סופי: מרסלו לא יפתח מול מקסיקו, לואיס יחליפו בהרכב

מרסלו
מרסלו | AFP

המגן שנפצע מול סרביה התאמן, אך צ'י'צה אישר שלא יפתח בשמינית הגמר בשני (17:00). פאגנר ימשיך בצד ימין של ההגנה. המקסיקנים שהפתיעו את גרמניה ינסו לעצור את מגמת הירידה ולהדהים גם את ברזיל

(גודל טקסט)
עם ההדחה לארגנטינה שהצטרפה גרמניה והולנד שכלל לא הגיעה לטורניר, ברזיל נשארה הנבחרת היחידה ששיחקה בחצי גמר המונדיאל ב-2014. נבחרתו של צ'יצ'י מגיעה עם מוטיבציה מיוחדת, כשהתבוסה 7:1 למנשאפט בחצי הגמר בברזיל עדיין מהדהדת. מחר (שני, 17:00) היא תפגוש בסמרה את מקסיקו שהצליחה לנצח את הגרמנים 0:1 בשלב הבתים, אך מאז התקשתה להמשיך ביכולת הטובה. שתי הנבחרות כבר נפגשו בעבר 40 פעמים, כשמאזן הניצחונות עומד על 10:23 לטובת הסלסאו בנוסף לשבע תוצאות תיקו. במהלך המונדיאל הן נפגשו ארבע פעמים, כולן בשלב הבתים, כשמאזן השערים הוא 0:11 לברזיל.


לשתי הנבחרות יש היסטוריה ארוכה של יריבות ארוכת שנים במפעלים אחרים. יחד עם זאת, בשלב הבתים בברזיל 2014 מקסיקו כפתה 0:0 על הסלסאו, במשחק שייזכר בעיקר בזכות הופעה הירואית של גיירמו אוצ'ואה ובכך שהחל את הנפילה של ברזיל עד חצי הגמר בה הגיע התבוסה לגרמניה. באולימפיאדת לונדון 2012 ניצחה מקסיקו את ברזיל 1:2 וזכתה במדליית הזהב, כשאוריבה פראלטה, שנכלל בסגל הנוכחי של חואן קרלוס אוסוריו, כבש אז צמד וניצח את ניימאר. שחקנים נוספים ששיחקו באותו גמר הם טיאגו סילבה ומרסלו מברזיל, ובמקסיקו היו אלה חסוס קורונה, קרלוס סלסידו, הקטור הררה ומרקו פביאן.


לעומת מקסיקו, ברזיל נראית במגמת עלייה, גם אם עדיין לא הציגה עדיין משחק אחד ענק. היא סיימה ב-1:1 נגד שווייץ בפתיחה, ניצחה את קוסטה ריקה 0:2 בזמן פציעות ומול סרביה הספיקה לה מחצית אחת טובה כדי לנצח 0:2. נראה שהמתח במחנה הברזילאי פג והם יגיעו למשחק מחר עם ביטחון עצמי גדול יותר. מרסלו הפצוע לא ישחק, כשמי שתורגל בהרכב באימון האחרון היה פיליפה לואיס שיחליפו. מגן ריאל מדריד עבר טיפולים פיזיותרפיים בגבו למנוע את הכאבים שהיו לו בחוט השדרה, אבל לא התאמן כרגיל והוא ייעדר. המגן הימני ששיחק מול סרביה, פאגנר, ימשיך בהרכב ודנילו שהתאושש מפציעה ימתין על הספסל. בנוסף שינה המאמן ממנהגו והחליט לתת את סרט הקפטן שוב לטיאגו סילבה, שכבר עשה זאת נגד קוסטה ריקה. בברזיל דיווחו שכעת הוחלט לתת את הסרט רק לשחקנים הוותיקים וכינו את כל הסיפור כ"ילדותי משהו".



שוב הוא עם סרט הקפטן. טיאגו סילבה (Gettyimages)


צ'יצ'ה אמר במסיבת העיתונאים: "אין טעם להיזכר בכל המשחקים בעבר נגד מקסיקו. אנחנו מסתכלים על המשחק. בכל מצב רגיל מרסלו היה פותח, אבל אני כמאמן הנבחרת לא יכול לסכן אותו. אני לא יכול להיות בטוח אם המשחק לא יהיה 120 דקות וגם יהיה חם מאוד. הוא לא עשה הרבה בחמשת הימים האחרונים ולכן זה יהיה סיכון לפתוח איתו. הוא אמר לי שאפשר לסמוך עליו, אבל אנחנו לא ביטוח לאומי שמשלם משכורות. אם יקרה לו משהו אנחנו לא יכולים להיות אחראיים. אולי הוא ישחק כמחליף. לדעתי המחליפים לא פחות חשובים מה-11 שפותחים. פרננדיניו עשה עבודה טובה מאוד כשנכנס נגד סרביה". לדברי צ'יצ'ה ניימאר שיחק המון כדי לחזור לכושר הקודם שלו והוא יודע את זה. "הוא שיחק המון, המון, המון ועכשיו הוא ברמה הנדרשת". 


לשאלה על כך שמאמן מקסיקו אוסוריו מכיר מצוין את ברזיל לאחר שאימן את סאו פאולו אמר העוזר סילביניו: "הם מכירים אותנו ואנחנו אותם. אנחנו מכירים מצוין את צורת משחקם עם ארבעה קדימה שהולכים מהר מאוד קדימה. אני מאמין שנראה משתי הנבחרות כדורגל ברמה גובהה מאוד". 



 

ניימאר. "עכשיו הוא ברמה הנדרשת" (AFP)


לא רק ניימאר התאושש מפתיחה רעה מאוד של המונדיאל, אלא כל הנבחרת הברזילאית. לפי "או גלובו" מי שאחראי לכך הוא המאמן צ'יצ'י שהיה לחוץ ורציני מאוד בתחילת המונדיאל הראשון שלו כמאמן. עם זאת, נראה שכעת הוא כבר נינוח וההצהרה שלו שהוא הולך לשתות קפיריניה אחרי הניצחון על סרביה הראתה שהלחץ כבר מאחוריו. במשך כמה ראיונות אמר: "אני בסך הכל בן אדם". חברים ובני משפחה העידו שהמאמן היה לחוץ מאוד אחרי ה-1:1 מול שווייץ ולפי הדיווח, כמה מקורבים אליו דיברו איתו והרגיעו אותו. מה שלא עשו הדיבורים, עשו התוצאות על כר הדשא. הוא גם החל להשתתף במשחקונים באימונים וגם בהם נראה פחות לחוץ מבהתחלה ואחרי הניצחון על סרביה גם הלך לשחק גולף.


#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#MEX#NadaNosDetiene | #WorldCuppic.twitter.com/gOLXnkbqY7

— Mexican National Team (@miseleccionmxEN) 1 ביולי 2018

מקסיקו מחפשת הפתעה מול ברזיל, כמו זו שהשיגה נגד גרמניה, ותנסה לסגור את ניימאר ולצאת למתפרצות כמו מול אלופת העולם היוצאת. זאת בתקווה שאחרי ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, גם הכוכב שנחשב לשלישי בטיבו בטורניר יסיים את דרכו מוקדם מהצפוי. התבוסה 3:0 לשבדיה ביקטרינבורג הורידה את מקסיקו לקרקע למרות שלא קבע להם דבר, והמאמן חואן קרלוס אוסוריו ספג ביקורות שהוא ערך יותר מדי רוטציות במונדיאל. הוא ניהל 50 משחקים בנבחרת ורק מול שבדיה שמר על אותו הרכב, שכאמור הפסיד. בלם ריאל סוסיאדד הקטור מורנו מושעה מהמשחק ויוחלף בהוגו אייאלה מטיגרס. מי שאמורים להוות איום על ברזיל הם הירבינג לוסאנו, חאבייר הרננדס ומיגל לאיון.


חואן קרלוס אוסוריו מאמן מקסיקו אמר: "ברזיל זו נבחרת גדולה ואני מעז לומר שהיא הכי טובה בעולם. תהיה לנו הזדמנות לשחק נגד הנבחרת הכי חזקה בטורניר. אנחנו רוצים תמיד לנסות לכבוש מול כל יריב, זו הפילוסופיה שלנו. נעמיד נבחרת עם חמישה שחקנים התקפיים. ננסה להחזיק בכדור, אבל זו משימה קשה מאוד. אנחנו יודעים שמעולם לא כבשנו נגד ברזיל במעמד כזה ואף פעם לא העפלנו לרבע הגמר במונדיאל. ננסה הפעם". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי