גווארדיולה סטייל: מסי ישחק חלוץ מזויף

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

חורחה סמפאולי יעלה עם הקפטן בעמדה המוכרת לו בעיקר מברצלונה בשמינית הגמר, השחקן במצב רוח טוב יותר אחרי שאישתו והילדים הצטרפו אליו ברוסיה. בצרפת חוששים מהסטטיסטיקה

(גודל טקסט)

חורחה סמפאולי החליט להציב היום (שבת) בשמינית גמר המונדיאל מול צרפת את ליאו מסי כמספר 9 מזויף כמו בימים הטובים שלו בברצלונה עם פפ גווארדיולה. המאמן חושב שמסי מתבזבז באגף ועד כה הוא לא הצליח להפיק מעצמו את המקסימום חוץ ממחצית אחת טובה נגד ניגריה. מצד שני, הדבר מטיל צל כבד על כל החלוצים שיש לו בסגל והוא בעצם מודה שהוא לא סומך על גונסלו היגוואין, סרחיו אגוארו או פאולו דיבאלה.

פפ גווארדיולה עשה דבר דומה כשהציב את מסי כחלוץ מרכזי והרחיק משם את זלאטן איברהימוביץ', סמואל אטו ודויד וייה. פפ אמר אז: "הטובים ביותר צריכים לשחק במרכז ההתקפה".  מסי במצב רוח טוב אחרי שאנטונלה הצטרפה אליו ברוסיה יחד עם שלושת ילדיהם. היו שמועות בארגנטינה שהשניים ביחסים לא טובים, אבל "קלרין" הארגנטיני דיווח שהסיבה להגעה המאוחרת של המשפחה הייתה ששני בניו סבל משפעת קיץ והמשפחה העדיפה לתת להם להתאושש מאשר להטיס אותם חולים לרוסיה.

בצד השני, התקשורת הצרפתית במצב רוח לוחמני. בצרפת מדברים על "עכשיו או לעולם לא" ו-"מלכות או כישלון". העיתון "ל'פריזיאן" כתב שאם צרפת תיכשל יש הרגשה שהנבחרת הגיעה עם יותר מדי כשרונות שלא הוכיחו את עצמם. "אם נלך הביתה מהמונדיאל זו לא רק תהיה אכזבה בגלל ההדחה אלא גם לא הראנו עד היום משהו מיוחד במונדיאל", כתב העיתון. העיתון "לה מונד" כתב שצרפת היתה כישלון בבית למרות שעלתה לשמינית בגלל שלא הראתה כמעט כלום מהפוטנציאל הענק שגלום בה. "יש לנו חלוצים כמו אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, אוליביה ז'ירו, עמנואל דמבלה ופול פוגבה שהוא כובש שערים ועדיין הבקענו רק שלושה בשלב המוקדם", כתב העיתון.

נבחרת צרפת. הרבה חלוצים, מעט שערים (GETTY IMAGES)
נבחרת צרפת. הרבה חלוצים, מעט שערים (GETTY IMAGES)

הצרפתים חוששים גם מהסטטיסטיקה. הם הפסידו פעמיים לארגנטינה במונדיאלים: ב-1930 בתוצאה 1:0 וב-1978 בתוצאה 2:1 ובנוסף, לא ניצחו אף נבחרת מדרום אמריקה מאז מארס 1986 במשחק ידידות. הם שיחקו עד כה 11 משחקים כשארגנטינה ניצחה בשישה וצרפת רק בשניים.

ביצ'נטה ליזארזו, שחקן באיירן והנבחרת בעבר, תיאר את ההרגשה לקראת משחק נוקאאוט במונדיאל בטור שלו ב"ל'אקיפ": "כל שחקן יודע שמחר הוא יכול לחזור הביתה ויש פתאום הרגשה של מתח, של דריכות. יש רצינות. פחות צוחקים, כל אחד מסתגר עם עצמו. זה משחק שהייתי מת לשחק כי אתה משחק נגד השחקן הכי טוב בעולם. אנחנו גם נדע מה הרמה האמיתית של נבחרת צרפת".

קרב מעניין יהיה כשרפאל וראן מריאל מדריד יצטרך לעצור את מסי מברצלונה. דשאן הכחיש את הידיעות כאילו לצרפת יש תוכנית מיוחדת לעצור את מסי: "אי אפשר לעצור אותו בתוכנית מסוימת. יש לנו שחקנים בליגה הספרדית שמשחקים מולו ואיתו והם יודעים איך לנסות לנטרל אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי