מארקס זועם על הביקורות, דורמאז: "חוששים מאיתנו"

אנדראה גרנקוויסט
אנדראה גרנקוויסט | AFP

נבחרת מקסיקו אמנם הושפלה במחזור סיום הבתים מול שבדיה, אבל הבלם הוותיק תקף: "אנחנו בשמינית הגמר, מבקרים אותנו אנשים בינוניים שלא השיגו דבר בחיים". הקשר השבדי הצהיר: "יכולים להגיע עד לגמר"

(גודל טקסט)
שבדיה הוציאה הרבה אוויר מהריאות של שחקני מקסיקו. אחרי הניצחון הענק של הטריקולור 0:1 על גרמניה במחזור הפתיחה, התברר שזה לא הישג כזה גדול אם נבחרת דרום קוריאה פירקה את ה"די מאנשפט" 0:2. אחרי הניצחון על גרמניה וגם על דרום קוריאה 1:2, דווקא במשחק האחרון רשמה מקסיקו תבוסה לשבדיה החזקה 3:0 – דבר שצריך להדאיג את המקסיקנים לפני המשחק הקשה נגד ברזיל. המשחק יתקיים יום אחרי הבחירות לנשיאות מקסיקו ב-1 ביולי, כך שיומיים מטורפים צפויים במדינה.


במקסיקו היו ביקורות על היכולת של הנבחרת אחרי ההתלהבות משני המשחקים הראשונים. רפא מארקס בן ה-3,  המנהיג של הנבחרת העלה באינסטגרם תגובה וכתב: "אנחנו בשמינית הגמר. הביקורת נגדנו היא של אנשים בינוניים שלא השיגו דבר בחיים שלהם. האנשים האלה טוענים שהשגנו את הכרטיס בנס. אלה שהשיגו משהו חשוב בחייהם יגידו שהשגנו את המטרה הראשונה שהצבנו לעצמנו. עכשיו אנחנו צריכים לעבוד והשיג את המטרה הבאה שהיא רבע הגמר".


 

Calificamos a octavos!!! ✅ Los mediocres que nunca han logrado nada en la vida dirán que pasamos de milagro, los que hemos conseguido algo importante en la vida decimos primer objetivo cumplido, y ahora a trabajar y seguir mejorando para conseguir nuestra próxima meta,propósito u objetivo!! #TodoEsCuestionDe4ctitud #vamosméxico #4ctitud✔⚽

A post shared by Rafael Marquez A (@rafa_marquez_rm4) on



במקסיקו מזכירים שהם נפגשו בפעם אחרונה עם ברזיל בגמר הטורניר האולימפי בלונדון ב-2012, כאשר תשעה שחקנים מאותו משחק שהיה ברמת הנבחרות עד גיל 23 נכללים בסגל של הנבחרות הפעם (חמישה ממקסיקו, ארבעה מברזיל). אז מקסיקו ניצחה בגמר 1:2. אוריבה פראלטה שכבש אז צמד נכלל בנבחרת הנוכחית, אבל שיחק עד כה שתי דקות אתמול מול שבדיה. הולק שהבקיע לברזיל לא בסגל. מקסיקו עפה חמש פעמים רצופות בשמינית והיא רוצה לגמור עם הסיוט הזה.


בשבדיה נזכרים במונדיאל 1994 אז סיימו במקום השלישי ושחקן הנבחרת ג'ימי דורמאז חושב ששבדיה יכולה לעשות את זה גם הפעם. היא תשחק נגד שווייץ בשמינית ביום שלישי, אבל עלולה לפגוש את אנגליה או בלגיה ברבע ואת קרואטיה בחצי. אחרי שניצחה בבית המוקדם את הולנד וצרפת והדיחה את איטליה במוקדמות ועלתה מהבית של גרמניה, דוראמז אומר: "זה יכול להיות קיץ דומה לזה של 1994. כולם חוששים מאיתנו כעת. לא הצבנו לעצמנו שום מטרה לפני המונדיאל, אבל אם נמשיך ככה נגיע רחוק. אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שאפשר להגיע עד לגמר".


דורמאז ספג הערות גזעניות אחרי המשחק נגד גרמניה בגלל שגרם לקרן של טוני קרוס שהביאה לניצחון גרמניה. הוא ממוצא אשורי ונולד בטורקיה. לדבריו ההעלבות האלה רק חיזקו את שבדיה לקראת מקסיקו: "קיבלנו תמיכה אדירה וההרגשה הייתה פנטסטית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי