסיפו ב"מארקה", "הטכנולוגיה החדשנית נתנה ברגע האחרון לספרד להיות ווינרית, אבל האם זה יימשך? מרוקו חשפה אצלנו את האי הנינוחות בנבחרת מאז עזיבת ז'ולן לופטגי. הסיבה היחידה לאופטימיות היא איסקו". איסקו קיבל 3 כוכבים ב"מארקה", אבל העדות הכי טובה שהמשחק של ספרד לא זרם היא שהעיתון לא העניק כלל ציונים לסרחיו ראמוס ולדויד סילבה. סרחיו בוסקטס ו-יאגו אספס קיבלו את הציון 2.


גם הכותרת "יחי ה-VAR" הופיעה ב"מארקה", מעכשיו כנראה לאף אחד בספרד לא יהיו טענות נגד הטכנולוגיה שעד למונדיאל הייתה מושמצת עד מאוד. בעיתון "אס" הדגישו בכותרת ראשית את העובדה שדויד דה חאה רחוק משיאו ושכיום ספרד לא יכולה לסמוך עליו, כפי שהיה רק לפני כמה שבועות. הוא ספג חמישה שערים משש בעיטות שנבעטו לעברו במונדיאל ועד אתמול לא הייתה לו אפילו הצלה אחת במונדיאל.

#LaPortada ¡Viva el VAR! [Pero así no ganamos el Mundial] #Rusia2018pic.twitter.com/cwSxGUR9X1

— MARCA (@marca) June 25, 2018

החדשות הטובות עבור ספרד הן כמובן העובדה שבזכות השוויון האיראני מול פורטוגל בדקה ה-90, היא נמנעה ממפגש עם אורוגוואי בשמינית ותפגוש את רוסיה. איסקו שזכה בתואר ה-MVP הזהיר מהמשחק הבא: "אנחנו הולכים לשחק נגד הנבחרת המארחת שכל האוהדים תומכים בה ויש לה נבחרת מצוינת. שיחקנו נגדם ידידות וסיימנו ב-3:3, נצטרך להיזהר מהם. זה רגע האמת שלנו, אבל יש לנו אמונה בעצמנו".


אנדרס אינייסטה הוסיף: "לא צריך למצוא את הדברים השליליים בנבחרת, כי מילאנו את המשימה ואנחנו בשמינית הגמר. אני רואה את הדברים כמו איסקו ופרננדו היירו. אנחנו מנתחים את המצב באותו ראש. זה גביע עולמי וחייבים להיות ביחד. יש שלבים במשחק שאנחנו פחות טובים, אבל זה מתאזן".


יאגו אספס כבש שער בכורה במונדיאל, אבל באיזה טיימינג. בסיום אמר: "זה שער ענק עבורי ברגע מאוד קשה בו ידענו שפורטוגל מנצחת. חגגתי כי זה היה רגע אושר ענק. שער ראשון שלי ועוד במונדיאל והמשפחה שלי באה לראות אותי פעם ראשונה. הכל הסתדר".



יאגו אספס כובש בדקה ה-90 ומציל את ספרד (Gettyimages)


סרחיו ראמוס הסכים עם הביקורות: "זו לא הדרך לזכות בגביע עולמי", אולם גם טען: "ה-VAR לא הציל אותנו. זה היה משחק מסובך נגד נבחרת שרצתה  להראות את יכולתה, למרות שהודחה. היה לנו מזל, אבל אנחנו צריכים להתאושש כי המשחק נגד רוסיה הולך להיות קשה".


למרוקו לא היה סיכוי מראש לעלות, אבל היא הפגינה משחק הירואי מבחינתה ובסיום השחקנים זעמו על השימוש בטכנולוגיה. הקפטן מבארק בוסופה אמר: "מה יש לי להגיד על השיפוט? הוא היה גרוע מאוד. הוא פגע בנו. כשג'רארד פיקה נגע בכדור בידו לא הופעל ה-VAR. כולם ראו מה קרה, אבל לא השתמשו בטכנולוגיה". נורדין אמרבאט היה אפילו בוטה יותר ממנו: "חרא של טכנולוגיה". נביל דיראר רמז בפירוש שמפעילים את הטכנולוגיה רק למי שרוצים: "זו טכנולוגיה לאחרים ולא לנבחרת מרוקו".

I LOVE MY COUNTRY pic.twitter.com/iuzvGkCchb

— Captain Morocco (@AtIasLion) June 25, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי