סטניסלב צ'רצ'סוב: נבחרת קרואטיה באותה רמה של ספרד

סטניסלב צ'רצ'סוב
סטניסלב צ'רצ'סוב | Gettyimages

מאמן נבחרת רוסיה לא מקל ראש ביריבה ברבע גמר המונדיאל וסיפר מי האוהד הגדול של קבוצתו: "פוטין מתקשר כל הזמן כדי לעודד". זלטקו דאליץ': "0:1 יספיק כדי לעלות"

(גודל טקסט)
הביטחון של נבחרת רוסיה עולה מדרגה בכל פעם שהיא עוברת שלב. עכשיו הרוסים בטוחים שאפשר להגיע עד לגמר אם ינצחו את קרואטיה הערב (שבת, 21:00) בסוצ'י. לשם כך הם יצטרכו לעבור את אחת הנבחרות הכי איכותיות בטורניר, קרואטיה, שרושמת בעצמה את המונדיאל הכי טוב שלה מזה 20 שנה. לוקה מודריץ' אמר בראיונות בקרואטיה שהניצחון על דנמרק הוריד מהם הרבה לחץ בגלל שמאז יורו 2008 קרואטיה לא עברה את השלב הראשון בנוקאאוט באף טורניר גדול. הקרואטים לא התאמנו על כר הדשא בסוצ'י בגלל מצב הדשא ובעיקר בגלל גשם סוחף שירד.


הרוסים עשו את הסנסציה של הטורניר כשהדיחו את ספרד בפנדלים והבנק המרכזי של רוסיה הבטיח שעלייה לחצי הגמר תביא להוצאת חצי רובל חדש שיסמל את ההישג. מאז ההצלחה שלהם כוכבי הנבחרת כמו אלכסנדר גולובין ומריו פרננדס המתאזרח הברזילאי מבוקשים בקבוצות גדולות באירופה. פרננדס, מגן צסק"א מוסקבה, שיחק משחק אחד עם ברזיל וניימאר במשחק ידידות בו ניצחו את יפן 0:4, אבל אמר לא אחר כך לנבחרת ברזיל והעדיף לשחק ברוסיה בגלל שחשב שלא יהיה לו מקום אצל הסלסאו. הקשר אלן דזגוייב התגבר על פציעה ויהיה כשיר, יורי ז'ירקוב היחיד ברוסיה שלא יהיה זמין.


מאז שבריה"מ שיחקה לאחרונה במונדיאל 1986 זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שהנבחרת הרוסית עוברת את שלב הבתים במונדיאל, אך הישג השיא שלה כנבחרת ברית המועצות היה במונדיאל 1966 כאשר הגיעו עד חצי הגמר. על מנת לשחזר את ההישג, במחנה הרוסי יודעים שהפעם המשוכה תהיה אף יותר קשה מספרד. 


ההודעה של הבנק הרוסי על המטבע החדש:

Если сборная России выйдет в полуфинал, выпустим монету 1/2 рубля. Болеем за наших! ⚽#WorldCup#РоссияХорватия#RUSCROpic.twitter.com/dRaQjzrkgB

— Банк России (@bank_of_russia) July 6, 2018


רוסיה בולטת במונדיאל בזכות היכולת הפיזית שלה. מאמני הכושר, פאוליניו גרנארו ו-ולדימיר פאניקוב מובילים את רוסיה שנמצאת בשיא מבחינת המספרים שלה במרחק ריצה, לחץ על הכדור, עוצמת ריצה, וחזרה מהירה להגנה.


סטאניסלב צ'רצ'סוב אמר על המשחק: "יש לנו מדינה קיצונית במובן זה שלפני המונדיאל חשבו שלא נעלה שלב ועכשיו חושבים שניקח את הגביע העולמי. אני מנסה לא לקרוא עיתונים ולא לראות טלוויזיה. אני מרוכז רק במשחק. אומרים שאם עברנו את הספרדים אז אלוהים זימן לנו את הקרואטים כאילו זו נבחרת חלשה. אנחנו צריכים לשכוח מההצלחה נגד ספרד ולהתכוונן למשחק היום. המשחק הכי גדול בקריירה שלי? אני מקווה שיהיו משחקים גדולים יותר בטורניר. קרואטיה וספרד באותה רמה, אבל צורת המשחק שלהם שונה. כל השחקנים של הקרואטים משחקים בקבוצות גדולות". צ'רצ'סוב אישר שנשיא רוסיה ולאדימיר פוטין התקשר אליו לפני ואחרי המשחק נגד ספרד ואמר: "הוא מעודד אותנו כל הזמן".


ההגרלה סידרה לקרואטיה אפשרות ריאלית ביותר להגיע לגמר. במדינה הקטנה חולמים על הישג חסר תקדים, אך ראשית רוצים לשחזר את ההגעה ההיסטורית לחצי הגמר מ-1998. מדובר בפעם השלישית בה קרואטיה פוגשת את המארחת, נתון יוצא דופן בהתחשב בעובדה שהיא הופיעה בחמישה מונדיאלים בלבד. היא תנסה לשפר את המאזן מול המארחות, שכן היא הפסידה לצרפת ב-1998 (2:1) ולברזיל ב-2014 (3:1). המאמן זלטקו דאליץ' צפוי לשמור על ההרכב הקבוע שלו שהביא את נבחרתו לשלב הנוכחי.


דאליץ'. מוכן לרבע הגמר (AFP)
דאליץ'. מוכן לרבע הגמר (AFP)




"לא משנה מי היריבה שלנו, זה משחק ענק. בכל שבוע, השחקנים שלנו משחקים מול יציעים מלאים ורועשים, זו לא אמורה להיות בעיה עבורנו. בסופו של דבר, אנחנו מקווים שלא נצטרך להשתמש באף תירוץ", אמר זלטקו דאליץ', שנזכר ב-0:3 של הקרואטים ב-1998 על גרמניה בדרך לחצי גמר. "ההיסטוריה חוזרת על עצמה. זה לא חייב להיות 0:3, גם 0:1 יספיק. זו הייתה הצלחה אדירה של המדינה ואנחנו על המסלול הנכון כדי לשחזר את זה".







מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי