רוסיה באופוריה: צ'רצ'סוב לקח קרדיט, אקינפייב הפך לגיבור

איגור אקינפייב עם שחקני נבחרת רוסיה
איגור אקינפייב עם שחקני נבחרת רוסיה | Gettyimages

המארחת לא נרגעת מהדחת ספרד: "הישג גדול יותר מחצי גמר יורו 2008". המאמן: "שכנעתי את השחקנים שזה אפשרי". פרננדס: "אקינפייב אחד השוערים הגדולים בעולם", ומי הציע לבנות פסל בדמותו?

(גודל טקסט)
רוסיה בהלם מההצלחה שלה במונדיאל והחגיגות במוסקבה נמשכו אל תוך הלילה. אפילו הפרשנים הכי אופטימיים לא האמינו שהמארחת תעלה לרבע הגמר ועוד על חשבון נבחרת ספרד. מאמן הנבחרת סטניסלב צ'רצ'סוב לקח את הקרדיט לעצמו והחמיא לתכנית הטקטית שהכין נגדם שכללה חמישה שחקני הגנה. "שכנעתי את השחקנים שלי שזה אפשרי להדיח את ספרד. אנחנו לא אוהבים לשחק את המשחק ההגנתי הזה, אבל תודה לאל שהשחקנים שלי הבינו מה אני רוצה מהם. דיברתי עם כל שחקן לחוד, ההסברתי ואני מאמין שהצלחתי כי השחקנים שלי קלטו מה אני רוצה מהם".



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >


למרות גל האופוריה שפוקד את המדינה, צ'רצ'סוב אמר: "בואו לא נסתכל מעברל רבע הגמר. הרגשות שלי פשוטים. אנחנו נבחרת שהפתיעה את כל העולם, אבל בואו לא נחשוב על הגמר אלא רק על המשחק הבא שלנו. אני לא זוכר מונדיאל כזה בו כל כך הרבה פייבוריטיות עפו בזה אחר זה". במהלך מסיבת העיתונאים העלה צ'רצ'סוב לבמה עיתונאי פרואני בשם לורנסו גויקוצ'אה שנשלח לרוסיה בחודשים לפני המונדיאל כדי לסקר את ההכנות. הוא הגיע לכל מסיבות העיתונאים שקדמו לטורניר ודרש מהעיתונאים הרוסים להפסיק לרדת על המאמן. "הוא הקמע", הכריז צ'רצסוב. הזוי.


העיתון "ספורט אקספרס" כתב: "ההישג של צ'רצ'סוב ענק. הוא הצליח אפילו יותר מחוס הידינק איתו עלינו לחצי גמר היורו ב-2008, אבל כאן זה מונדיאל. הניצחון על ספרד הוא התוצאה הכי טובה של הכדורגל הרוסי מזה הרבה שנים. אין לנו אולי דור של שחקנים גדולים, אבל יש את אלכסנדר גולובין ורומן זובנין. סרגיי איגנשביץ' נראה בלם ענק בגיל 38. לא היו ציפיות מאיתנו ואנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת, לא לצפות לכלום".


רגע מדהים במסע"ת של רוסיה. באמצע הדברים המאמן צ'רצ'סוב קורא לאיש הזה לעלות לידו. קוראים לו לורנסו גויקוצ'אה, כתב פרואני שנשלח לרוסיה בחודשים לפני המונדיאל כדי לסקר.
גויקוצ'אה היה מגיע לכל המסע"תים שקדמו לטורניר ודרש מהעיתונאים הרוסים להפסיק לרדת על המאמן.
"הוא הקמע" הכריז צ'רצסוב pic.twitter.com/CG5Ba7GWu6

— dor hoffman (@dorhoffman) 1 ביולי 2018

גארי ליניקר הציע להקים ליד הלוז'ניקי פסל של השוער איגור אקינפייב. "מוסקבה היא עיר של פסלים אז חייבים להקים פסל עבורו. הוא הפך לגיבור של רוסיה". פיפ"א בחרה בהדיפות של אקינפייב כאירוע הבולט של יום המשחקים אתמול. בכלל, בעולם פרגנו לרוסיה. "דיילי מייל" כתב: "רוסיה בדרך שלה הייתה נפלאה. הרוסים היו בכל פינה במגרש. הם נחנקו, התנגדו, נבנו שוב ושוב. אוסקר טבארס מאמן אורוגוואי אמר שהחזקת הכדור היא גורם מיותר בכדורגל היום כך שלרוסיה לא היה את הכדור יותר מ 20 אחוז מהמקרים, אבל הם לא החמיצו בעיטה אחת. הספרדים לא היו מסוגלים לנצח יריבה בינונית כמו רוסיה. לפני תחילת הטורניר כולם חששו שהרוסים לא ינצחו אפילו נבחרת אחת ועכשיו הם ניצחו את ספרד".


"בילד" כתב: זה פשוט טירוף. סיפור הסינדרלה הרוסי נמשך. אחרי פנדלים דרמטיים הם ניצחו את ספרד. רוסיה היא ללא ספק ההפתעה הכי גדולה במונדיאל הזה". העיתון "אולה" הארגנטינאי: "אם משהו מנחם אותנו אחרי שארגנטינה הודחה זו העובדה שגם ספרד בחוץ. שהגדולות במונדיאל הזה נופלות בזו אחר זו. רוסיה רשמה הישג ענק כשהיא הדיחה את ספרד. איגור אקינפייב היה מדהים".



אקינפייב. בקרוב הפסל? (Gettyimages)


"גאזטה דלו ספורט" כתב: "איזה משחק בלוז'ניקי. אקינפייב עצר פעמיים. איזה נס. הוא אף פעם לא נחשב לשוער ענק, אבל לקח את רוסיה לרבע הגמר הנבחרת לא איפשרה לעצמה לעשות אף טעות ב-120 הדקות".


דניס צ'רישב סיכם: "הייתי בטוח שאקינפייב יעלה אותנו לרבע. לא לקחתי קשה את העובדה שהמאמן החליט להושיב אותי על הספל ונכנסתי רק בדקה ה-61. אני מוכן בכל דקה להיכנס ולעזור. הספרדים לא היו מסוגלים לעבור את ההגנה שלנו. היינו הגנתיים, אבל הדבר הכי חשוב שניצחנו. אחרי שכבשתי בפנדל חגגתי כי הייתי בטוח שאקינפייב יעצור את הבעיטה הבאה. היה לי כיף לשחק נגד החברים שלי בנבחרת ספרד. אני לא מאושר שהם הולכים הביתה, אבל אם זה היה הם או אנחנו הייתי צריך לבחור".



צ'רישב. לא הייתה לו בעיה לעלות כמחליף (Gettyimages)


פיודור סמולוב חלוץ קרסנודר ממשיך לגזור על עצמו שתיקה. "אני רציני במה שאני אומר. אני אדבר רק אחרי הגמר. אתם יכולים לצחוק כמה שאתם רוצים, אבל נשארו לנו שני משחקים להגיע לשם". הוא דיבר אחרי הניצחון במשחק הראשון על ערב הסעודית 0:5 וטען שלא ידבר עד הגמר. אז הוא נשמע הזוי לחלוטין והיום כבר לא.


המגן הברזילאי המאזרח מריו פרננדס אמר: "זה היום הכי גדול שלי בקריירה. אף אחד לא האמין בנו לפני תחילת הטורניר. אנחנו מתקרבים צעד אחר צעד לגמר. אנחנו נבחרת מיוחדת שכל אחד בה עוזר לשני. אין לאף אחד אגו. כולם נלחמים עבור דבר אחד. אם אתה מנצח את ספרד אף שחקן לא יכול לשחק רע. בהארכה הספרדים נראו עייפים ופחות בטוחים בעצמם. אקינפייב? הוא אחד השוערים הגדולים ברוסיה ובכל העולם".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי