אביו של ג'ון אובי מיקל נחטף שעות לפני המשחק מול ארגנטינה

ג'ון אובי מיקל
ג'ון אובי מיקל | AFP

קשר נבחרת ניגריה חשף שאביו נחטף בפעם השנייה תוך שבע שנים והתבשר על כך סמוך לשריקת הפתיחה של מחזור סיום שלב הבתים. הוא שוחרר לאחר כשבוע במצב סביר: "לא יכולתי לספר על כך, חששתי שייפגעו בו"

(גודל טקסט)

סיפור משוגע למדי נחשף היום (שלישי). קשר נבחרת ניגריה, ג'ון אובי מיקל, סיפר שאביו נחטף שעות ספורות לפני שה"סופר איגלס" פגשו את נבחרת ארגנטינה במחזור סיום שלב הבתים, אז האלביסלסטה ניצחה 1:2 דרמטי והבטיחה את עלייתה לשלב הבא.

החוטפים דרשו על אביו של מיקל דמי כופר ואיימו על הקשר ומשפחתו שאם יחשפו את הסיפור, אביו יירצח. לקשר צ'לסי בעבר לא הייתה ברירה והוא שיחק מול ארגנטינה כשהוא יודע שאביו חטוף ועלול להירצח כל רגע, רק כדי שלא לעורר מהומה מתוך חשש שאביו ייפגע מכך.

מיקל בן ה-31 קיבל את הבשורה הקשה כשהיה באוטובוס של הנבחרת בדרך למשחק בסט. פטרסבורג. אחד מאנשי משפחתו התקשר אליו והעביר לו מספר טלפון בו נמצאים החוטפים. הוא התקשר אליהם ואז הם ביקשו את התשלום על אביו. ה"גארדיין" שפרסם את הסיפור שוחח עם מיקל שאישר לעיתון כי לא הייתה לו אפשרות להתייעץ עם אנשי ההתאחדות לכדורגל. הוא לא רצה שהידיעה תשפיע על משחקו ומצד שני שאל את עצמו האם הוא בכלל יכול לשחק במצב כזה.


מיקל נצמד למסי. שעות ספורות לפני כן שמע את הבשורות הנוראיות (AFP)}

הקשר משחק כיום בליגה הסינית בטיאנג'ין ואביו היה חטוף במשך שבוע, עד שהמשטרה המקומית הצליחה לשחררו. במהלך השבי החוטפים התעללו בו, הוא נלקח לבית חולים כדי לקבל טיפול חירום וזוהי למעשה הפעם השנייה שהוא נחטף, אחרי שהדבר קרה גם ב-2011.

"שיחקתי מול ארגנטינה בשעה שאבא שלי היה בידיים של פושעים. הייתי חייב להתעלם מהטראומה. ארבע שעות לפני שריקת הפתיחה דיברתי איתם. הייתי מבולבל, נבוך רגשית, לא ידעתי אם יש לי את הכוח המנטלי לעלות לשחק, אבל גם ידעתי שאני לא יכול לאכזב 180 מיליון ניגרים שתלו בנבחרת שלנו תקוות. פשוט הייתי חייב להיאטם ולא יכולתי אפילו לומר למאמנים שלי. סיפרתי רק לחברים הכי קרובים אלי".

הפושעים הזהירו שיירו באביו למוות מיידית אם ישמעו שהסיפור דלף. לדברי מיקל, הוא גם לא רצה לדבר עם מאמנו גרנו רוהר על הבעיה בגלל שהיא הייתה גורמת לו חוסר ריכוז בניהול המשחק. "לא רציתי גם שכל הקבוצה תדע מכך". כאמור אביו שוחרר אתמול ומצבו סביר.


פחד אפילו לשתף את מאמנו. מיקל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי