צפו בתקציר: ברזיל ברבע הגמר אחרי 0:2 על מקסיקו

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | AFP

אחרי גרמניה, ארגנטינה, ספרד ופורטוגל, לפחות נבחרת אחת מהגדולות עברה את שמינית הגמר: ניימאר (51) ופירמינו (88) נתנו לברזילאים ניצחון על החבורה ממרכז אמריקה, שהודחה בשלב הזה בפעם השביעית ברציפות

(גודל טקסט)

מסי? בבית. רונאלדו? הודח. ניימאר? חזק במונדיאל. הכוכב הוביל הערב (שני) את ברזיל לרבע הגמר עם שער ובישול שנתן לה 0:2 על מקסיקו. הסלסאו אמנם לא היו רחוקים מהפתעה אחרי ה-1:1 מול שווייץ במשחק הפתיחה, אבל מאז הוכיחו שאסור לזלזל בהם וניצחו את כל המשחקים שלהם ללא ספיגת שער. ברבע הגמר הם יפגשו את בלגיה או יפן, ויקוו להגיע שלב אחד רחוק יותר.

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>

מקסיקו נתנה הופעה מכובדת, ואחרי שפתחה את המונדיאל עם ניצחון סנסציוני על גרמניה היא לא נפלה מהברזילאים ברוב שלבי המשחק, אבל פשוט לא הצליחה לעבור את ההגנה החזקה שהציב צ'יצ'ה. בפעם השביעית ברציפות, המקסיקנים מודחים מהמונדיאל בשמינית הגמר. צ'יצ'ריטו, ולה, לוסאנו וחבריהם יחזרו הביתה, מעט מאוכזבים אבל לאחר ההופעות שנתנו ברוסיה הם יכולים לצפות להצעות מפתות באירופה.

הם התחילו עם תקווה, עם התקפות חוזרות ונשנות על השער של אליסון ב-20 הדקות הראשונות, אבל מה שעבד מול גרמניה לא עבד הפעם. ברזיל השתלטה על המשחק, יצרה מצב אחרי מצב וירדה להפסקה בהרגשה שהמשחק הזה שייך לה. היא גם חזרה מההפסקה בהרגשה הזו, וזה השתקף על הדשא בדקה ה-51 עם שער של ניימאר לאחר התקפה נהדרת. הכוכב הוריד בעקב לווליאן, שחדר פנימה והחזיר לו במסירת רוחב, וכל מה שנותר לו לעשות זה לדחוק את הכדור פנימה.

אוהדות נבחרת ברזיל. האכזבה הסתיימה? (AFP)
אוהדות נבחרת ברזיל. האכזבה הסתיימה? (AFP)

מקסיקו ראתה איך הסנסציה מתרחקת ושלחה קדימה את כל מה שיש לה, כשהמאמן מעלה מהספםסל כמה שיותר שחקנים התקפיים. אבל לקראת סיום, דווקא כשהמקסיקנים חשבו שהם מסוגלים לעשות את זה, הגיע שוב ניימאר והרס להם את החלום. הוא הוביל התקפה מתפרצת מושלמת, כשהמסירה האחרונה שלו מוצאת את פירמינו חופשי מול שער ריק וקשר ליברפול לא התקשה לכבוש את שערו הראשון בטורניר. זה פחות או יותר סגר את העניין ושלח את הברזילאים לחגוג כל הדרך לרבע הגמר. הם ייאלצו להסתדר שם ללא קסאמירו, שייעדר בשל צבירת צהובים. אבל אחרי הערב, ברזיל הוכיחה שהיא חזרה להאמין בעצמה.


הרכבים
ברזיל: אליסון, פאגנר, טיאגו סילבה, ז'ואאו מיראנדה, פיליפה לואיס, קאסמירו, פאוליניו (פרננדיניו 80), וויליאן (מרקיניוס 91), פיליפה קוטיניו (רוברטו פירמינו 86), ניימאר, גבריאל ז'סוס.

מקסיקו: גיירמו אוצ'ואה, אדסון אלברס (ג'ובאני דוס סנטוס 55), הוגו אייאלה, קרלוס סלסדו, חסוס גייארדו, רפא מארקס (מיגל לאיון 46), הקטור הררה, אנדרס גוארדאדו, קרלוס ולה, חאבייר הרננדס (ראול חימנס 60), הירבינג לוסאנו.

מהלך המשחק
דקה 1
: מקסיקו תוקפת כבר מהדקה הראשונה. לוסאנו הגיע למצב בעיטה בתוך הרחבה אבל היא נהדפה לקרן.

ניימאר עובר את המגנים המקסיקנים. התעורר סוף סוף (AFP)
ניימאר עובר את המגנים המקסיקנים. התעורר סוף סוף (AFP)

דקה 25: המקסיקנים פתחו הרבה יותר טוב ושלטו בדקות הראשונות. ניימאר הגיע להזדמנות הראשונה של ברזיל עם חדירה נהדרת לתוך הרחבה מצד שמאל, אבל נעצר אצל השוער.

דקה 27: ברזיל הגיעה למשחק. התקפה טובה של הנבחרת בצהוב-ירוק הסתיימה בבעיטה חזקה של קוטיניו שעברה מעל השער.

דקה 33: עוד התקפה נהדרת של ברזיל עם קוטיניו וז'סוס שנכנסו טוב מצד שמאל אבל נתקלו בשוער נחוש.

השער של ניימאר. מקסיקו תצליח לחזור? (AFP)
השער של ניימאר. מקסיקו תצליח לחזור? (AFP)

דקה 51, ברזיל עולה ל-0:1: איזה יופי של התקפה! ניימאר הוריד כדור בעקב לוויליאן, שחדר לתוך הרחבה ומסר רוחב. ניימאר הגיע לכדור בקלות ודחק פנימה מול שער ריק. מקסיקו נעלמה מהמשחק.

דקה 60: קרלוס ולה מצא את עצמו לבד מחוץ לרחבה ובעט חזק כדור שפספס את המשקוף בסנטימטרים.

דקה 68: התקפת מעבר נהדרת של וויליאן מסתיימת עם מסירה לניימאר, שבעט שטוח ליד השער.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים. יפגשו את בלגיה ברבע? (AFP)
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים. יפגשו את בלגיה ברבע? (AFP)

דקה 88, 0:2: מקסיקו שלחה כל מה שיש לה להתקפה בניסיון להשוות, ונתפסה עם המכנסיים למטה. ניימאר התחיל מתפרצת ורץ חצי מגרש לפני שמסר לפירמינו, שכבש בקלות את שערו הראשון בטורניר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי